Spise meg til flatere mage...?

Nøttelita

Gift med forumet
Julegavene 2019
Vårspirene 2021
Stjerneskuddene 2024
Skuddårsspirene 2024
Ønsker meg flatere mage.... Må jeg trene magen, eller kan jeg "spise den vekk"? Evt hva bør jeg spise og ikke spise?
Jeg har altså ikke peiling på hva karbohydrater, kalorier og lignende er... Så dere må skrive konkret, f.eks: spis mye kjøtt eller spis lite kjøtt, osv.... [;)]

har ikke peil men trenger virkelig noen tips selv[:)]

Tips 1: Hold deg unna sukker i ukedagene
Tips 2: Spis lyst kjøtt, fisk - kylling osv. Mye grønnsaker, og litt poteter.
Tips 3: Spis hver 3 - 4 time. Må holde forbrenningen oppe.
Tips 4: Spis ALLTID frokost.
Tips 5: DRIKK VANN! Vann vann vann :) Hele dagen. Ikke drikk sukkerholdige drikker - de inneholder for mye kalorier, og det er bare TULL å drikke kalorier. Man blir jo ikke mett.
Tips 6: Gå tur hver dag. 30-60 min. Få deg en tur-kompis som er med å holde motivasjonen oppe.
Tips 7: Ha en dag i uka, der du kan spise noe godt.
Tips 8: Spis deg mett. men ikke FULL. skjønner?[:D]
Tips 9: Kutt ut smør i sausene og når du steker mat. Bruk rapsolje. Kutt ut dressinger, rømme og slikt. Bruk magert smør på skiva (feks VITA). Ikke ødelegg den sunne middagen din med masse dressing og sauser.

Jeg tok av meg mest på magen ved å gå fort, jeg er ingen jogge-jente, så jeg gikk så fort jeg bare maktet hver dag. ^
I tillegg så trener jeg på ELIXIA, og sprang intervaller der - noe som jeg mener var med å hjalp meg med å få bort magen etter fødselen.
Men det er selvfølgelig lurt med variert trening. Finn noe DU liker å gjøre :) Spinning, sal, dans, jogging, vekter, aerobic, osv osv.

Sett deg et mål. Feks, ned 5 kg til Mai måned.

Jeg anbefaler hvertfall kombinert trening og sunt kosthold. Det virker på vekreduksjon, immunforsvaret, du får mer overskudd osv :)

Lykke til!

ORIGINAL: EvelinaOgMamman

Tips 1: Hold deg unna sukker i ukedagene
Tips 2: Spis lyst kjøtt, fisk - kylling osv. Mye grønnsaker, og litt poteter.
Tips 3: Spis hver 3 - 4 time. Må holde forbrenningen oppe.
Tips 4: Spis ALLTID frokost.
Tips 5: DRIKK VANN! Vann vann vann :) Hele dagen. Ikke drikk sukkerholdige drikker - de inneholder for mye kalorier, og det er bare TULL å drikke kalorier. Man blir jo ikke mett.
Tips 6: Gå tur hver dag. 30-60 min. Få deg en tur-kompis som er med å holde motivasjonen oppe.
Tips 7: Ha en dag i uka, der du kan spise noe godt.
Tips 8: Spis deg mett. men ikke FULL. skjønner?[:D]
Tips 9: Kutt ut smør i sausene og når du steker mat. Bruk rapsolje. Kutt ut dressinger, rømme og slikt. Bruk magert smør på skiva (feks VITA). Ikke ødelegg den sunne middagen din med masse dressing og sauser.

Jeg tok av meg mest på magen ved å gå fort, jeg er ingen jogge-jente, så jeg gikk så fort jeg bare maktet hver dag. ^
I tillegg så trener jeg på ELIXIA, og sprang intervaller der - noe som jeg mener var med å hjalp meg med å få bort magen etter fødselen.
Men det er selvfølgelig lurt med variert trening. Finn noe DU liker å gjøre :) Spinning, sal, dans, jogging, vekter, aerobic, osv osv.

Sett deg et mål. Feks, ned 5 kg til Mai måned.

Jeg anbefaler hvertfall kombinert trening og sunt kosthold. Det virker på vekreduksjon, immunforsvaret, du får mer overskudd osv :)

Lykke til!

flott skrevet :)
det enkle er ofte det beste, eller kanskje man kan si "det naturlige er ofte det beste".
dietter, piller, kremer, vibrerende belter og alt annet tullball, er bare tull...hehe.

begynn i det små. dvs, gjør små endringer i hverdagen.
ofte er det slik at vi er kjempe motiverte for en endring i livet, men ikke finner energien til å gjøre endringen/endringene fordi vi tenker for stort. vi tenker at ALT skal skje med en gang. dette tapper oss bare for energi, og vi kommer aldri i gang.

et eks: begynn å spis frokost hvis du pr dags dato ikke gjør det, også holder du litt på den nye endringen.
når du føler mestring ved frokost og den er i boks, ta neste steg osv.

Takk for fine tips :)

Holder det med en banan til frokost? Eller "må" man spise skive? Liker ikke så godt forokost.

Hva med popcorn, er det en sunn form for snacks???

Prøv å spis mer frokost. Er den viktigeste starten på dagen. Du kan jo spise kron? Feks Energi musli med melk og bananskiver oppi? det er kjempe godt!
tenk deg at forbrenningen din starter med dette måltidet. Og man vil jo helst at forbrenningen skal være i takt [:D]

Popcorn er ikke like usunnt som annet snacks. Så lenge du holder deg borte fra saltet. Salt binner...
Jeg bruker aldri salt i maten jeg lager selv. MEN jeg bruker mye krydder ellers. Sterke krydder. Men somsakt, ingen salt :)

Men man MÅ ikke ha snacks hver kveld når man ser på tv :)

Tips til sunn snacks er smoothie. Jeg er hvertfall hekta :)
Frossne bær, en banan, litt vanilje kesam eller JA youghurt TINE vanilje, appelsinjuice :) nam nam!

Ellers går det ann å skjære opp frukt og ha dette på fat,
eller lage fruktsalat. Kan ha vaniljekesam på toppen, sammen med litt hasselnøtter - og en kopp te = KVELDSKOS :)

Du kan også skjære opp eplebiter, og drysse på hakkede mandler og kanel feks. Så kan du lunke dem litt i ovnen.

Back
Topp