Spise med skje

Moo

Gift med forumet
Når begynte ungene deres å spise selv med skje? og gaffel?
Tok det lang tid for dem å lære?

ORIGINAL: *LiLLa*

hehehe,det har vi IKKE begynt med her ennå...

ho vil så gjerne,men får ikke lov....takler ikke gris..hehehe

men ho har fått prøve seg flere ganger,da.men bare litt av gangen..

Ok, jeg tenker at det kan være lurt å lære når de er interesserte. Men hvor lenge er de det?
Vanskelig å vite. Ane er flink til å ta skjea/gaffelen i munnen når jeg tar mat på den, men lurer på når jeg kan la henne spise helt selv med skje/gaffel.

Vi begynte ganske tidlig, tror hun var 7-8 mnd faktisk. Fikk ikke spise hele måltidet selv, men prøve litt. Hun har spist alene med både skje og gaffel siden før hun ble 1 år..
meeeeen, nytter ikke å være redd for gris og søl når man starter så tidlig, hehe...

Her har hun spist med skje fra ca 10 mnd. Går så fint atte! Blir flinkere og flinkere [:D]. Mye søl og gris, men nødvendig. Hun vil nemlig IKKE bli matet! Skal gjøre det selv [;)]. Mye går inn, og mye går rett ned på stolen/gulvet...

Jenta mi har spist med skje fra hun var ca 10 mnd...
Det blir mye gris- men det skal jo læres... Jeg bare lot henne hive på gulvet jeg, sa ikke noe.. Hvis jeg begynner med "Nei, nei nei... fysj" så blir det bare ENDA gøyere... Hun kastet ikke mat så lenge akkurat.. 

når hun var 15 mnd spiste hun med skje uten å søle i det hele tatt omtrent... husker ikke når vi startet med det...

Grising blir det uansett..

Vi starta litt i det seineste laget føler jeg, for vi hadde ikke høyt nok bord før snuppa var litt over året.

Vi begynnte ganske tidlig..husker ikke helt når, men en stund før hun var 1 år. Så rundt 10 mnd kanskje..

ble mye gris i begynnelsen men det må man jo rekne med.
Hun fikk en skei som hun brukte selv, også hadde jeg en å mata henne litt inn imellom,så jeg var sikker på at hun fikk i seg noe.

Når hun var rundt 13-14 mnd spiste hun helt fint alene (selfølgelig blir det fortsatt litt gris, men ikke som hun gjør med vilje)

Ok, takk for svar. Prøvde i dag. Hun er veldig flink til å ta skjeia i munnen selv. Men forsyner seg ikke selv fra tallerken. Hun bare legger skjeia oppi tallerken. Kanskje prøve med en flat tallerk i morgen. Andre erfaringer?

Back
Topp