Spise 15% av kroppsvekt

Valhin

Betatt av forumet
Hvor lenge skal de gjøre det?
Det sies jo at babyer ikke skal spise mer en 1l mme hver dag.
Med andre ord må jo denne 15%'en stoppe på et tidspunkt?

Gir du mme står det veiledende mengde på pakken.

Ved amming spiser ungen så mye den vil.

Hvor lenge skal de gjøre det?
Det sies jo at babyer ikke skal spise mer en 1l mme hver dag.
Med andre ord må jo denne 15%'en stoppe på et tidspunkt?

Litt usikker! Helsesøster regnet ut etter det på 3 mnd kontrollen vår ihvertfall! Men denne regelen om 1 liter i døgnet er de vel ikke like nøye med lengre som jeg har forstått?! babyen skal bli mett...

her er snuppa 4 mnd´er og hvis hun våkner på natt så får hun tilbud om over 1 liter mme i døgnet (tilbyr 150 ml til hvert måltid. men hun drikker aldri opp alt til alle måltider uansett da). HS har ikke nevnt dette med 1 liter denne gangen..

Gir du mme står det veiledende mengde på pakken.

Ved amming spiser ungen så mye den vil.

Denne veiledende mengden er ofte helt på BÆRTUR da... har aldri passet til mine barn ihvertfall :P

Denne veiledende mengden er ofte helt på BÆRTUR da... har aldri passet til mine barn ihvertfall :P
Nemlig... Har en datter som spiser 450(!!!) ml "for lite" hvis vi skal følge den oversikten...
Ja selvfølgelig, den er jo bare veiledende fordi barn er forskjellige. Men den tar vel utgangspunkt i gjennomsnittet. Og så kan vel ts finne ut ut i fra det sammenlignet med gjennomsnittlig vekt når den 15% ikke gjelder lenger.

Jeg leste nettop en artikkel på BV om at det kun er den første måneden de spiser ca 15% av kroppsvekta si. :)

Back
Topp