Spiren er her!

Bruker46lm

Lovelittleone
Nå endelig kan vi hygge oss og kose oss! Skal feire ikveld med god mat på restaurang og kino for nå er jeg gravid! Lykke lykke :D
Men imorgen skal jeg på min første kontroll hos legen, hva skjer første time? Er utrolig nervøs men samtidig gleder jeg meg veldig!

Nå endelig kan vi hygge oss og kose oss! Skal feire ikveld med god mat på restaurang og kino for nå er jeg gravid! Lykke lykke :D
Men imorgen skal jeg på min første kontroll hos legen, hva skjer første time? Er utrolig nervøs men samtidig gleder jeg meg veldig!
Hurrahurra!:) GRATULERER!:D er det første svangerskapskontroll? Eller en legetime? Min første legetime i svangerskapet (uke 8) var desverre ikke mye å skryte av:p tok blodprøver da.. Ellers ingenting mer:/ var veldig skuffet!

Sent from my iPad using BV Forum

Takktakk :D
Det er første legetime :) de skulle prøve å finne ut litt hvordan uke jeg er i osv. Forsto ikke helt hva de skulle gjøre, men får iallfall helsekort for gravide! Tiihii! :D
Men enn viss den testen hos legen er da negativ imorgen, er sykt redd for det.. Selv om jeg har testet 3 ganger og alle har vist positivt!

Gratulerer så mye :) :)
Min første kontroll var i uke 12, og det eneste vi gjorde var å ta masse blodprøver,veie meg, så fikk jeg helsekortet for gravide :) ikke noe veldig spennende :P

Takktakk :D
Det er første legetime :) de skulle prøve å finne ut litt hvordan uke jeg er i osv. Forsto ikke helt hva de skulle gjøre, men får iallfall helsekort for gravide! Tiihii! :D
Men enn viss den testen hos legen er da negativ imorgen, er sykt redd for det.. Selv om jeg har testet 3 ganger og alle har vist positivt!
Den er nok positiv i morgen også skal du se:) jeg var hos legen i uke 5, dagen etter at jeg fant det ut, og tok en test. Positiv:) så fikk jeg legetime i uke 8, da tok de blodprøve. Helsekort for gravide fikk jeg ikke før uke 12 hos jordmor:) jeg vil si at du ikke skal ha for høye forhåpninger, men mange får bedre opplevelser enn andre på første legetime. Jeg var i allefall veldig skuffet! Så, bedre å bli overasket:) la oss høre i morgen da, hvordan det gikk og hvor langt du er på vei:))

Okei :) godt og vite litt før legetimen imorgen :) får håpe jeg ikke blir veldig skuffet i allefall, men er den positiv der også så går det ikke an å bli skuffet !:)
Men jeg snakket med jordmora i dag, og hun snakket om ultralyd allerede neste uke for og sikre hvor mange uker jeg er i. Men er jeg rundt 2-3 uker på vei, vises da babyen ?
Skal oppdatere imorgen, så får du høre ^^

Okei :) godt og vite litt før legetimen imorgen :) får håpe jeg ikke blir veldig skuffet i allefall, men er den positiv der også så går det ikke an å bli skuffet !:)
Men jeg snakket med jordmora i dag, og hun snakket om ultralyd allerede neste uke for og sikre hvor mange uker jeg er i. Men er jeg rundt 2-3 uker på vei, vises da babyen ?
Skal oppdatere imorgen, så får du høre ^^
Neida, sålenge testen er positivt så er det bra!:) men jeg hadde trodd den timen skulle være så mye mer.. På en måte:p nei, i uke 2-3 kan du ikke se babyen. Jeg var på ultralyd først når jeg var 6+3 og da så vi hjertet og plommesekk. Men i uke 9+6 var det blitt en liten bamsemums!;) begge var innvendige ultralyder på privatklinikk. :) jeg fikk heller ikke time hos jordmor før uke 12:)

Aha :) nei man forventer sikkert litt mer enn det som skjer på en slik time :) men vi får se!
Okei, men da vet jeg det :)) gleder meg utrolig mye til første ultralyd!
Men utrolig nervøs for morgen dagen. Huff!

Jeg hadde første timen min hos legen i uke 5, pga. Stoffskifte mitt.. Jeg tok da blodprøver, fikk informasjons bok osv.. Legen skrev helsekort til meg hvor jeg ble veid :) Legen tok også GU den timen... Var inne hos legen i ca 1 time første kontroll :) lykke til :)

Okei!:) hørtes bra ut ^^
Sitter og venter nå, utrolig spent ! Redd for at de ikke holder testen lenge nokk i urinen og at de ikke lar det ligge lenge nokk.. Huff! Håper på og komme inn snart!
Tusentakk :)

Gratulere med graviditeten! :D å lykke til hos legen! Alt går nok bare finfint! ;)
Var selv på en legetime når jeg var i uke 9, men ikke særlig mye å skryte av :p Første kontroll er vel rundt uke 12 :)

Tusentakk!:D
Alt gikk kjempe fint, er i uke 4 sånn
Ca sa legen!:)
Skal til jordmor i uke 6 og på kontroll i uke 12 :) og selvsagt den berømte ultralyden i uke 18! Hihi så utrolig gla :D

Back
Topp