Spireliten og mammens dagbok

Jaiks! Kvelden i går var kjempekoselig, men morgenen idag startet brått gitt! Mini kom springende inn på rommet vårt, "jeg må spyyyy!"
Så, spysyka er i hus :-/ Så nå ligger vi på sofaen og ser tegnefilm sammen :)
Hadde kinoplaner med mini, men det får nå vente, hehe.

Symptomer.. Småkvalm når jeg bør spise, blodtrykksfall, så svimler en del, sykt med kviser i trynet, jeg ser ikke ut! Oppblåst, luft i magen og utflod, usj :p

Tok min siste test idag, "Gravid 2-3". Er 5+2 idag, så stemmer vel ca det :)
Ånei god bedring til sønnen! :)
 
Ah, 6+0 idag. Fremdeles kvalm, og tror nå at det er babykvalm, ikke spysyken kvalm. Sliter med all mat, alt e ekkelt, enten det er lukten, konsistensen eller bare utseende på maten. Når datteren min kommer bort og hvisker meg i øret, med sin leverpostei ånde.. Mmmm, så deilig :p Hoho! Må handle inn Postafen og ha på lur, leste at det kan være bra og ta de med engang du merker antydning til kvalmen, OM du har hatt hyperemesis før, da dette kan forkorte tiden hyperemesisen evt varer denne gang :) Aner ikke om det stemmer, men greit å vite om.
Fremdeles kvisete, lenge leve sminke! :)
 
Etter en hel uke hjemme med kraftig omgangssmitte, var jeg endelig på jobb igjen i dag!:)
Symptomer nå: Svimler en del, spinner i hodet, hehe. Meget ømme pupper, woho! Litt stikkninger i sidene i magen, såklart kviser enda.. Morgen kvalm. Hodepine etter jobb, og så trøtt at jeg tror jeg legger meg etter mini er i seng :p Tidlig ul fremskyndet til onsdag! Iiik! 6+6 da, så håååper vi får se et bankende hjerte <3
 
ImageUploadedByBV Forum1479295630.711071.jpg
6+6 ca idag, og vi fikk se den bittelille som bor i magen ❤️ 6.1 mm, med et lite blinkende hjerte, helt fantastisk! Det hele ble litt mer ekte for mannen også nå :) Han ble så rørt av det hele :') Nå gleder vi oss til ny ul i uke 13, midt i romjulen ❤️
 
Den kvalmen den kvalmen.. Er heldigvis ikke så ille som sist, full hyperemesis, takk gud! Hvis dette er all kvalmen jeg skal få, så skal jeg ta i mot det med glede! :p Leste at 99% av kvinner som har hatt hyperemesis 1 gang, vanligvis får det igjen og igjen.. Men, i forrige svangerskap var ingenting en dans på roser, forholdet var "ødelagt", økonomien, boplassen, alt var usikkert. Så det kan jo ha forverret tilstanden min..?

Uansett så er alt fantastisk nå, gleder meg såååå <3

Symptomer: ømme boobs av og på, litt halsbrann, kvalmen, kun noen typer mat som frister, "craver" frukt, syrlige ting :)

Ellers ikke så mye! :D
 
Jaiks.. Jeg må aldri glemme Postafen tabl igjen.. Tar den før jeg legger meg hver kveld, men har ved to anledninger glemt det :-/ Igår kveld var en av dem, så det resulterer i utrolig kvalme med oppkast. Kvalmen er der uansett, i mellom alle måltider, men oppkast har jeg hatt mindre av pga Postafen :) Sovnet tidlig i går pga hodeverk, well.. Det har stått på hele natten, og er verre nå, gud for en daaag.. Blir helt utslitt:-/ Håper helgen blir bedre :) 9+1 idag <3
 
10+4, kryper mot 12 uker, ikke lenge igjen nå :) Har tul i romjulen, gleder meg!

Føler meg som en slask for tiden.. Orker ikke stelle meg, og med det mener jeg ordne håret, sminke meg å ta på vanlige klær.. :p Tights/joggebukser er favoritten for tiden! Men så er jeg ikke mye ute av huset heller for tiden:) Gleder meg til formen blir bedre, til jeg kan dusje uten og bli utslitt, haha, spise vanlig uten å tenke på kvalmen, strutte med magen som ser ut som gravidmage, i stedet for å skjule en som nå bare ser ut som "jeg spiser junk hele julen" mage :p

Gleder meg til å handle ting til knøttet i magen, gleder meg til å fortelle tutta vår på 4 det <3 Gleder meg til juuuul! :D
 
12 uker i dag! [emoji2] Hurra! Vært hos legen på første kontroll, blodprøver og hele pakken [emoji5]️ Legen prøvde finne hjertelyd, men usikker på om det var den han fant. Ikke redd en plass, da 1) det er tidlig enda, vanlig å vente til etter uke 13. 2) Han gjorde det samme da jeg ventet minsten, og sendte meg rett til sykehuset på ul, der vi fikk se en frisk baby. 3) Han trykker ikke doppler ned, ikke litt en gang, kiler meg bare, og babyen er nok litt for liten til og høres enda. [emoji1]

Tul om 1 uke akuratt! [emoji2]
 
Litt sånn, "note to self" :D Tul idag, 13+0, men ble satt frem til 13+2 og ny termindato 07.07.17 :)

Frisk og rask sprellende baby, 10 fingre og 10 tær <3 Fikk se en "tut" og pung, og jordmor var ikke i tvil i det hele tatt, mini skal få en lillebror! <3 Hun fikk vite det idag, og har mast hele dagen om når baby kommer, hehe. Må kjøpe en kalender til henne :p Helt fantastisk. Oul 09.02, så starter ikke å handle guttete før etter den, just in case :)

Formen er så som så.. Kvalm enda, kastet opp i parkeringshuset idag, haha, fin fint! Kveldene er nå helt værst.. Ingen mat frister lengre.. kun klementiner :p

Men, nå vet vi at det kommer noe godt utav det til sommeren! :D
 
Guri malla, glemt ut hele dagboken jeg gitt! :O Dagene og ukene flyr forbi jo :) Er i dag 24+3, jaiks! :D Fremdeles en lillebror i magen <3 Formen er mye bedre, kun småplager som tungpust og halsbrann egentlig.
Fått litt ting i hus, bedside crib, hentet vognen i går, vognpose, bæretøy, stelleprodukter og litt klær :) Mangler enda litt, men noe har vi etter jenta vår :)

Gleder meg til permisjonsstart! Kroppen er sliten og klar for litt "hjemmedager" rett og slett :)

Nå er det bare å nyyte resten av svangerskapet <3
 
Back
Topp