spiralen stikker

Luremusa

Glad i forumet
Assistert-jentene
Jeg satte inn kobberspiral for en uke siden. Jeg syns den "stikker" mot ene siden, og litt bakover mot tarmen , slik at det kan være ubehagelig å sitte rett opp og ned elle eller ligge på rygg. Ikke hele tiden, men innimellom.. Gynekologen mente den satt riktig da han satte den inn,men det kjennes merkelig ut.

Noen som har vært borti dette? Er ikke menssmerter eller rielignende, bare kjennes rett og slett ut som om det er noe ubehagelig oppi der... Litt nervøs, men mulig jeg er hysterisk..

Hjelp, noen? Var dum og Googlet det og fikk da opp damer med ødelagt tarm osv..

Ville gått tilbake igjen og bedt om sjekk av trådene er riktig lengde, fikk beskjed om mannen kunne klage på stikiniger dersom trådene la seg feil:/

Det stikker ikke hos mannen, så langt har jeg ikke fått kommet Enda ;) men det stikker hos meg. Ikke i skjeden men lenger opp, nesten som en ob som ligger feil

Slik du beskriver det, ville jeg bedt legen ta en sjekk og eventuelt klippe litt mer av trådene. Det kan være de som irriterer litt og skaper ubehaget. Har ikke hatt noen problemer med spiral som jeg har brukt tidligere og heller ikke min eks kjente noe til den den gangen.

Kjenn etter med fingrene i dusjen. Etter all sannsynlighet er det trådene som er for lange. om det mot formodning stikker ut noe fra livmortappen som kjennes mer ut som en fyrstikk enn som fiskesnøre, så er det spiralen som er på vei ut. Det KAN skje at den ramler ut, oftest de første dagene etter innsetting, eller i forbindelse med menstruasjon de første 3-6 mnd.

Trådene kan være så lange at de legger seg opp rundt livmortappen og stikker i den eller i skjedebunnen rundt.

den kan ha vridd seg evt og da sitter den feil. Hør med en gynekolog som kan ta ultralyd for å sjekke det :D

Får ikke tak i Gynekologen... Så typisk. Og så ubehagelig å sitte..

Back
Topp