Spiral

Jeg har satt inn spiral,gjorde det hos gynekolog. Du kan gjøre det hos fastlegen også,men jordmora jeg gikk til da jeg var gravid sa at hvis man skulle sette inn spiral ville hun at vi skulle gå til gynekolog,for de gjorde dette OFTE. Noe ikke fastlegen gjorde, pluss at de kunne ha spiralene liggenede en god stund på kontoret. Husker ikke hva jeg betalte men jeg fikk resept på spiralen,og hentet den selv på apoteket,så da ble det litt billigere. [:)]

Satte inn kobberspiral hos fastlegen. Kosta 300 kroner og gikk kjempefort og greit![:)]

Jeg fikk satt inn min hos volvat, betalte 1600 kr, dette var inkl innvendig ul og undersøkelse etter fødsel da + kobberspiral. Det som er fordelen med å ta det hos gyn er at de kan skjekke om den sitter riktig med innvendig ul etter de har satt den inn. Det kan ikke en fastlege. Hos meg ble den ikke sittende riktig på første forsøk og han måtte prøve på nytt da satt den riktig. Sitter den ikke riktig kan den jo dette ut og du kan bli gravid på tross av at du har spiral.

Jag anbefaller å gå till gynekolog. Jag fick henvisning av min fastlege för hun gjorde ikke sånt. Han jag gick till var superflink å de var ikke ont i de hele tatt å han sjekket med ul att den satt som den skulle.

Jag var litt små bekymret för jag hade hört så mye negativt av väninnor, att de var ont å att dem blödde massa etterpå så spurte han massor, då sa han att de är väldigt viktigt att den kommer helt riktig på plass, för er den ikke de så kan man blö ganska mye, men den fungerte like fint som prevention uansett. Så sa han att många fastleger ikke var så veldigt flinke till å få den helt på plass..

Back
Topp