Spiral

Ser det er mange ulike erfaringer her og jeg blir mer og mer usikker på hva jeg selv skal velge etter jeg har fått baby. Jeg har kun tatt p-piller før i ganske mange år. ;p
Kan anbefale p-stav. Har ingen bivirkninger på den, annet enn at jeg fikk en stor blåflekk på armen i ca 1 uke etter innsett. Er samme hormonene i den som i hormonspiral.
Jeg kan ikke ta p-piller pga kroppen begynte å oppføre seg merkelig på de etter flere års bruk. Hormonspiralen støtte kroppen plutselig delvis ut. P-sprøyte vil jeg ikke ha pga mange bivirkninger og er redd nåler.

Kan anbefale p-stav. Har ingen bivirkninger på den, annet enn at jeg fikk en stor blåflekk på armen i ca 1 uke etter innsett. Er samme hormonene i den som i hormonspiral.
Jeg kan ikke ta p-piller pga kroppen begynte å oppføre seg merkelig på de etter flere års bruk. Hormonspiralen støtte kroppen plutselig delvis ut. P-sprøyte vil jeg ikke ha pga mange bivirkninger og er redd nåler.

Takk for anbefalingen :)

Lurte på hormonspiral..
Dere som har det, hvordan er syklussen deres? Har dere menstruasjon når dere har spiral? Kjenner samboeren noe av den? Hvordan er det å sette den inn/ta den ut?

skal til legen neste fredag, å må ha bestemt meg innen da, om jeg skal ha spiral eller fortsette med pillene.. Synes det er trått å huske på pillene hver dag..

Syklusen aner jeg ikke noe om;) Har sluttet å ha mensen! Helt supert:D

Sambo merker ikke noe til den.

Har aldri tatt den ut. Men det gikk veldig fort og smertefritt å sette den inn. Merket det så og si ikke. Tok celleprøve samtidig og synes det er verre;)

Lurte på hormonspiral..
Dere som har det, hvordan er syklussen deres? Har dere menstruasjon når dere har spiral? Kjenner samboeren noe av den? Hvordan er det å sette den inn/ta den ut?

skal til legen neste fredag, å må ha bestemt meg innen da, om jeg skal ha spiral eller fortsette med pillene.. Synes det er trått å huske på pillene hver dag..
Jeg har ikke menstruasjon, men litt økt utflod i blant. Samboer kjenner ingen ting.
Jeg ble anbefalt av legen min å ta 2 paracetamol ca 1t før, og jeg syntes ikke det var vondt, litt ubehag kanskje :)

Jeg merket fint lite til den. Typen merket tråden en sjelden gang I begynnelsen (fordi den er relativt stiv og hard etter innsettelsen, men blir mykere ).

Jeg mistet mensen helt. Fikk litt murringer ca 1 gang I mnd, men aldri noen blødninger. Helt herlig! :D

Back
Topp