Spiral?

eventyrmamma

Betatt av forumet
kan man sette inn hormonspiral når man har mensen? Og kan man bruke tampong når man har spiral?[8|]
Noen som vet?

Ja til begge! [;)]

Faktisk tror jeg man anbefaler at man setter inn spiralen på dag 3-4 av mensen eller noe slikt, men man kan sette den inn ellers også, da. Spiralen er ikke i veien for tamponger, siden spiralen sitter i livmoren, mens tampongen bare føres inn i skjeden. De trådene som stikker ut i skjeden skal heller ikke være noen hindring for tamponger. [;)]

Takk for svar[:)]

ORIGINAL: Kavring1

står i vedlegget da at man bør bruke bind[:-]

Ja, nå skal det sies at jeg ikke har lest det vedlegget, da... [:-][:)]
Man må bruke sunn fornuft tror jeg. Det beste er nok å bruke bind i begynnelsen, med tanke på infeksjonsfaren, men hvis man blør så mye at man "trenger" tamponger, så bør det gå greit. Men man må være nøye med å skifte ofte! Og ikke bruke tampong om natta og sånn... [;)]

står i vedlegget da at man bør bruke bind[:-]

Ja, det så jeg også...
Ble ikke så veldig glad for det, tenkte egentlig at jeg skulle spørre legen om det. Eller kanskje jeg er en av de heldige som mister mensen pga spiralen .

jeg har hatt to blod frie dager siden...24? mai---[&o] vurderer å ta den ut igjen jeg..

Vær tålmodig.. Jeg har også blødd siden jeg fikk den satt inn, i begynnelsen
av mai. Men jeg skal stå den av. [;)]

Huff..eg e så redd for at eg ska blø i ei evigheit .Håpa jo på jo miste mensen. skal til syden i aug.Lite arti å blø da[:'(]
kanskje eg ska bere la vær å sette den inn. Ska egentlig gjøre det på fredagen 

jeg har hatt to blod frie dager siden...24? mai---[&o] vurderer å ta den ut igjen jeg..

Prøv å holde ut i alle fall 3 mnd! Nesten alle bivirkninger av prevensjon gir seg etter 3 mnd når kroppen har vendt seg til metoden... [;)]

kan fint bruke tampong selv om man har spiral ! jeg satte inn spiralen 15 mai.. å har blødd siden da, har brukt tampong hele tiden ! (ikke om natta da)
de trådene som henger fra spiralen henger jo laaangt oppe.. hva er lixom oddsen for at det skal kunne "henge" seg opp i tampongen slik at du drar den ut ?
jeg komme til å bruke tampong så lenge jeg blør! men håper jo at jeg slipper mensen etterhvert jeg også ![:)][;)] 

Back
Topp