Spiral

Gutt2012/spire 2015

Elsker forumet
Junibarna 2015
Jeg har gått på cerazette siden seksukerskontrollen og har da hatt mensen annenhver uke etter det.. Nå er jeg lei og legen mkn anbefalte meg å bytte prevansjonsmiddel. Jeg har derfor bestilt time for å sette inn spiral i håp om at jeg kan få en mer normal menssyklus. Er det noen her som har noen erfaring med spiral? Bør man velge kobber eller hormonspiral når man ammer? Gjør det vondt å sette inn/ta ut? (vil nok ta den ut om 2-3år da vi vil ha en til etterhvert). Får man mer regelmessig mens? Takknemlig for svar :-)

Da tror jeg kanskje kobber er å foretrekke, den koster en god del mindre enn hormonspiral. Ellers kan du trygt amme med begge typer spiral;) Jeg har satt inn Mirena Hormonspiral og er så langt meget fornøyd! Småblødninger første 1-2 ukene, men nå er det bra igjen. Ikke fått igjen mensen før etter 10 mnd. tidligere heller etter fødsler, så jeg håpet å slippe det en god stund til denne gangen også. Siden vi ikke skal ha flere nå valgte jeg hormonspiral, den er enda litt sikrere enn kobber..
Kobberspiral kan gi økte blådninger/smerter under menstruasjon, men kjenner flere som har prøvd denne typen - som "mellom baby-prevensjon" og de har vært nokså fornøyde:)

Jeg hadde ingen smerter ved innsettelse, men det kan sikkert variere!

Back
Topp