Spiral på plass!

Lehne

Gift med forumet
Januarskatter 2015
Ja, kommer akkurat fra legen som har satt på plass spiral. Hun ville ikke sette inn før det var gått nærmere 12 uker siden fødsel, så har gått på minipille til bå.
Første gang jeg har spiral, og må si at det var mye greiere å sette inn enn fryktet. Noen Andre som har det?

Ja, kommer akkurat fra legen som har satt på plass spiral. Hun ville ikke sette inn før det var gått nærmere 12 uker siden fødsel, så har gått på minipille til bå.
Første gang jeg har spiral, og må si at det var mye greiere å sette inn enn fryktet. Noen Andre som har det?

Hadde hormonsprial, men skal få satt innen på nytt nå og! Må bare få somlet meg til det! Er så lettvindt prevensjonsmetode :-)

Satt hormonspiral for 2-3 uker siden. Legen var små usikker med en gang, men etter hu undersøkte var hu trygg på å sette den :) begynner å bli smålei blødninger, men bedre enn det var før spiralen, da jeg hadde så kraftige blødninger at en grønn ob ble full på et par timer :o

Fikk også i dag :) helt uproblematisk å sette inne. Null smerte.
Jeg var hos gynekolog hos Aleris. Sjekket med ul at den var der den skulle, samt kontroll av hele understellet.
Så mye greiere å gjøre det der enn hos fastlegen. Føler meg mye tryggere hos en ekspert!
Har heller ikke hatt spiral før, så spent på om jeg er en av de heldige som mister mensen helt.

Skal sette inn om en måned, synes det virker så greit. Litt lenge å vente..

Hadde før jeg ble gravid. Fantastisk og lettvint. Blødde en del i starten, men mistet mensen helt etterhvert:) kjempedeilig. Hadde den vel i 4 år tenker jeg.

Jeg har fått inn en hormonspiral for en måned siden. 2 måneder etter fødsel. Var ennå ikke ferdig med renselsen.
Leste utrolig lite på det før jeg bestemte meg for det. Ble anbefalt av ei venninne. Det hørtes så lettvint ut!
Det startet med at mannen stakk seg på trådene, så synes han det gikk greit, men kjente de likevel. Til slutt bestemte vi oss for å kutte trådene.
Vet ikke om det bare er meg, men livmorstappen føles så utrolig lett tilgjengelig med denne spiralen. Noen flere som synes det? Føler som at sex blir så mye mer vond. Blir også veldig lett sår. Men det henger ved mer med at jeg ammer...

Last edited:
Tenker også på å sette inn spiral, bare litt treg. . Hehe :p Hvor mye betalte dere som har fått satt inn?

Har hørt man kan få mye småblødninger av hormanspiral... :( Dere som har hatt det før: hvor lenge hadde dere det før det gav seg? Sluttet blødninger/mensen helt da?

Tenker også på å sette inn spiral, bare litt treg. . Hehe :p Hvor mye betalte dere som har fått satt inn?

Har ikke satt inn min enda, skal om 2 uker, men har fått resepten på den. 1300 kr for å hente den ut. Sykt dyrt, men kan jo tross alt ha den i 5 år :)

Jeg satt inn kobberspiral 8 uker etter fødsel, blødde i en ukes tid, men nå føles alt normalt igjen

Har ikke satt inn min enda, skal om 2 uker, men har fått resepten på den. 1300 kr for å hente den ut. Sykt dyrt, men kan jo tross alt ha den i 5 år :)
Da koster det mye mer med hormonspiral enn kobberspiral! Jeg betalte 625kr for sjekk, vevsprøve og innsetting av spiral

Ja:-) De hadde hos gynekologen, så betalte bare for alt sammen etter timen. Kan jo være kobberspiral er billigere da? Ser de fleste her snakker om hormonspiral
Jeg satte inn hormonspiral. Den kostet vel 1100,- satte inn hos gynekolog hos aleris og betalte i tillegg 1350,- for det.
Kobberspiral var uansett uaktuelt da jeg ikke er interessert i mer blødninger enn jeg har hatt.

Jeg velger i hverfall hormonspiralen i håp om å slippe mensen helt. Har tidligere blitt sengeliggende av mensen fordi jeg får så store smerter..

Jeg satte inn hormonspiral. Den kostet vel 1100,- satte inn hos gynekolog hos aleris og betalte i tillegg 1350,- for det.
Kobberspiral var uansett uaktuelt da jeg ikke er interessert i mer blødninger enn jeg har hatt.
Såpass dyrt ja! Men hvis det funker for deg så er det jo verdt det! Jeg har mens ca 3 ganger i året, så om jeg blør litt oftere med kobberspiralen ser jeg det egentlig bare som positivt, men hvis man blør mye i utgpuntet skjønner jeg st man ikke ønsker kobber:-)

Back
Topp