Spiral, noen opplevd komplikasjoner?

Jentemamma'n!

Gift med forumet
jentene i juni13
Julikulene 2020
Marsboerne 2023
Jeg har hatt spiral nå i 9 mnd. Har blødd siden den ble satt inn.. de siste 3 mnd blør jeg nesten bare svart. Innimellom frisk blødning. Men stort sett svart. Og jeg har ofte vondt. I dag, veldig vondt og ny svart blødning... sjekket om den satt riktig ca 1 mnd etter innsett. Og da var alt fint.
Det er vel ikke vanlig å blø så lenge eller? Er bare å få den ut sikkert..

Jeg har hatt spiral nå i 9 mnd. Har blødd siden den ble satt inn.. de siste 3 mnd blør jeg nesten bare svart. Innimellom frisk blødning. Men stort sett svart. Og jeg har ofte vondt. I dag, veldig vondt og ny svart blødning... sjekket om den satt riktig ca 1 mnd etter innsett. Og da var alt fint.
Det er vel ikke vanlig å blø så lenge eller? Er bare å få den ut sikkert..
Høres rart ut. Svart blod er jo gammelt blod. Fikk min i november. Blødde konstant i en måned, etter det kun brun utflod er par dager sånn annenhver måned. Be om henvisning til gynekolog?

Jeg vil ikke si jeg hadde komplikasjoner, men tålte dårlig spiral, blødde mye og hadde vondt stort sett fra dag 1. Hadde vel spiral 1.5-2 år, men valgte å ta den ut etter 3 mnd med konstante blødninger, da fikk jeg nok ettersom jeg satte spiral for å slippe smerter og tung menstrasjon. Bestilte time nærmest på dagen hos privat klinikk og tok den ut.

Hadde forhørt meg om det . Det er få og lite komplikasjoner med hormon spiral . Mener 90 % slutter å blø helt etter ett år . Men så er definisjonen på å blø helt på trynet av oss jenter . De som sier kanskje at de blør konstant gjør jo ikke det . Da hadde de hvert temmelig lamme etter ei uke . Må man skifte ob eller bind hver time hele dagen ?

Jeg hadde litt spotting og blødning lenge selv , husker selv jeg sa jeg blødde hele tiden og det var noe drit . Men sånn helt ærlig var det jo ikke så ille . Dro på helsestasjon og tok ut , har også satt inn der . Gratis . Også gått privat og helsestasjon har hvert best . De bruker rikelig med bedøvelses spray :) men svart blod høres som noe annet enn spiralen sin skyld . Den har veldig lite hormoner i seg også og behandler bare lokalt der nede og går ikke ut i kroppen. Håper du fonner ut av det .

Her kjente samboern den når syklusen var nær. Pikken hans så ut som en nålepute . Så har prøvd kort tråd og lang tråd uten hell . Så tok den ut. Det er foresten flere varianter . Jeg blødde mer av den siste jeg hadde . Den første var veldig fin egentlig . Husker ikke navnet .

Back
Topp