Spinalhodepine

fruktbar

Elsker forumet
Leste i en tråd her at dette kunne forekomme..... Hva vi det si?? Hvor lenge varer dette og er det konstant? eller med pauser?? Kommer det rett etterpå?

Jeg lurer for etter sist spinal, så hadde jeg sykt vondt i hode i mange dager.. Ble etter 6 dager innlagt på barsel igjen for blodtrykket mitt også var høyt. Ingen som nevnte at dette kunne være pga spinalen....
Uansett ville det forklart en del... Det eneste som hjalp mot hodepinen var dobble doser med ett morfin lignenes stoff.. Ingenting annet....

min erfaring:

tok spinalprøve på en mandag, lå i ro en time etter stikket for at såret skulle lukke seg.

dro hjem og ble utrolig dårlig i bilen på turen.
kom hjem og måtte legge meg ned, hodepinen ble nesten med en gang mye bedre.
desverre ble den verre og verre og verre selv om jeg lå, og ble så ille at jeg lå å krampet i senga samtidig som jeg hylte etter hjelp (virkelig skrek av alle krefter type) så sambo ble så redd at han ringte ambulanse som kom og hentet meg.
jeg skremte datteren min skikkelig, hun ble utrolig redd når hun så mamman ligge sånn[&o]
kom på sykehuset og husker egentlig ikke så mye annet enn at jeg ikke fikk annet enn likegladtablett for selve smerten var ikke så mye de fikk bukt med på akutten... neste jeg husker er at jeg er på et enerom, ble sendt på bloodpatch (blodplaster de sprøyter inn foran hullet for å lukke det) som ikke fungerte så det ble totalt stukket inn digre sprøyter tre ganger i ryggen min før jeg startet å føle meg bedre.

det var et skikkelig mareritt og rier er blåbær i forhold til det der. det er rett og slett tortur...migrene er bedre enn spinalhodepine[&:]

varierende hvor lenge det varer for såret lukker seg nok med forskjellige hastigheter fra person til person.. jeg opplevde smerten som fra vannvittig vond til ulidelig i bølger, oppførte meg som om jeg var gal føler jeg, null kontroll[&:]

ORIGINAL: Læidy Bla Bla

min erfaring:

tok spinalprøve på en mandag, lå i ro en time etter stikket for at såret skulle lukke seg.

dro hjem og ble utrolig dårlig i bilen på turen.
kom hjem og måtte legge meg ned, hodepinen ble nesten med en gang mye bedre.
desverre ble den verre og verre og verre selv om jeg lå, og ble så ille at jeg lå å krampet i senga samtidig som jeg hylte etter hjelp (virkelig skrek av alle krefter type) så sambo ble så redd at han ringte ambulanse som kom og hentet meg.
jeg skremte datteren min skikkelig, hun ble utrolig redd når hun så mamman ligge sånn[&o]
kom på sykehuset og husker egentlig ikke så mye annet enn at jeg ikke fikk annet enn likegladtablett for selve smerten var ikke så mye de fikk bukt med på akutten... neste jeg husker er at jeg er på et enerom, ble sendt på bloodpatch (blodplaster de sprøyter inn foran hullet for å lukke det) som ikke fungerte så det ble totalt stukket inn digre sprøyter tre ganger i ryggen min før jeg startet å føle meg bedre.

det var et skikkelig mareritt og rier er blåbær i forhold til det der. det er rett og slett tortur...migrene er bedre enn spinalhodepine[&:]

Hadde den samme opplevelsen med spinalhodepine som dette, bare at det varte i flere dager før jeg fikk hjelp, og mamma måtte kjøre meg på legevakta. Jeg kunne ikke reise meg eller røre på meg, måtte ligge "horisontalt" i de dagene det varte, og selv da hadde jeg så intenst vondt at jeg trodde jeg skulle stryke med! [&:] Men jeg fikk beskjed om at det dessverre kunne bli sånn og at jeg bare måtte avvente, men heldigvis fikk jeg hjelp til slutt..
Det "ironiske" er jo at jeg fikk foretatt spinalpunksjon da jeg var innlagt på sykehuset p.g.a. kraftig hodepine (de mistenkte hjernehinnebetennelse og det ene med det andre) og etter det fikk jeg da den spinalhodepinen som var 1000 ganger verre... [&:][&:]
Men når jeg fikk den bloodpatchen forsvant det tvert! Helt utrolig! [:D]

Takk for svar :) Fikk bekreftet av dere nå at det ikke var det jeg har hatt.. For rier og migrene ( jeg har hatt begge deler ) er vondere enn det ;) Men uansett rart de ikke nevnte det til meg på barsel.

jeg tok spinalpunksjon forrige torsdag, ble liggende en time etterpå for å prøve å unngå hodepine.
På lørdagen fikk jeg kraftig hodepine, ble skikkelig uvel, brekte meg. ble mye bedre når jeg lå, faktisk nesten helt borte. men med en gang jeg reist meg var det hodepine fra helvete. Aldri hatt så vondt i hode noen gang. Ga seg etter 3 dager.

Tror de skiftet en gang på sengen min. Husker godt at jeg prøvet å gå på do for å tisse, men kollapset 4 ganger på rad. Tilslutt ringte jeg
ORIGINAL: LisasVerden

Hadde det på samme måte, fryktelig fryktelig vondt. Jeg lå der i mange dager med disse smertene. Klarte ikke å gå på toalettet en gang. Syntes det er enda rarere at jeg selv om jeg hadde så store emerter 8fikk ikke spist eller drukket på 7-8 dager) Bare kastet opp galle og hadde umenneskelige smerter (ringte mamma en gang og ba henne komme fordi jeg tenkte jeg skulle dø), fikk jeg allikevel ingen hjelp slik som dere snakker om for å tette igjen "hullet". Måtte bare ligge der til det gikk over av seg selv. Skjønner ikke helt hvorfor de ville ha meg liggende der så lenge når det er så dyrt å ha noen liggende der! De kunne hatt lappet meg sammen og sendt meg hjem, så hadde jeg ikke hatt en så traumatisk opplevelse. Ble ikke behandlet særlig bra heller... Lå i sengen alene på fellesrom i eget spy/svette i mange dager. Tror de skiftet en gang på sengen min. Husker godt at jeg prøvet å gå  på do for å tisse, men kollapset 4 ganger på rad. Tilslutt ringte jeg på å ba om hjelp...hu var ikke mye blid hun som skulle hjelpe meg. Plasserte et bekken under meg og gikk... Da fikk jeg tisset...men lå på bekkenet i ca 40 min før hun kom å tok vekk det.
Da jeg spurte om hun kunne kaste et papir for meg så jeg slapp å ha det liggende i sengen sa hun bare : Du har vel føtter sjøl vel!? og ga meg et stygt blikk før hun røsket papiret ut av handa mi!Lurer på hva hun gjorde på et sykehus....
herregud er helt sjokkert jeg[&:] hvor var dette?

Back
Topp