Spiller du et instrument?

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Min sønn begynner i disse dager i korps, og det går til det fulle opp for meg hvor særdeles lite musikalske vi er her i huset. Her finnes ikke et eneste instrument (før hans kom i hus) utover en xylofon han hadde som liten som jeg irriterte meg over, tonene er rene, men der er bare fem eller seks på den. Kan ikke spille lisa gikk til skolen engang.

Men alrså
Jeg husker ikke helt note-lære engang. Jeg kan teoretisk spille blokkfløyte. Og helt minimalt et par sanger, med en hånd, på piano

Jeg kan virkelig ikke spille noe.
Og det skulle jeg ønske jeg kunne...

Kan ikke skryte på meg det nei...
Har prøvd å lære meg både gitar og trommer men kom aldri så veldig langt og fikk aldri trommesettet jeg ønsket meg :-P
Kan spille lisa gikk til skolen og morgenstemning på enklest mulig måte på piano da. Og noen sanger veldig falskt på blokkfløyte.

Vokst opp med både gitarer, el-orgel og litt diverse siden pappa spiller.
Og sambo har gitarer.

Prøvde meg på blokkfløyte når jeg gikk på barneskolen, og gitar i tenårene.
Jeg og musikkinstrumenter er virkelig ikke venner

Kunne spille gitar og litt keyboard på grunnskolen, i tillegg til blokkfløyta da. Men hadde slitt veldig dersom jeg skulle ha spilt noe annet enn lisa gikk til skolen idag. :p

Spiller ikke instrument, men jeg synger enn del og det går ikke en dag uten at det er musikk i huset.
Min mann spiller instrument og er veldig god i det, selv om det blir lite tid til dette med tre barn :)
Jeg er vokst opp i ett musikalskhjem, med gitarer, trommer, sang, band og innspillinger i studio osv. Jeg satt som ett tent lys hver gang min far var i studio og jeg fikk være med. Drømmen var å stå på scene samme han :D hihi
Det er gode minner fra barndommen!

Husker to sanger på blokkfløyte fra mellomtrinnet, og på ungdomstrinnet spilte jeg bass ett år i band i valgfag. Kan tre små kinesere og lisa gikk til skolen osv på piano. Men skal ikke si at jeg kan spille et instrument, nei :p

Blokkfløyte var obligatorisk ja, er det det enda, tro?

Lisa gikk til skolen og en eller to til er nok det eneste jeg kan...

Kan spille piano, men har ikke plass til et her vi bor dessverre :( har planer om å skaffe meg et når vi flytter til større hus.

Spiller i korps, spiller fløyte og slagverk :)
Kan vel også de grunnleggende grepene på de fleste instrumenter :)

Spiller fløyte og litt piano. Har også spilt kornett og barryton i barndommen. Har fløyte i hus men spiller lite nå for tiden. Grepene ligger i fingrene da, så det kommer rast tilbake når jeg først setter meg ned.

Vi har munnspill og gitar i hus + en type fløyte frøkna kjøpte på ett marked. Jeg kan ikke spille noe. Frøkna kan noen grep på gitar og det er det hun lærte på gitartimene i fjor.

Jeg hadde sang som hovedinstrument på musikklinja, men spiller også gitar og piano med litt øving først :)

Kan bare spille med én hånd på piano :p

Back
Topp