Spilleliste til fødselen

Fantorang

Blir kjent med forumet
Jeg tenkte å lage en spilleliste til fødselen med diverse "passende" musikk som kan gi avslapping og motivasjon under den store prestasjonen. Lurer på om noen av dere andre har gjort det samme, og eventuelt har noen tips til sanger? :)
 
Dette har jeg tenkt på også :) Leita litt rundt på Spotify i går, men synes liksom ikke at jeg fant noe passende.
Sangtips hadde vært flott :)
 
Tidligere har jeg ikke tenkt over å ha med musikk, men denne gang tenkte jeg å prøve.

Jeg samler rett og slett alle favorittsangene mine som kan hjelpe meg å ta fokus bort fra fødselsangst og smerte.
Ellers ville jeg sett etter yoga og avspennigsmusikk.
 
Jeg hadde en spilleliste på spotify og tok med music angelen på fødestua ved forrige fødsel. Det synes jeg var helt topp.

Kommer vel an på hvilken type du er, i forhold til hva slags musikk som kan komme godt med. Jeg valgte litt motstandsløs og melodiøs musikk. Man trenger å slappe av mellom slagene, så for for meg var det godt med musikk som gir gode følelser og som på ingen måte er slitsomt å høre på.

Det går jo an å lage et par litt ulike spillelister også. Hvis man er i tvil.
 
Jeg hadde en spilleliste på spotify og tok med music angelen på fødestua ved forrige fødsel. Det synes jeg var helt topp.

Kommer vel an på hvilken type du er, i forhold til hva slags musikk som kan komme godt med. Jeg valgte litt motstandsløs og melodiøs musikk. Man trenger å slappe av mellom slagene, så for for meg var det godt med musikk som gir gode følelser og som på ingen måte er slitsomt å høre på.

Det går jo an å lage et par litt ulike spillelister også. Hvis man er i tvil.


Ja, jeg synes det er vanskelig å forutse hvilken type musikk som kan bidra positivt i den situasjonen. Så bra tips å lage litt ulike spillelister slik at man kan switche etter behov! ;-)
 
Leste for en stund siden at Spotify har laget en egen "birthing playlist".. Har ikke sjekket den ut selv, men kanskje det er noe der?
 
På min liste så er det Rammstein å Marilyn Manson :)
Jeg har også Rammstein på min liste!;D Har gått for all favoritt musikken min i alle mulige sjangre. Er ikke noe fan av rolig musikk og tenker at litt sånn "treningsmusikk" vil hjelpe meg under fødsel :) Tror ikke jeg skal sette min musikk på høyttaler for å si det sånn! Haha! men har med meg musikk øreproppene :)
 
Jeg har også Rammstein på min liste!;D Har gått for all favoritt musikken min i alle mulige sjangre. Er ikke noe fan av rolig musikk og tenker at litt sånn "treningsmusikk" vil hjelpe meg under fødsel :) Tror ikke jeg skal sette min musikk på høyttaler for å si det sånn! Haha! men har med meg musikk øreproppene :)

Haha spørs om jordmora blir litt stressa av å ha Rammstein på høyttaler :D
Kan liksom ikke ha rolig musikk under en fødsel føler jeg.
Må jo ha musikk med litt trykk i :D
 
Haha spørs om jordmora blir litt stressa av å ha Rammstein på høyttaler :D
Kan liksom ikke ha rolig musikk under en fødsel føler jeg.
Må jo ha musikk med litt trykk i :D
Liker både manson og rammstein, men kan for alt i verden ikke se for meg at det passer til fødsel. *ler*

Huff halvparten forsvant her.
Ser for meg alle som prøver å finne zen under fødsel og så kommer noe ala rammstein eller killswitch engage på høytaler. Hahaha. :D
 
Liker både manson og rammstein, men kan for alt i verden ikke se for meg at det passer til fødsel. *ler*

Huff halvparten forsvant her.
Ser for meg alle som prøver å finne zen under fødsel og så kommer noe ala rammstein eller killswitch engage på høytaler. Hahaha. :D

Haha spørs om det blir fart på fødselen da ja :D
 
Leste for en stund siden at Spotify har laget en egen "birthing playlist".. Har ikke sjekket den ut selv, men kanskje det er noe der?
Jeg sjekket den ut, og noen av sangene var bra. De fleste skjønte jeg ikke hvorfor var med. Utrolig mye rart :p tror jeg hadde irritert meg om jeg skulle hørt på den under fødsel ;)
 
Sniker litt fra oktober. Jeg hørte på p3 under nesten hele fødselen, og der var det en salig blanding. Jeg syns det var veldig deilig med litt oppløftende musikk underveis. Beveget meg litt til musikken under noen av riene :p og etter epiduralen var satt så sang jeg til og med litt :D
 
Man aner jo faktisk ikke hvordan fødselen blir, men greit å være forberedt, så har man hvertfall muligheten til å velge. Å ligge i badekar med avslappende musikk tror jeg kan være fint - blir fort så stille uten noe... men skjønner gidt at noen ønsker mer "treningsmusikk". Ta med litt av hvert!
 
Jeg tenkte å lage en spilleliste til fødselen med diverse "passende" musikk som kan gi avslapping og motivasjon under den store prestasjonen. Lurer på om noen av dere andre har gjort det samme, og eventuelt har noen tips til sanger? :)

Jeg holdt på i 67 timer, og hadde ikke klart meg uten musikken.
På et tidspunkt gikk jeg frem og tilbake i min egen verden med musikk på ørene, og sang. Høyt. xD

"Smiling for" - Big bang.
"Latch" - Disclosure & Sam Smith
"Don't stop believing" - Journey
"The man" - Aloe Blacc
"Haven't met you yet" - Michael Bublé
"I'm Alive" - Celine Dion
"Tomorrow" - Niki and the dove
"Born this way" - Lady Gaga (Pun not intended ;) )
"Love runs out" - One republic
"Happy" - Pharell Williams
"Happiness" - Alexis Jordan
"Daft punk" - Pentatonix
"Turn up the life" - Lido Lido




"Be still" - The Fray
"Mad world" - Gary Jules. (Teksten er ikke så munter, men sangen er SÅ avslappende.)
"Maybe I'm amazed" - Dylan Mc Dermott
"Lost?" - Coldplay (Akkustisk versjon.)
"Fix you" - Coldplay
"Love calling earth" - Robbie Williams
"You are so beautiful to me" - Westlife
"A love story" - Thomas Dybdahl
"Because you loved me" - Celine Dion
"A new day has come" - Celine Dion (Den rolige versjonen.)
"The greatest reward" - Celine Dion (Ha kleenex'en klar!)
"Immortality" - Celine Dion & Bee geees
"The first time I ever saw your face" - Matt Cardle
"Show me heaven" - Maria McKee
"Bare min" - Vegard Iversen
"The garden" - Take that
"Good morning" - Will.I.am
"Thinking out loud" - Ed Sheeran
"Something" - Eric Clapton & Paul McCartney (Liveversjon fra "Concert for George.")


(Redigerer og fyller på mer etterhvert.)
 
Tror jeg vil bli irritert av musikk under fødsel :p
 
Jeg holdt på i 67 timer, og hadde ikke klart meg uten musikken.
På et tidspunkt gikk jeg frem og tilbake i min egen verden med musikk på ørene, og sang. Høyt. xD

"Smiling for" - Big bang.
"Latch" - Disclosure & Sam Smith
"Don't stop believing" - Journey
"The man" - Aloe Blacc
"Haven't met you yet" - Michael Bublé
"I'm Alive" - Celine Dion
"Tomorrow" - Niki and the dove
"Born this way" - Lady Gaga (Pun not intended ;) )
"Love runs out" - One republic
"Happy" - Pharell Williams
"Happiness" - Alexis Jordan
"Daft punk" - Pentatonix
"Turn up the life" - Lido Lido




"Be still" - The Fray
"Mad world" - Gary Jules. (Teksten er ikke så munter, men sangen er SÅ avslappende.)
"Maybe I'm amazed" - Dylan Mc Dermott
"Lost?" - Coldplay (Akkustisk versjon.)
"Fix you" - Coldplay
"Love calling earth" - Robbie Williams
"You are so beautiful to me" - Westlife
"A love story" - Thomas Dybdahl
"Because you loved me" - Celine Dion
"A new day has come" - Celine Dion (Den rolige versjonen.)
"The greatest reward" - Celine Dion (Ha kleenex'en klar!)
"Immortality" - Celine Dion & Bee geees
"The first time I ever saw your face" - Matt Cardle
"Show me heaven" - Maria McKee
"Bare min" - Vegard Iversen
"The garden" - Take that
"Good morning" - Will.I.am
"Thinking out loud" - Ed Sheeran
"Something" - Eric Clapton & Paul McCartney (Liveversjon fra "Concert for George.")




(Redigerer og fyller på mer etterhvert.)




Mye bra musikk på listen din. Selv har jeg ikke tenkt noe på musikk til fødselen. Har i verstefall noen vaskemusikklister på tlf om vi trenger noe.
 
Liker både manson og rammstein, men kan for alt i verden ikke se for meg at det passer til fødsel. *ler*

Huff halvparten forsvant her.
Ser for meg alle som prøver å finne zen under fødsel og så kommer noe ala rammstein eller killswitch engage på høytaler. Hahaha. :D

Jeg hadde med Ipod, og gikk frem og tilbake mens jeg sang høyt til både det ene og det andre, og det gikk fint det. ;) ;)
 
Back
Topp