Spill

MTDC

Forumet er livet
VIP
Hva er ditt favorittspill? Og tar du med et spill på føden i tilfelle ting tar lang tid? Hvilket spill vil du i tilfelle ta med deg?

Her går det mye i spørrespill og litt kortspill.. Både jeg og mannen er dårlige vinnere (og tapere) så vi må som regel ha med oss flere så det ikke blir uvennskap i huset;) Konkurranseinnstinkt sa du? Vi kommer nok til å ta med oss en kortstokk på sykehuset, også kanskje en bunke med Genikort sånn at vi kan ha spørrekonkurranse uten å spille med brett;)

Vi er begge så ufattelig dårlige tapere at vi kun driver med sånt når vi er på hytta. ;)
Dessuten er jeg optimistisk nok til å tro at det ikke tar så fryktelig lang tid denne gangen heller. :P (og så vidt jeg husker fra sist gang hadde jeg mer enn nok å holde på med. :P)

Vi er begge så ufattelig dårlige tapere at vi kun driver med sånt når vi er på hytta. ;)
Dessuten er jeg optimistisk nok til å tro at det ikke tar så fryktelig lang tid denne gangen heller. :p (og så vidt jeg husker fra sist gang hadde jeg mer enn nok å holde på med. :p)
Jeg er så sikker på at det kommer til å ta lang tid ettersom jeg er "førstegangs" samtidig som jeg er veldig fasinert av fødsel som går kjempefort, og da får jeg det helt sikkert ikke selv;)

Hva spiller dere på hytta da?;)

Jeg er så sikker på at det kommer til å ta lang tid ettersom jeg er "førstegangs" samtidig som jeg er veldig fasinert av fødsel som går kjempefort, og da får jeg det helt sikkert ikke selv;)

Hva spiller dere på hytta da?;)
Ludo og diverse kortspill. Og hver gang ender det opp med at en blir furten og forlanger omkamp/best av XX antall runder. :P

Hehe nei tror ikke jeg hadde turt å tatt med noe spill, hadde bare endt med at gubben hadde blitt sendt hjem uten å få treffe lillingen:) men vi spilte en del kort sist den dagen jeg var satt i gang, før det hele startet:)

Ludo og diverse kortspill. Og hver gang ender det opp med at en blir furten og forlanger omkamp/best av XX antall runder. :p
Høres kjent ut;) Mamma er også dårlig taper, så hun kan komme til å trekke seg midt i et spill bare fordi det ser ut som hun kommer til å tape, og da synes hun ikke det er noe gøy.. Vi andre kjemper til the bitter end, for å være helt sikker på at vi taper sånn at vi kan be om omkamp;)

Hehe nei tror ikke jeg hadde turt å tatt med noe spill, hadde bare endt med at gubben hadde blitt sendt hjem uten å få treffe lillingen:) men vi spilte en del kort sist den dagen jeg var satt i gang, før det hele startet:)
Hihi:) Godt å høre det er flere som har konkurranseinnstinktet på plass;) Hva slags kortspill spiller dere? Må ha litt tips til jeg sitter der selv;) Er så sikker på at jeg kommer til å gå så langt at jeg blir satt i gang ettersom det er min største frykt:P

Vi. Spiller mye idiot og tomanns amerikaner! Vi elsker å spille, og visuelle godt når vi vinner og skurker like høyt om vitser så er ikke noe særlig å spille med så mange fremmede på sammme plass:) men tror kanskje jeg skal skrive opp kortstokk på sykehusbaglista mi for skikkerhetsskyld:)

Favorittspillet må være Alias eller Ticket to Ride ... men tror ikke de blir med på fødeavdelingen! Eller muligens TTR siden vi har det på ipadene og kan spille mot hverandre :P Men satser på at det ikke tar sååå lang tid...!

Vi. Spiller mye idiot og tomanns amerikaner! Vi elsker å spille, og visuelle godt når vi vinner og skurker like høyt om vitser så er ikke noe særlig å spille med så mange fremmede på sammme plass:) men tror kanskje jeg skal skrive opp kortstokk på sykehusbaglista mi for skikkerhetsskyld:)
Skader jo ikke å ta med, og det tar jo ikke stor plass;) Vi greier heldigvis å beherske oss når vi har folk i nærheten.. Men er vi bare oss to kan vi bare glemme å spille.. Det blir så utrivelig at vi er på randen til å gå fra hverandre:P

Favorittspillet må være Alias eller Ticket to Ride ... men tror ikke de blir med på fødeavdelingen! Eller muligens TTR siden vi har det på ipadene og kan spille mot hverandre :p Men satser på at det ikke tar sååå lang tid...!
Nå må du forklare;) Har ikke spilt noen av de spillene før.. Har sett alias, men aner ikke hva det går ut på:P

Nå må du forklare;) Har ikke spilt noen av de spillene før.. Har sett alias, men aner ikke hva det går ut på:p

Seriøst? Alias er jo forsåvidt et spill for flere enn to, bør helst være fire eller flere. Så har man kort med ord på, og så gjelder det å forklare mest mulig ord iløpet av en viss tid - her er en to og to på lag, en forklarer og en gjetter, og så er det neste lag etterpå. Har heller ikke lov å bruke ordet i forklaringen... Og så får en minuspoeng om en ikke klarer å forklare/gjette, og plusspoeng for hvert ord som er korrekt gjettet. Så har man et brett man flytter brikken på :P og det gjelder å komme først i mål eller først frem til det feltet dere har bestemt.

Seriøst? Alias er jo forsåvidt et spill for flere enn to, bør helst være fire eller flere. Så har man kort med ord på, og så gjelder det å forklare mest mulig ord iløpet av en viss tid - her er en to og to på lag, en forklarer og en gjetter, og så er det neste lag etterpå. Har heller ikke lov å bruke ordet i forklaringen... Og så får en minuspoeng om en ikke klarer å forklare/gjette, og plusspoeng for hvert ord som er korrekt gjettet. Så har man et brett man flytter brikken på :p og det gjelder å komme først i mål eller først frem til det feltet dere har bestemt.
Det hørtes faktisk litt morsomt ut! Ser for meg at det kan være artig på en litt fuktig lørdagskveld. :D

Jeg er også veldig glad i ticket to ride, kjempegøy! Ellers går det mest i kortspill og yatzy, kanskje greit å ta med en kortstokk på føden, det har jeg egentlig ikke tenkt på! Vi har en hel haug av brettspill liggende, men er alt for dårlig til å bruke de!

Det hørtes faktisk litt morsomt ut! Ser for meg at det kan være artig på en litt fuktig lørdagskveld. :D
Ja det er fryktelig morsomt! Bringer frem mye frustrasjon og konsentrasjon, og ikke minst får en utfordret ordforrådet (noe som gleder mitt norsklærerhjerte...!) Absolutt å anbefale :D Kjempegøy for store og små.

Jeg er også veldig glad i ticket to ride, kjempegøy! Ellers går det mest i kortspill og yatzy, kanskje greit å ta med en kortstokk på føden, det har jeg egentlig ikke tenkt på! Vi har en hel haug av brettspill liggende, men er alt for dårlig til å bruke de!
Yatzi er faktisk kjempemorsomt! Og idioten med kort... hehe!

Ja det er fryktelig morsomt! Bringer frem mye frustrasjon og konsentrasjon, og ikke minst får en utfordret ordforrådet (noe som gleder mitt norsklærerhjerte...!) Absolutt å anbefale :D Kjempegøy for store og små.
Tror jammen jeg må kjøpe det inn og ta med opp på hytta neste turen. :D Begynner å bli litt lei av Ludo, for å være helt ærlig. :P
(og dette spillet høres det nesten ut som om jeg har en mulighet til å klare å vinne. :D)

Tror jammen jeg må kjøpe det inn og ta med opp på hytta neste turen. :D Begynner å bli litt lei av Ludo, for å være helt ærlig. :p
(og dette spillet høres det nesten ut som om jeg har en mulighet til å klare å vinne. :D)
Det syns jeg du skal :) en kjempegod investering! Og om en skal ut på tur kan en velge å bare ta med ordkortene (er ca 8 ord på hvert kort, og tilsvarende tall på de ulike feltene på brettet dere flytter brikkene på, slik at en alltid vet hvilket tall/ord en skal forklare!)

Det syns jeg du skal :) en kjempegod investering! Og om en skal ut på tur kan en velge å bare ta med ordkortene (er ca 8 ord på hvert kort, og tilsvarende tall på de ulike feltene på brettet dere flytter brikkene på, slik at en alltid vet hvilket tall/ord en skal forklare!)
Artig! Det er en hvit eske, ikke sant? Må se etter det neste gang jeg er avgårde. Takk for tips! :)

Artig! Det er en hvit eske, ikke sant? Må se etter det neste gang jeg er avgårde. Takk for tips! :)
En hvit eske ja. Kan hende de har noe alias-junior også, om du skulle ønske å spille med barn ;P

hehe fantastisk! ÅÅÅ må også si at Jungle Speed er et meeget morsomt spill :D haha men da kan en ikke være gravid!

Back
Topp