Spesielle hensyn

Aug08Nurke12

Blir kjent med forumet
Er det noen av dere som tar spesielle hensyn før dere har testet positiv? Da tenker jeg på i forhold til trening, stress, hva dere spiser osv?

Før EL er det viktig å ikke stress - for det kan påvirke det eggløsningen og dermed forsinker det mensen. Og det sier at hvis man trener uvanlig mye (mer enn det man har gjort tidligere) kan det påvirke syklusen litt.

Siden mensen kommer som regel 14-15 dager etter EL (avhengig av lengden på lutealfasen), så er det lite man kan gjøre for å forsinke at mensen kommer. For den kommer uansett liksom.

Men fra mensen til EL er det mye som kan skje - dermed er det viktig å ikke stresse for mye osv.

Nja, vet ikke om det kan kalles hensyn eller en selvfølge, men jeg drikker ikke alkohol. Jeg tar folat, slapper av og skal egentlig trene litt (som normalt), men er litt ute av gjenge akkurat nå. Så får bare ta det igjen:) Har tenkt til å holde meg i bedre form dette sv.skapet enn forrige. Ellers prøver jeg å ikke stresse, og ikke tenke så mye på det som kanskje skjer i kroppen, men det er jo for pokker meg HELT umulig!!!!! Haha:P

Christine88 skrev:
Nja, vet ikke om det kan kalles hensyn eller en selvfølge, men jeg drikker ikke alkohol. Jeg tar folat, slapper av og skal egentlig trene litt (som normalt), men er litt ute av gjenge akkurat nå. Så får bare ta det igjen:) Har tenkt til å holde meg i bedre form dette sv.skapet enn forrige. Ellers prøver jeg å ikke stresse, og ikke tenke så mye på det som kanskje skjer i kroppen, men det er jo for pokker meg HELT umulig!!!!! Haha:P

Der sa du det...hehe. Helt umulig!!!!
Prøver på det samme - å ikke stresse og ikke fokusere på det som skjer i kroppen, meeeen lettere sagt enn gjort.

Hali skrev:

Christine88 skrev:

Prøver på det samme - å ikke stresse og ikke fokusere på det som skjer i kroppen, meeeen lettere sagt enn gjort.

Sliter mykje med det samme sjøl.. I forrige pp så trur eg at eg var litt for hysterisk! Tok EL tester i hytt og pine.. Og begynte med graviditetstester ALTFOR tidlig.. Stressa skikkelig med dette, og tenkte på det 24/7.. Så i denne pp så må eg berre prøve å slappe litt meir av, spesielt psykisk.. Skal jo bruke EL tester, men heller prøve å drøye det helt til noen dager før EL.. Og sist men ikkje minst, vente med graviditetstester til 1-2 dager før IKM.. 

Smooshkin skrev:

Hali skrev:

Christine88 skrev:

Sliter mykje med det samme sjøl.. I forrige pp så trur eg at eg var litt for hysterisk! Tok EL tester i hytt og pine.. Og begynte med graviditetstester ALTFOR tidlig.. Stressa skikkelig med dette, og tenkte på det 24/7.. Så i denne pp så må eg berre prøve å slappe litt meir av, spesielt psykisk.. Skal jo bruke EL tester, men heller prøve å drøye det helt til noen dager før EL.. Og sist men ikkje minst, vente med graviditetstester til 1-2 dager før IKM.. 

Det er helt umulig ja. Jeg tenker på det nesten hele tiden. Kjenner på alle stikninger, ilinger, stølheter og sting i kroppen. Blir gal. Hvordan kan jeg få tankene over på noe annet?
Det har særlig vært slik de to siste dagene, da jeg har hatt fri fra jobb. I morgen skal jeg tilbake på jobb, da går dagene litt raskere.
Og i helgen skal vi over til østlandet og i dåp til nevøen min. Så det blir greit, da går kanskje helgen fort også! Og vips er det en uke til testing:)

Dette hørtes veldig kjent ut! Det er faktisk helt umulig å ikke tenke på hva som forhåpentligvis skjer i kroppen. I begynnelsen av uka var jeg sikker på at dette blir klaff, mange "symptomer", men jeg er i ferd med å miste trua. Det er vel bare å vente til jeg kan begynne å teste. På mandag blir det, er jo ikke så lenge igjen nå:)

Back
Topp