spesiell dåpsgave

Av de alternativene hadde jeg gått for Narnia.. Men hadde nok valgt "store norske eventyr" )eller noe i den duren;)

ORIGINAL: RobinHood

Hva med å heller gi "De Store Hvite", eller hva de heter.

En serie, der hver bok koster 399 tror jeg. Sangbok, Eventyrbok osv osv. Tror det er 8 bøker i serien.

Hva om ungen blir som meg da? Og HATER alt av Narnia, Ringenes Herre og Harry Potter..????

sign!

ORIGINAL: turbo trash

ORIGINAL: Miriel

Jeg ville kjøpt Ringenes Herre i ekstra fin utgave. En av de med gullkant og fine detaljer på coveret. Eller kanskje en pakke med både den og Silmarillion eller Hobbiten.

Jeg hadde blitt kjempeglad om jenta mi hadde fått det. Hobbiten er jo en fin bok å lese for barn på barneskolen og.

Ja ikke sant, god idè. sådet er ikke bare meg, mannen og barnets mor som er så "sære" altså. bra:)

Synes det høres kjempeflott ut.

Noen over her nevnte Narnia - fordi den er tidløs. Og det er jeg i grunn enig i...

Men er ikke LOTR tidløs?[:D] Selv om den har vært enormt populær det siste tiåret, så var det ikke sånn at den var akkurat ukjent før det ble film.[8D]

Jeg synes det høres ut som fine dåpsgaver, jeg. Er jo klassiske bøker av varig verdi. Selv om hun ikke får glede av dem på noen år enda, forsvinner de jo ikke. Og det er bøker som barnet kan være nysgjerrig på og glede seg til å lese fram til hun blir gammel nok.

Men jeg klarer ikke å bestemme meg helt for hvilke av dem. Kanskje Harry Potter eller Narnia, siden de er lettere å lese litt tidligere. (Og så kan du jo spe på med Ringenes Herre til konfirmasjonen seinere.) [:D]

moren til barnet foreslo LOTR eller Simarillion.

Den versjonen av LOTR med bildene til Tolkien selv? Det er en bok med alle tre bøkene i, vi har den, guttungen fikk den av broren min i seksårs-gave.

Miriel:

tusen takk for for forslag.

nå er Rundtomrask bestillt

ORIGINAL: *p!nk smile*

Er det moren som ønsker seg dette??? [8D]

jepp:)

barnet er tre måneder, hun sier bare gurgle gurgle

ORIGINAL: lashes

Av de alternativene hadde jeg gått for Narnia.. Men hadde nok valgt "store norske eventyr" )eller noe i den duren;)

jeg er moren til barnet det er snakk om, og jeg har faktisk ønsket meg disse bøkene til barnet mitt! eventyrbøker og sangbøker har jeg til henne fra før, og jeg vil lese noe annet for henne enn bare Asbjørnsen og Moe. Det er en grunn til at tråden heter "spesiell dåpsgave," ikke "dåpsgave alle andre kjøper."

Hvem sier LOTR ikke er for de yngste? Sønnen min leste den da han var 6,5 år gammel, var ferdig til han var syv...

ORIGINAL: Citerza

Ville heller gått for sangbok eller eventyrbok i serien "verdens beste"..
[:D]

ORIGINAL: mrshill

jeg er moren til barnet det er snakk om, og jeg har faktisk ønsket meg disse bøkene til barnet mitt! eventyrbøker og sangbøker har jeg til henne fra før, og jeg vil lese noe annet for henne enn bare Asbjørnsen og Moe. Det er en grunn til at tråden heter "spesiell dåpsgave," ikke "dåpsgave alle andre kjøper."

ok? de bøkene vil nok ikke egne seg for babyen på mange år enda.
Ville ikke lest noen av dem for gutten min, som straks blir 6 år engang.
Og nei, selv ikke narnia.

ORIGINAL: *Meya*

Hvem sier LOTR ikke er for de yngste? Sønnen min leste den da han var 6,5 år gammel, var ferdig til han var syv...

fordi innholdet kanskje kan virke meget skremmende på små barn! Ville aldri lest de for gutten min. Og han blir straks 6 år.

Nå ser jeg at du har bestilt da, men jeg hadde nok valgt Narnia av de, fordi Harry Potter "må" leses på engelsk [:D]

LOTR... Du vet hva jeg mener om LOTR, men det er jo jeg som er problemet, ikke boka [8D][:D]

Jeg ser ikke noe galt i de bøkene. LOTR var jo opprinnelig barnebøker, og Hobbitten passer fint som barnebok. Jeg synes det heller er verre at ungene ser filmene fra de er fem år og oppover. Det blir noe helt annet å se det på film enn å lage dem i fantasien når man blir lest for. Asbjørnsen og Moe var opprinnelig fortelling som skulle underholde voksne, og finnes en del upassende der også.

ORIGINAL: hissigproppen

Nå ser jeg at du har bestilt da, men jeg hadde nok valgt Narnia av de, fordi Harry Potter "må" leses på engelsk [:D]

LOTR... Du vet hva jeg mener om LOTR, men det er jo jeg som er problemet, ikke boka [8D][:D]

du er en klasser for deg selv snuppa, finnes psykologer for slikt:)

jeg har allerede lest masse lotr for jubel.

ORIGINAL: Trude Ellerei.

Hvilket kjønn er det på barnet da?
Jeg syns Narnia er litt mer jentete, og Ringenes Herre mer guttete...

Men helt ærlig ville jeg nok valgt en sangbok, eller fin barnebok for de litt yngre.
Ett pluss var det da allikevel, at denne bokgaven vil bli husket, og skille seg ut i mengden av fotorammer, dåpspapirhorlder, sparebøsse og skjeer, alt i sølv. Slike tradisjonelle dåpsgaver.

Hvordan slike eventyr kan være jentete eller guttete er for meg et mysterium.[8|]

Ser ikke helt problemet med å gi noe annet/annerledes?! [;)][:D] Syns det høres ut som fine gaver, uansett hva du velger å gi av de. [:)] Lykke til med valget, turbo trash 

ORIGINAL: hissigproppen

du er en klasser for deg selv snuppa, finnes psykologer for slikt:)

jeg har allerede lest masse lotr for jubel.

Jeg er en klasse for meg selv, og tolker det selvsagt som at det er dere det er noe galt meg og ikke meg [:D][:D]

Jeg har jo bare sett filmene, så det er jo litt vel skummelt for barn, hehe. Men det er jo dere som skal gi gaven og kjenner familien som skal motta gaven [:)]

Regner med du ikke tropper opp med LOTR om jeg får et barn som skal døpes og du finner på å gi dåpsgave [8D][8D] *knis*

Back
Topp