spesiell dåpsgave

turbo trash

Forumet er livet
[hr]har da bestillt Rundtomrask.

[hr]

bestevenninnen min skal døpe barnet sitt den 30.01.11,

og familien min og jeg er invitert.

hun vil helst ha noe barnet kan ha glede av resten av livet.

så da står det mellom bøkene:

Narnia

Ringenes herre

eller

Harry potter.

eller kanskje dere har andre forslag?

ORIGINAL: Drømmeren

[8|][8|][8|]

Harry potter [:D]

Personlig ville jeg ikke valgt noen av de. Men skal jeg velge av de du har listet opp, så ville jeg valgt Narnia. Føler den er litt tidløs.

moren til barnet foreslo LOTR eller Simarillion.

En smule spesiellt å gi en av de bøkene der i dåsgave synes jeg [:-]

Hva med "De store Hvite" ? Kjempefin serie med eventyr, dikt, sang, viser osv.. Ser det er nevnt over her også.. Det var faktisk det jeg ble mest glad over i dåpen til minsten, eventyrbøkene.. Det er så koselig !

Ellers kan du jo kjøpe et fint fotoalbum med gravering eller noe slikt, som foreldrene kan sette inn bilder fra det første året eller noe slikt.. Det er et koselig minne å ha resten av livet [:)]

ORIGINAL: aemde og Lille Prins

Hva med "De store Hvite" ? Kjempefin serie med eventyr, dikt, sang, viser osv.. Ser det er nevnt over her også.. Det var faktisk det jeg ble mest glad over i dåpen til minsten, eventyrbøkene.. Det er så koselig !

Ellers kan du jo kjøpe et fint fotoalbum med gravering eller noe slikt, som foreldrene kan sette inn bilder fra det første året eller noe slikt.. Det er et koselig minne å ha resten av livet [:)]
sign
her har guttungen to av bøkene fra de store hvite og har hatt mange hygelige stunder med de bøkene

ORIGINAL: aemde og Lille Prins

Moren vil ikke ha noe slikt, og dessuten vil de få tusen sånne ting.

Jeg ville kjøpt Ringenes Herre i ekstra fin utgave. En av de med gullkant og fine detaljer på coveret. Eller kanskje en pakke med både den og Silmarillion eller Hobbiten.

Jeg hadde blitt kjempeglad om jenta mi hadde fått det. Hobbiten er jo en fin bok å lese for barn på barneskolen og.

Altså, jeg ville gått for Potter eller Narnia, fordi det er noe man kan nyte som barn også. Ringenes herre er jo ikke akkurat noe man leser på senga for en 7åring, syns jeg. Jeg klarte såvidt å lese den da jeg var 15, og jeg er en skikkelig lesehest altså.

Som den trofaste Potterfanatikeren jeg er så må jeg jo stemme på Potter, men Narnia er jo veldig bra det også. [:)]

ORIGINAL: Miriel

Jeg ville kjøpt Ringenes Herre i ekstra fin utgave. En av de med gullkant og fine detaljer på coveret. Eller kanskje en pakke med både den og Silmarillion eller Hobbiten.

Jeg hadde blitt kjempeglad om jenta mi hadde fått det. Hobbiten er jo en fin bok å lese for barn på barneskolen og.

Ja ikke sant, god idè. sådet er ikke bare meg, mannen og barnets mor som er så "sære" altså. bra:)

Tja, jeg vet ikke. Kanskje jeg er sær jeg og. Leste Ringenes Herre i syvende klasse, og var på premieren på alle filmene[:D]
Elsket jo Harry Potter også på den tiden, men har alltid foretrukket Tolkien.
Hva med en samlepakke med barnebøkene hans? Rundtomrask og de. Husker ikke hva alle heter.

Ellers er jo Skogland herlige barnebøker. De småbøkene, Huset på den skarlagensrøde sletten osv. [:)]

ORIGINAL: toneany

Altså, jeg ville gått for Potter eller Narnia, fordi det er noe man kan nyte som barn også. Ringenes herre er jo ikke akkurat noe man leser på senga for en 7åring, syns jeg. Jeg klarte såvidt å lese den da jeg var 15, og jeg er en skikkelig lesehest altså.

Som den trofaste Potterfanatikeren jeg er så må jeg jo stemme på Potter, men Narnia er jo veldig bra det også. [:)]

ORIGINAL: Citerza

Ville heller gått for sangbok eller eventyrbok i serien "verdens beste"..

Det ville jeg også [:)]

Er det moren som ønsker seg dette??? [8D]

hva med ei personlig bok? der historien handler om barnet?

http://www.barnaspersonligeverden.no/personlige-barneb%C3%B8ker-c169.html

ORIGINAL: turbo trash

moren til barnet foreslo LOTR eller Simarillion.

Den er vel regnet som den første? Jeg synes det er supert med slike bøker, men synes kanskje det passer bedre som konfirmasjonsgave enn dåpsgave.

Merkelig at folk ikke skal klare å svare på det det blir spurt om.
Jeg ville gått for Harry Potter fordi jeg elsker bøkene selv. Synes det hørtes ut som en strålende gave jeg som barnet kan få stor glede av når det blir større. Hadde det ikke vært for at jeg hadde bøkene hadde jeg blitt kjempe glad for de. Bedre det enn masse sølv som støver ned i skapet.

Back
Topp