Spent og redd for ny fødsel

Jeg revnet ikke men jeg tenker at du burde få keisersnitt. Om ikke du kvalifiserer til det, vet ikke jeg. Jeg ville ikke gamblet på en pose med avføring.

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja, men jeg er så livredd for ks.. :( tror nok det blir en samtale med både gyn og jordmor på sykehuset :) det skal iallefall være nøye gjennomtenkt alt!

Ja, men jeg er så livredd for ks.. :( tror nok det blir en samtale med både gyn og jordmor på sykehuset :) det skal iallefall være nøye gjennomtenkt alt!

Ja, jeg skjønner det. :/ Det er nok lurt å ha en samtale. Det går nok bra, skal du se :) <3

Sent from my iPhone using BV Forum

Skjønner at du gruer deg for det .. Heldigvis har du god tid til å snakke med lege, gyn, jordmor og skaffe kunnskap og høre om erfaringer. Så vil det sikkert bli det beste valget for deg og den lille! :)
Ønsker deg masse lykke til!
Håper noen svarer deg med egen erfaring. Har du prøvd å spørre på et annet forum her inne?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Forstår deg godt når du ikke har hatt så fin opplevelse fra før.

Jeg på min side skal kreve å få smertelindring denne gangen. Hadde det med nr 1 og hadde en fantastisk opplevelse, uten med nr 2 og husker omtrent ingenting pga sterke smerter....

TuMmY LoVe

Hei på deg :-D
Jeg hører til juni12, men kan gi deg min historie hvis du vil. Ikke så ulik din ;-)

Jeg er tilgjengelig på pm, så bare spør i vei. Vil ikke skrive så mye her siden det kan skremme fanden på flatmark :-P

Men jeg anbefaler deg i aller største grad ks, det er barnemat i forhold til det du har vært igjennom, det skriver jeg under på ;-)

Hvis du tenker nøye etter, så hva er best av pose på magen og et ks? Hva vil plage deg mest resten av livet?
Et ks er her og nå, og noen uker frem i tid, med gradvis bedring de ukene.
En pose på magen må du leve med resten av livet, og kanskje gi deg depresjoner også. Er det bedre?

Jeg fikk ikke lov å føde vaginalt igjen, og jeg hadde ikke så langvarige plager som deg, men på en annen måte.

Lytt til legen som vil at du skal ta ks ;-)

Ingen tvil om at ks er best for deg!

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Hm, ja, jeg forstår jo konsekvensene om hva som kan skje, men har også lest at om hvis klipping og andre faktorer spiller inn kan det gå bra, men som sagt, sier legen når den samtalen blir tatt opp at ks er eneste mulighet, ja, da må jeg! :p

Bare så fryyyktelig rart å liksom skal vite hvilken dato barnet kommer, det stemmer ikke for meg ...

Hm, ja, jeg forstår jo konsekvensene om hva som kan skje, men har også lest at om hvis klipping og andre faktorer spiller inn kan det gå bra, men som sagt, sier legen når den samtalen blir tatt opp at ks er eneste mulighet, ja, da må jeg! :p

Bare så fryyyktelig rart å liksom skal vite hvilken dato barnet kommer, det stemmer ikke for meg ...
Det er ingen garanti for at det hjelper å bli klipt feks. Jeg ble klippet da min eldste sto fast, men jeg revna videre fra klippet og fikk en grad 3c, hakket før totalruptur. Jeg revna innvendig også, og var som deg avhengig av hjelp i lang tid, og satt ikke på 3 mnd.. Hadde ny operasjon 8 mnd etter fødsel. Da fikk jeg beskjed om at jeg ikke kunne føde vaginalt mer. Og jeg må ærlig innrømme at jeg ikke hadde turt å bli gravid igjen hvis jeg ikke visste jeg måtte ha ks ;-)
Og flaks for det, hodeomkretsen på lillesøster var større enn storebror, så de sa det på operasjonsstua at det var flaks jeg hadde ks ;-)
Selv om jeg hadde vært på vekstmålinger og greier så har de ikke full kontroll på hvor stort barnet er...

Jeg hater sprøyter og operasjoner, men det gikk veldig greit ;-)
Var på beina kjapt etter ks'et kontra den vaginale ;-)

Jeg synes du har og har hatt for store plager i etterkant til å ta sjansen på en vaginal fødsel til...

Og det er helt greit å vite når barnet kommer ;-)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Skjønner det er vanskelig valg , men du finner nok ut hva som er det rette for deg! Lykke til ihvertfall :)

Jeg hadde keisersnitt, skulle selvfølgelig ønske at jeg hadde født vaginalt isteden, men når jeg tenker på alternativet om at sønnen min mest sannsynlig ville ha sittende fast (Setefødsel) og det hadde endt i hastesnitt hvor sjansen for f.eks oksygenmangel ville vært stor, så var ikke valget mitt så vanskelig egentlig.
Jeg var på grensen i bekkenstørrelse på om jeg ville klart en setefødsel.

Tenker at selv om det er to forskjellige tilfeller mitt og ditt, så må du tenke over hva alternativet er. Er det verdt at du kanskje ender opp med utlagt pose fordi du heller ønsker å føde vaginalt? Er de smertene du vil kunne få verdt å gå med kontra KS smerter?

Jeg var ikke flink på sykehuset å be om smertestillende, så jeg hadde mye vondt. Og trengte hjelp i ca 2 uker etter KS med ungen og amming. Det tok en stund før jeg var i form igjen, men dette er alt verdt det når jeg tenker på hvor ille det kunne ha godt hvis jeg nektet KS.

KS føles kanskje som et nederlag, men gjør det som et best for deg og barnet ditt.

<3 Gutt 04.02.12 <3
<3 nr.2 ventes 08.04.15 <3

Ja, jeg forstår godt hva dere mener :) Såklart vil jeg komme meg raskt denne gangen, har jo da to små og passe på :) Godt jeg kan lufte tankene mine med dere, og høre andres erfaring med ks og hvordan det var i etterkant :)

KS er ingen drømmeopplevelse, og er i dag litt bitter fordi det ble sånn, men når jeg reflektere over alternativet så er jeg glad det ble slik det ble;)

Og alle som har KS opplever det forskjellig, jeg hadde mye vondt og brukte lang tid på å komme meg. Mens andre som har født og hadd KS syntes ikke det var stor forskjell på de to..

<3 Gutt 04.02.12 <3
<3 nr.2 ventes 08.04.15 <3

Jeg hadde også totaltuptur første fødsel.

Jeg vil ikke ha pose etter neste gang, så jeg tar keisersnitt.

Ingen av gynekologene eller legene anbefaler meg å føde vaginalt heller, så jeg gjør som de sier jeg.

Ikke ønsker jeg å ha det så jævlig vondt som jeg hadde det forrige gang heller.

Ja, det er jeg! Med R så gledet jeg meg til alt det uvitende og alle disse kreftene som går i gang under en fødsel, og spesielt: "ååh, er det en rie??" Men ikke så mye denne gangen... Jeg hadde rier i 86 timer, de varte alt fra 15 min til 5 min mellom, derav null søvn. Jeg ba alt jeg kunne om å bli satt i gang, og etter 80 timer med rier så tok de vannet. Da ble riene svært effektive og etter 4 timer begynte pressriene, R hadde hånden ved siden av hodet og jeg presset på 8 cm åpning og alt endte i total ruptur..

Jeg fikk se min nyfødte i 10 min før jeg ble sendt ned til operasjon da jeg mistet mye blod, så fikk ikke sett henne før 3 tim etter det.

Jeg har enda smerter når mensen kommer, da det har samlet seg væske under arrene som presser skikkelig hardt. Det tok meg et år før jeg kunne bæsje uten å grine, og jeg måtte ha hjelp til konstant alt i 3 mnd etter fødsel!! Ikke slik jeg hadde sett for meg med andre ord.

Vi snakker om at dette her kanskje er vår siste, og jeg vil avslutte dette med en drømmefødsel, men alle sier så mye forskjellig.

Gyn sier han er redd hvis det hender igjen, da kan konsekvensene være utlagt pose med avføring i for resten av livet, eller mange andre ting. Han ser helst at det blir ks.
Min lege mener dette kommer til å gå bra.

Så, er det noen som fikk stor ruptur under fødsel, hvordan gikk fødsel nr 2? Vet dette ble langt, men jeg vil virkelig gå gjennom dette nøøøye denne her gangen! :)

Jeg ville ha tatt KS, uten tvil - om jeg hadde vært i en slik situasjon...

Back
Topp