Spenner kroppen.. Sjokk???

Neana

Glad i forumet
1 gang tidligere og 2 ganger i dag har mini her skremt meg skikkelig.. Mens han ligger på ryggen, så sparker og kaver han med armer og bein som normalt, men plutselig spenner kroppen hans seg, med armene rett opp og beina strakt ned.. Han ser livredd ut i blikket, og begynner å  hylskrike.. Det gir seg raskt..
det ser ut som kroppen tar kontroll over  ha, ikke at han gjør det selv..
Noen som aner hva dette kan være?
Skal på 6 ukerskontroll til tirsdag, så skal høre da, men frem til da tør jeg ikke la han ligge å sove eller noe alene.. [:(]

Uff da, stakkars liten![:(]
Hadde tatt det opp på 6-ukerskontrollen, men det er sikkert ikke noe farlig![:)]
Lykke til![:D]

skvetter? sånn gjør mini her også, men det er fordi han skvetter[:)]

ORIGINAL: anahen

Nei, ikke skvetter.. Hele kroppen stivner helt, og det tar noen sekund før han kommer til seg selv..
Ekkelt! [X(]

ORIGINAL: anahen

Jeg har bare opplevd at han blir stiv i forbindelse med at han skvetter/høye lyder o.l.
Så kan eventuelt ikke hjelpe deg.

Ta det opp på kontrollen du i tilfelle. Tror nok ikke det er noe alvorlig.

Det kan høres ut som moro-refleksen ja. Her får veslejenta det viss hun vrir seg i en "ustabil" stilling. Det hjelper å prøve å ta armene hennes sammen, eller at jeg bøyer meg helt inntil henne for å skape trygghet. Det blir ofte verre viss jeg løfter henne opp.

her får han d nesten annenhver dag. som regel når han sover, så våkner han brått og spenner hele kroppen for så å hyle. jeg har bare tenkt at d er moro-refleksen, og helt normal. begge de to andre har gjort d også (ikke så mye som Benjamin), men han roer seg som regel hos meg. kan fint legge han ned igjen etterpå når han er rolig[:)]

Søkte på moro-refleksen nå og så på videoer, og det ligner ikke på det min driver med.. Her tar han armene rett ut og beina rett ut akkurat som en X..
Men får høre med HS.. Håper det bare en en moro-refleks [:)]

Jenta mi gjør det når hun plutselig får mageknip[&:]Spenner hele kroppen og blir stiv .

Back
Topp