Spekeskinke!!

Guesswho

Elsker forumet
Himmelbarn
Aprilbarna`15
Hei jenter! Jeg har så sykt lyst på spekeskinke, jeg bare MÅ ha det snart..!! Har lest mye om det på nettet nå, og ser at toxoplasmose-bakterien blir drept ved frysing, men at det er listeriabakterien som kan være igjen, og den ikke blir drept. Men så leser jeg også at spekeskinke er for salt for listeriabakterien så det er svær sjelden at den forekommer i spekeskinke. Er det da ok om jeg tar meg litt spekeskinke som er fryst ned??? Jeg er desperat nesten :P

Tror jeg klarte å poste det to ganger, kanskje. Det var ikke med vilje

Sniker:
Hvis du steker den kan du spise :) over 70 grader skal ta det :)

Hei jenter! Jeg har så sykt lyst på spekeskinke, jeg bare MÅ ha det snart..!! Har lest mye om det på nettet nå, og ser at toxoplasmose-bakterien blir drept ved frysing, men at det er listeriabakterien som kan være igjen, og den ikke blir drept. Men så leser jeg også at spekeskinke er for salt for listeriabakterien så det er svær sjelden at den forekommer i spekeskinke. Er det da ok om jeg tar meg litt spekeskinke som er fryst ned??? Jeg er desperat nesten :P

Du skriver jo selv at "sjansen er liten". Det er det samme som at sjangsen er der. Ditt valg.

Det har vert påviste to tilfeller av listeria i kjøttpålegg (usikker i hvilket) siden i sommer.

Jeg steker den om jeg blir desp. En god pai med f.eks sognemorr demper spekematsuget en stund :)

Jeg var sulten i sted når jeg skrev innlegget, og merker at trangen etter spekeskinke ble litt dempet når jeg fikk spist middag med salt på :P

Jeg får også noen sånne skikkelige sug etter spekeskinke og salami av og til. :p Jeg tar ikke sjansen på å spise det uten å varmebehandle det først, men ostesmørbrød, pizza og lignende med spekemat på er nyyyydelig. ;)

Jeg spiser det kun etter at det er varmebehandlet. Ønsker ikke å ta noen sjangser. Men ser fram til å kose meg med spekemat om noen mnd :-)

Jeg var sulten i sted når jeg skrev innlegget, og merker at trangen etter spekeskinke ble litt dempet når jeg fikk spist middag med salt på :p

Så greit da.. :) Men jeg kjenner veldig igjen den trangen. Har noen jeg går i klasse med som spiser brødskive med salami og majones hver dag og jeg sitter ved siden av og sikler.. Har sååå lyst på.

Så greit da.. :) Men jeg kjenner veldig igjen den trangen. Har noen jeg går i klasse med som spiser brødskive med salami og majones hver dag og jeg sitter ved siden av og sikler.. Har sååå lyst på.
Salami er varmebehandlet? D var noen som sa til meg. Jeg liker ikke salami da så jeg har ikke spist det altså

Salami er varmebehandlet? D var noen som sa til meg. Jeg liker ikke salami da så jeg har ikke spist det altså
Salami er nei nei mat :-) spesielt den danske. Er vell nesten mer nei mat enn spekeskinke har jeg fått beskjed om. Holder meg vekke fra alt jeg da, med mindre det er stekt:-)

Nei det er den ikke.
Det hadde jeg også hørt, men hadde også hørt at det lett kan lages hjemme så googlet opp oppskriften.
Ingen av de jeg fant var varmevehandlet.

Back
Topp