Spekematen frister!!

Guesswho

Elsker forumet
Himmelbarn
Aprilbarna`15
Og det spesielt i jula! ! Vi skal ha jule-lunsj her i romjulen for familien, og da har vi kjøpt masse godt pålegg.. spekeskinka ligger i kjøleskapet og roper på meg!:p heldigvis "bare" ca 15 uker igjen til jeg kan hive innpå

Haha, mannen maser om at vi må kjøpe spekemat for det har han lyst på... Jeg har lyst å si nei, og spøker om at mannen må holde seg unna det samme som den gravide. :P

Vi har faktisk ikke hatt noe spekemat i huset etter jeg ble gravid:p men kjæresten synst heldigvis det er greit:p men den spekeskinka altså... går å sikler på den enda.. haha:p

Vi har faktisk ikke hatt noe spekemat i huset etter jeg ble gravid:p men kjæresten synst heldigvis det er greit:p men den spekeskinka altså... går å sikler på den enda.. haha:p

Jeg har aldri vært så veldig på spekemat, det er først når den blir forbudt at den ser ekstra god ut! :P

Men tenk da, all den spekematen vi kan dytte i oss på 17.mai! :D

Fikk hjemmelaga rull idag.. salt kjøtt.. kalv tror jeg.. kokt.. nam!!! Da trenger jeg ikke spekemat ;-)

Stek spekeskinka på panna eller i ovnen. Det har jeg gjort:) syns faktisk den er bedre enn vanlig da også. Stekt chorizio har jeg også spist. Ble så glad da jeg kom på dette:)

Jeg spiser faktisk spekemat. Når den er skjært opp "fersk" og fryst i minimum 2 døgn.

Fant på nettet at toxo og listeria trives veldig dårlig i mat med saltinnhold som i spekemat.

Holder meg dog unna de andre anbefalingene..

Jeg spiser faktisk spekemat. Når den er skjært opp "fersk" og fryst i minimum 2 døgn.

Fant på nettet at toxo og listeria trives veldig dårlig i mat med saltinnhold som i spekemat.

Holder meg dog unna de andre anbefalingene..
Tørr ikke ta sjansen, uansett om det frister

Jeg har bare spist på pizza.. Holder meg til anbefalingene her også, men blir nok masse god spekemat o.l til sommeren ;)

Back
Topp