Spekemat

Har så lyst på fenalår og serranoskinke at dere aner ikke.. Spesielt nå i juletiden! Er det virkelig så farlig å ta noen få skiver egentlig?

Jeg og! Var på julebrunsj i går, og der var det det fenalåret som sto midt på bordet og alle satt og gomlet på. Hadde såå lyst på selv, men klarte å holde meg unna :p
 
Jeg og! Var på julebrunsj i går, og der var det det fenalåret som sto midt på bordet og alle satt og gomlet på. Hadde såå lyst på selv, men klarte å holde meg unna :p

Neste år kan vi gomle i oss :)
Hvorfor ta sjansen lurer jeg på :p
Det er på en måte egoistisk å tenke at fordi vi vil ha det og fordi det sjelden skjer noe så går det bra med oss også..
Litt den der " det skjer jo ikke meg" greia...

Neste år skal jeg kjøpe 1 eget fenalår, med oster og alt jeg kan drømme om haha.. Men å klare å vente som du gjorde, det skal jeg :)
Så får resten ta sjansen. ..
 
Som øvrige her sier føler jeg ikke det er verdt å ta sjansen, samme hvor liten muligheten for bakterier måtte være. Jeg synes det er greit å forholde seg til anbefalingene de månedene svangerskapet varer og nøyer meg med spekeskinke på pizza (noe som forresten er snadder!). Hva andre velger å gjøre er helt opp til dem :)

Frysing er forøvrig dessverre ikke nok til å ta knekken på ulumskhetene.
 
Som øvrige her sier føler jeg ikke det er verdt å ta sjansen, samme hvor liten muligheten for bakterier måtte være. Jeg synes det er greit å forholde seg til anbefalingene de månedene svangerskapet varer og nøyer meg med spekeskinke på pizza (noe som forresten er snadder!). Hva andre velger å gjøre er helt opp til dem :)

Frysing er forøvrig dessverre ikke nok til å ta knekken på ulumskhetene.
Jeg elsker spekeskinke pizza. :D lurte på å lage meg det til helgen,men jeg lurer på om jeg må fryse ned spekeskinken først eller? :p
 
Ferskest mulig og godt innpakket tenker jeg. Men spiser ikke noe som ikke er anbefalt selv, men skal aldri si aldri når fenalåret henger på veggen i jula....:rolleyes:
 
Får vel bare holde meg unna. Er ikke det at jeg ikke greier det, bare det at det er det eneste som frister. Men om noen uker er forhåpentligvis det værste over og matlysten på plass igjen :)
 
Får vel bare holde meg unna. Er ikke det at jeg ikke greier det, bare det at det er det eneste som frister. Men om noen uker er forhåpentligvis det værste over og matlysten på plass igjen :)

Vet hvordan du har det. Om morgenene er kryddersalami det eneste jeg har lyst på, så gjett om jeg skal pakke det med i fødebagen :p
 
Jeg har syndet. Jeg trodde jeg skulle få calzone med godt stekt spekeskinke her om dagen, da jeg spiste med kolleger. Det var ikke ordentlig calzone, så alt inni var kaldt og mer som sandwich. Pirket litt i skinken, men lot mesteparten være igjen. Det føltes ganske ubehagelig å spise de bitene jeg spiste, men håper sjansen for skade er minimal. Menyer ute skal leses mer nøye fra nå av i hvert fall, og snart kan jeg være åpen om graviditeten også. Ellers er jeg ikke redd for sånne matgreier hjemme hos meg selv, for da fryser jeg og/eller varmer det før jeg spiser det, noe jordmor sa var helt fint. Men merker salami ikke er førstevalget åkke som.
 
Back
Topp