Spekemat

Jeg velger det livet som er best for meg og mitt barn. Om det gjør meg lykkelig å spise koldtbord med familien 2 ganger i julen, så gjør jeg det for det beriker min livskvalitet, så får du bedømme hva som skal til for at du har det bra. :)

Jeg ser ikke problemet med å holde seg borte fra noen en liten stund. Det er jo midlertidig. Kan jeg kose meg med spekemat til sommeren :) gleder meg :)

Fersk pakke med pålegg er bedre enn en som har vært åpnet lenge, så den store klumpen med ost som står på frokostbordet hver dag, pakken med kokt skinke eller leverpostei som har ligget åpen i kjøleskapet en stund, det er akkurat like mye listeriafare der. Det også bedre vekstvilkår i kokt skinke enn i salt spekemat for bakterier, de trives ikke i så salt miljø...

Gravlaks er verre enn spekemat! Fikk beskjed av spesialist at keg kan spise alt utenom det og upasteurisert melk

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Gravlaks er IKKE farligere enn spekemat. Det er det dummeste jeg har hørt. Dessuten er det hjemmelagd gravlaks, av laks fra oppdrett, så det er ingenting i veien med laksen. Og grunnen til at gravlaks kan være farlig, er at det kan "gå galt" i gravingsprossessen når man lager enorme mengder av gravet laks. Gravet kjøtt derimot, det skal man holde seg unna fordi det er rått fortsatt!:) men vanlig røyka laks, gravet laks og sushi er ikke farlig:) står ingen steder på helsedirektoratet eller matportalen at gravlaks er farlig:)

Sent from my iPad using BV Forum

Back
Topp