Spekemat og ost på jobb

Alvea-

Betatt av forumet
Maiblomstene 2020
Vi skal ha en sosial sammenkomst med jobben, der vil det bli servert spekemat og ost.
Dette kan man jo ikke spise som gravid (Upasteuriserte oster vel å merke).

Lurer litt på hvordan jeg lettest skal unngå denne situasjonen? Må jo være oppsiktsvekkende at jeg ikke spiser..
Vi får også servert alkohol til måltidet.. her sliter jeg også litt om hva jeg skal si..

Tror jeg skal kjøre, men da jeg både takker nei til alkohol, ost og spekemat så er jeg redd det skal være veldig innlysende.

Noen tips?
 
Kjøp kremost, det kan man vel spise? Og evt noe annet småsnacks som du heller kan spise av? Hvis kremost funker tenker jeg at det er det letteste.

Av vin kan jeg anbefale alkoholfri vin som du tar bort deler av etiketten på :hilarious: Jeg la flaska i bløt også skjærte jeg av deler av etiketten hvor det står alkoholfri.
 
Spør de som serverer om de kan servere alkoholfri drikke litt diskré til deg, er det eventuelt mulig å bringe med drikke selv?

Om noen spør forteller du at du ikke er voksen enda, som ikke liker brie :angelic: Ikke alle som liker den type ost. eller så smører du bare på vanlig kremost. Ta litt spekeskinke på tallerken, og om du har kjæresten med kan han smygspise litt :hilarious:

vanskelig situasjon! Eller så kan du melde deg syk?
 
Kjøp kremost, det kan man vel spise? Og evt noe annet småsnacks som du heller kan spise av? Hvis kremost funker tenker jeg at det er det letteste.

Av vin kan jeg anbefale alkoholfri vin som du tar bort deler av etiketten på :hilarious: Jeg la flaska i bløt også skjærte jeg av deler av etiketten hvor det står alkoholfri.

Vi skal på restaurant, så kan ikke ha med medbrakt :)
Burde kanskje nevnt det i hovedinnlegget ser jeg :laughing002
 
Vi skal på restaurant, så kan ikke ha med medbrakt :)
Burde kanskje nevnt det i hovedinnlegget ser jeg :laughing002

Ooojaa! Da forstår jeg :D Kan man bestille noe annet?
 
Ooojaa! Da forstår jeg :D Kan man bestille noe annet?

De med allergier får noe annet. Har noen som er vegetarianere og noen som ikke tåler melk, de får alternativ.
Har spist både kjøtt og ost foran de før, så kan ikke ta den akkurat. Men får bare prøve å unngå det så best som mulig å satse på at ingen er frekke nok til å spørre.
Så får de bare tenke sitt :)
 
Du kan prøve med at du prøver å kutte ut enkelte matvarer pga litt luft i magen, så da prøver du ut gode oster og spekemat i første omgang. Så kan du si at du ønsker alkoholfritt pga at det muligens har blitt litt mye de siste helgene, eller noe sånt.
 
De med allergier får noe annet. Har noen som er vegetarianere og noen som ikke tåler melk, de får alternativ.
Har spist både kjøtt og ost foran de før, så kan ikke ta den akkurat. Men får bare prøve å unngå det så best som mulig å satse på at ingen er frekke nok til å spørre.
Så får de bare tenke sitt :)
Du får si du sliter litt med magen om dagen, og derfor prøver deg på en kost uten laktose og for mye kjøtt. Siden det er en vegetarmeny uansett kan du ta den, så skaper du ikke ekstra bry :p
 
I disse tider med så mye miljøfokus har du inngått et veddemål med kjæresten din om å klare å leve en måned vegansk.
 
Du kan jo kjøre?

Jeg hadde sagt jeg har vært dårlig i magen i det siste og ikke kan spise så salt mat som spekemat.
Ostene hadde jeg sagt jeg ikke likte / orker tanken på pga magen som har vært i ulage.

Lykke til!
 
Back
Topp