Speilreflekskamera

Pio

Elsker forumet
Maiblomstene 2020
Har planer om å kjøpe meg speilreflekskamera, men det er jo et hav av typer og modeller der ute.. jeg vet ikke hva jeg trenger/ønsker.. men det trenger nok ikke være noe stor avanserte greier, for det forstår jeg nok ikke likevel.. Tenker forresten maks pris 5-6 tusen...

Noen som har noen tips å komme med? Eller dere som har speilrefleks, er dere fornøyd? hvilke modell har dere, og pris?? [:)]

Nikon D40
Ligger på rundt 3000kr (kit m/objektiv)

Har vunnet mange best i test, og er et supert nybegynner kamera :)
Man trenger ikke alltid å kjøpe det dyreste/mest moderne for at det skal være bra. Har dette som hobby kamera selv, og er meget fornøyd. Det er akkurat passe avansert for meg! Og det er veldig brukervennlig, et stort pluss for det er så utrolig mye å lære når det kommer til speilrefleks.. Og det tar KNALL bra bilder.
Og husk, oftest er det ikke selve kamerahuset du burde investere i, men objektivet som har mest å si for hvor bra/proffe bilder du tar.

Men et speilrefleks kamera som kun er til hobby/daglig bruk, så ville jeg gått for Nikon D40 eller Canon Eos 450D.

Det samme kameraet har jeg... Blir kjempefine bilder :D
Og ikke minst en fin pris... Og som Goth.mummy skriver, PERFEKT for nybegynnere!

Jeg fikk Nikon D90 til jul av samboer, dette er mitt første speilrefleks.. Personlig syntes jeg det er litt vanskelig å sette seg inn i kameraet siden det er så utrolig mange funksjoner, så ville nok satset på D40 som de andre her sier:) Du kan også høre i butikken hva de annbefaler deg der, om du sier hva det skal brukes mest til og hvor mye kunnskap du har om kameraer:) Lykke til, og et skikkelig kamera er gøy å ha når en har små mye lettere å fange de fine øyeblikkene:)

Canon eos 450D har jeg[:)] Nå har jo 500D modellen kommet ut, til ca den prisen.
Canon er og blir bra[;)]
Anbefales på det sterkeste[:)]

æ har nikkon D40 kosta 4000 ett eller annja ny.
vurdere å sæll d å kjøp mæ nikkon D500 istan for æ vil ha d litt mer avangsert
fungere kjæmpe bra :D bli fine bilda av d[;)]

ORIGINAL: Goth.mummy

Nikon D40
Ligger på rundt 3000kr (kit m/objektiv)

Har vunnet mange best i test, og er et supert nybegynner kamera :)
Man trenger ikke alltid å kjøpe det dyreste/mest moderne for at det skal være bra. Har dette som hobby kamera selv, og er meget fornøyd. Det er akkurat passe avansert for meg! Og det er veldig brukervennlig, et stort pluss for det er så utrolig mye å lære når det kommer til speilrefleks.. Og det tar KNALL bra bilder.
Og husk, oftest er det ikke selve kamerahuset du burde investere i, men objektivet som har mest å si for hvor bra/proffe bilder du tar.

Men et speilrefleks kamera som kun er til hobby/daglig bruk, så ville jeg gått for Nikon D40 eller Canon Eos 450D.

signerer[:D] vi har NIKON D40 heilt topp

Jeg har Sony A300 og ga 6000 for det i fjor mener jeg det var.

Er kjempefornøyd, det tar FLOTTE bilder uten at jeg må drive å stille å styre, for jeg har ENDA ikke satt meg inn i det *rødme*

Vi skal kjøpe Cannon Eos 500d eller 550d no til sommeren [:)] 

Har også et canon 450d, fantastisk kamera som er bra for nybegynnere samtidig som man kan avansere[:D] Best i test[8D]

ORIGINAL: contesse

Har også et canon 450d, fantastisk kamera som er bra for nybegynnere samtidig som man kan avansere[:D] Best i test[8D]

Har hørt flere skryte av dette, men kan ikke se de selger det noen plass... [&:]
Har Canon D 500 eller 550 tatt over for 450 kanskje?

Her var det mange gode tips, og mange forskjellige selvfølgelig.. [8D]
Skal til byen imorgen, så da får jeg kanskje se meg litt rundt, og høre hva de forskjellige selgerne sier...

ORIGINAL: Gopio

Har hørt flere skryte av dette, men kan ikke se de selger det noen plass... [&:]

Jess, 500 og 550 har tatt over, de er nyere utgaver[:)]
Men man skal få tak i 450 og noen plasser vet jeg...og den er jo enda litt billigere da[;)]
Skal se om jeg finner for deg[;)]

ORIGINAL: Krystalll

ORIGINAL: Diddij

ORIGINAL: Gopio

Jess, 500 og 550 har tatt over, de er nyere utgaver[:)]
Men man skal få tak i 450 og noen plasser vet jeg...og den er jo enda litt billigere da[;)]
Skal se om jeg finner for deg[;)]

Med 450D så kan man vel ikke filme?! Det kom vel på 500d`en `? Det syns jeg er en grei funksjon å ha iallefall;)
Om det ikke er så mye dyrere, så ville jeg nok gått for 500d, nå er jo 550d også komment så da har jo 500d sunket MASSE i pris har jeg sett. koster jo nesten bare hallparten av det jeg betalte:S

500D kan man filme med ja, og har vendbar skjerm[;)] det er jo en fin ting...
Så ville nok gått for den ja[;)]

Vi har filmkamera i tillegg, så jeg hadde ikke behov for det da jeg kjøpte speilrefleks..og 500D var akkurat kommet da og kosta over 7000,- noe jeg ikke orka betale kun for å få med filmingsfinessen...

jeg mener at jeg har sett at de enda selger den på elkjøp eller kanskje det er 500d jeg har sett[:)]
tror nok 500d også hadde vært super, det er ikke de store forskjellene annet enn filminga og sånne små ting[8D]

Jeg skal også kjøpe.. Tenkte å gå for canon eos 1000ddkit.. Den har vunnet mange tester og er veldig rimelig i pris[;)]

Mannen fikk canon 500 D i bursdagsgave og er kjempefornøyd. Ligger vel rundt en 5500,- - 6000,- på El-kjøp. Synes han lager bra bilder, jeg, men personlig er jeg heller utalentert når det kommer til bilder.... [&:]

Jeg er en av de som kjøpte spelrefleks for en god del år siden, så mitt er nå fem år gammelt, men kameraet har lite å si for bildene egentlig... Jeg har Canon 350d, et veldig greit kamera! Enkelt i bruk.

Det som MANGE gjør feil når de kjøper seg spelrefleks er at de begynner å bruke det med auto-instillinger og da kommer man seg aldri bort fra dette... Så jeg anbefaler deg å lese bruksanvisningen NØYE når du får kameraet, bruk deg god tid til å sette deg inn i hvordan det brukes og hvilke innstillinger som passer til hva. Øv øv øv øv!

Når det gjelder kameravalg, mener jeg som sagt at kamera ikke har så utrolig mye og si! Det du bør tenke på er at det er VELDIG lurt med en ekstern blitz og en ekstra linse. Det er dette som gjør bildene bra.

Så jeg anbefaler deg å finne et brukt et på finn.no, gjerne Canon 400d (da det er litt bedre enn 350d, men fortsatt veldig billig), samt en blitz og en ekstra linse (objektiv). Du vil spare MYE penger på det samt du vil få mer glede av produktet samlet. I stede for å bruke alle pengene på et kamera som faktisk bare her halvferdig, får du ett fullverdig produkt du kan NYTE!

Legger ut noen bilder som er tatt med mitt kamera, som du praktisk talt får gratis i dag...

Kan også nevne at skulle jeg selv kjøpt nytt kamera og brukt mye penger på det hadde jeg nok kjøpt Canon EOS 550d da dette er et utrolig bra kamera!!

Ikke quote bildene er dere snille.

Jeg har også Nikon D40, hatt det i 2,5år nå og det funker forsatt like bra ;) Eneste jeg savner er et objektiv med litt større spekter, så man for zoomet litt mer på naturbilder, men det kan man egentlig kjøpe utenom skulle man ha behov for det. Til hverdagsbruk og til å leke seg med funker det helt fint som det er :)

Vet ikke om det selger det lengre i butikk, har ikke sett det på lenge iallefall. Mye mulig det har blitt erstattet av en nyere tilsvarende model. Men skal du bestille på nett anbefaler jeg deg å gå i en butikk å sjekke ut de ulike modelene først! Hvordan de er å holde osv er veldig forskjell fra person til person så greit å prøve de ut å finne ut hvem som er best for deg :)

Back
Topp