Jeg er en av de som kjøpte spelrefleks for en god del år siden, så mitt er nå fem år gammelt, men kameraet har lite å si for bildene egentlig... Jeg har Canon 350d, et veldig greit kamera! Enkelt i bruk.
Det som MANGE gjør feil når de kjøper seg spelrefleks er at de begynner å bruke det med auto-instillinger og da kommer man seg aldri bort fra dette... Så jeg anbefaler deg å lese bruksanvisningen NØYE når du får kameraet, bruk deg god tid til å sette deg inn i hvordan det brukes og hvilke innstillinger som passer til hva. Øv øv øv øv!
Når det gjelder kameravalg, mener jeg som sagt at kamera ikke har så utrolig mye og si! Det du bør tenke på er at det er VELDIG lurt med en ekstern blitz og en ekstra linse. Det er dette som gjør bildene bra.
Så jeg anbefaler deg å finne et brukt et på finn.no, gjerne Canon 400d (da det er litt bedre enn 350d, men fortsatt veldig billig), samt en blitz og en ekstra linse (objektiv). Du vil spare MYE penger på det samt du vil få mer glede av produktet samlet. I stede for å bruke alle pengene på et kamera som faktisk bare her halvferdig, får du ett fullverdig produkt du kan NYTE!
Legger ut noen bilder som er tatt med mitt kamera, som du praktisk talt får gratis i dag...
Kan også nevne at skulle jeg selv kjøpt nytt kamera og brukt mye penger på det hadde jeg nok kjøpt Canon EOS 550d da dette er et utrolig bra kamera!!
Ikke quote bildene er dere snille.