Speilreflekskamera

Emmy3

Glad i forumet
Jeg har lyst å kjøpe meg speilreflekskamera, og helst før dåpen 9.mai.
Det står egentlig mellom Canon Eos500 eller hva det heter, et Nikon i omtrent samme prisklasse (rundt 5000 kr) eller det som vant i Tv2 hjelper deg-testen Pentax ett eller annet...

Noen som har noen av disse? Anbefalinger, frarådinger? [:)]

Kunne tenkt meg et av de som har mulighet og god kvalitet på filming også. Tror alle de tre jeg har sett på har det.

Ville valgt canon eller nikon, det er det de fleste har, og da kan kanskje noen hjelpe deg hvis du står fast. en jeg kjenner har canon 500d, supert kamera. virker som om det er mye bedre enn mitt 350D [;)] det er ett av de kameraene (nikon eller canon) som er mer brukervennlig, men ammetåken (vi skylder det på det) har gjort det sånn at jeg ikke husket hvilket [&:]

alle 3 er veldig bra, men jeg vil har valgt canon. Nikon koster det samme, men objektiver og annet tilbehør der koster mer en til canon

Vi har Nikon [:)] kosta 4500 eller noe rundt der, ca iallefall.. samboer som tar seg av den delen [:D]
det er iallefall utrolig bra :) vi har 2 linser til det.. vi er kjempe fornøyd med det :) skal se om jeg finner ut hva det heter :D

Takk for svar [:)]

Har hørt at Nikon er litt bedre på menyen og litt mer amatør-vennlig sånn sett, men at Canon sine tar litt bedre bilder. Spørs jo hvilke modeller det er snakk om da selvfølgelig.

Tror nok det Pentax kameraet er veldig bra og, det vant jo testen ganske nylig, men det jg er redd for der er at det kanskje ikke er like let å få tak i deler og tilbehør og sånn, siden det er et mindre kjent merke.

Canon sitt ganske nye 550D er visst knallbra hører jeg, filmer veldig bra og, men det koster jo oppi 7000 kr [&:] Får igjen en del på skatten i år da, men guu så mye penger vi har brukt på baby og dåp og hus det siste halvåret og! Hmmmmm....!

ORIGINAL: Ymi
Får igjen en del på skatten i år da, men guu så mye penger vi har brukt på baby og dåp og hus det siste halvåret og! Hmmmmm....!

Sant, da må dere unne dere litt selv også [:)] er iallefall utrolig glad for at vi har et "skikkelig" kamera til å ta bilder av lillegull med!

ORIGINAL: lille snegle

ORIGINAL: Ymi
Får igjen en del på skatten i år da, men guu så mye penger vi har brukt på baby og dåp og hus det siste halvåret og! Hmmmmm....!

Sant, da må dere unne dere litt selv også [:)] er iallefall utrolig glad for at vi har et "skikkelig" kamera til å ta bilder av lillegull med!

Ja er liksom det som er greien, vil ha skikkelige bilder av lillegutts første ditt og datt [:D]

vi har canon 40 D hadde 350 D først, har prøvd noen venners nikon kamera å jeg hadde garantert valgt canon igjen, er lettere å forstå syns jeg og lettere å løre med :) men er smak og behag tror jeg :)

Har veldig lyst til å kjøpe meg speilreflekskamera jeg også.. Men aner ikke hvilket.. Vanskelig!

jeg har hatt Nikon før. Den var bra, men linsene kosete veldig mye. I tillegg var det veldig dyrt når den måtte repareres. Nå har jeg Canon, kjøpt den for 3 år siden og er veldig fornøyd. 

Troooor det blir et Canon! Tenker at det er et så kjent merke at da er det liksom ikke noe problem å få deler til det eller å få hjelp med det hvis det skulle være noe. Og så tar de jo veldig bra bilder sier alle som kan noe om sånt.

Lurer på om jeg rett og slett skal fleske til med det nye D550 [8D]

Back
Topp