Speilreflekskamera

liljevilje

Forelsket i forumet
Vi skal kjøpe oss speilreflekskamera og har kikket på ett som heter nikon d3000.
Noen som har noen erfaringer eller råd å komme med+???[8|]

ingen aning er jeg redd - men jeg følger tråden for vi er på utkikk selv!![;)]

Er helt grønn på dette, men datteren min er inn i dette. Skal høre med ho når ho kommer hjem fra skolen, vet ho har Nikon ett eller annet.[8|][:D]

dytter[:D]

ORIGINAL: liljevilje

Vi skal kjøpe oss speilreflekskamera og har kikket på ett som heter nikon d3000.
Noen som har noen erfaringer eller råd å komme med+???[8|]

Eg har det kameraet og er kjempefornøyd. Skarpe klare bilder og veldig lett for amatører som meg å ta fine bilder[:D] så vil absolutt anbefale det[;)]

Nikon D3000 er jo det enkleste speilreflekskameraet på markedet akkurat nå. Perfekt for deg hvis du er amatør og liker autofokus-knappen. Den har veldig bra fokus til å være i den prisklassen (for den er vel rundt en 2-3 000 en plass tror jeg) og er ikke vanskelig å forstå for folk som aldri har vært borti speilrefleks før.

Selv har jeg en Nikon D300, men skal oppdatere den til en D3 så snart jeg har spart meg opp til det.

Nikon er best! [:D]

ORIGINAL: Vibeke_Emilie

jeg har nikon d5000 og er dødsfornøyd i allefall [:D]

d5000 er ganske så lik d3000, men d5000 har bedre oppløsning og en videofunksjon og er en tusenlapp eller to dyrere.

http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=587748

Det var vist veldig bra i følge min datter og svigerinne, et godt kamera og starte med.[:D][:D][:D]

ORIGINAL: bennylure

http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=587748

Det var vist veldig bra i følge min datter og svigerinne, et godt kamera og starte med.[:D][:D][:D]

Ja, det nok et bra kamera hvis den brukes til amatører. Ser at den erstatter d60 som er et bra amatørkamera. Terningkast 5 var ikke verst det. Viktig at kameraet har bra fokus og lysmåler og det har jo denne...

MEN den er ikke ypperlig om du fotograferer i RAW da og den har egentlig en lav ISO.
Da vil jeg si at Nikon d90 er bedre enn denne. Husk at det er tilbud på Nikon-kameraer denne uken på www.fotovideo.no

Hva for et kamera har du fra før?

Har Canon EOS450D, samme som store deler av slekta som fotograferer litt mer proft enn jeg gjør [8|] Veldig fornøyd, og det er mye muligheter med det, og mange gratis programmer overalt på nett for hvordan du kan utvikle fotokunnskaper med nettopp dette kameraet..
kan ikke si at jeg har testa det ut da..[8|]

Når jeg begynte Medier og Kommunikasjon i 2008, fikk jeg Olympus E-410 av foreldrene mine. Far bruker selv Olypus, så det var veldig greit for meg, for da kan jeg bruke overgangen og bruke alle linsene han har :)

Har et ja vanlig kamera fra før av hehe, sony ett eller anna.  Er på jakt etter et enkelt og ikke alt for dyrt kamera, er amatør så det holder, men har lyst til å begynne å ta litt mere bilder nå som de så snart kommer.:) tror nok det blir det nikon d3000 ja, virker veldig greit og har bare hørt skryt om det[:D][:D]

Back
Topp