Speilrefleks

unknownP

Elsker forumet
Januar 2017
Sommerfuglene
Jeg bare lurer på. Hvor mange av dere har investert/skal investere i et skikkelig kamera med tanke på at dere skal ha barn?

Jeg har eeegentlig veldig lyst på et speilrefleks kamera, for det tar jo veldig bra bilder! Men samtidig, så vet jeg at det er stress å dra med seg, for de er så store.
Usikker på om jeg skal investere eller ikke.

Noen som har peil på dette, som vet om det kanskje finnes noen mellomting mellom speilrefleks og kompakt, som tar gode bilder?

Jeg er en skikkelig kamera noob, som har vært fornøyd med mobilen i veldig mange år :)

Det har jeg også veldig lyst på! Tenkte å ønske meg det til jul (passer jo veldig bra!) fra mine meget fotointeresserte søsken. Får spytte i litt ekstra hvis det er veldig kostbart :) har også lyst på et kamera som ikke er alt for stort. Har inntrykk av at det finnes en del bra små speilreflekskameraer, men som deg har jeg ikke helt peiling :sorry:

Følger spent med om noen har gode tips! :D

Har inntrykk av at det finnes en del bra små speilreflekskameraer, men som deg har jeg ikke helt peiling :sorry:
Jeg har heller ikke peilig, men har lest bittelitt. Og forstått det som at systemkamera kanskje kan være et alternativ. Det er mindre.

Om du bestemmer deg for et konkret du ønsker deg etter hvert, så gi gjerne lyd fra deg

Det skal jeg også ha, men vet ikke hvilket... Ikke lyst på kjempedigert da jeg ikke kommer til å orke å ta det med rundt omkring. Følger med å håper på tips jeg og :D

Jeg har speilrefleks fra før, og bruker det aldri nettopp fordi det er så stort. Blir til at jeg kun bruker telefon. Hadde heller kjøpt et bra kompktkamera.

Jeg har speilrefleks fra før, og bruker det aldri nettopp fordi det er så stort. Blir til at jeg kun bruker telefon. Hadde heller kjøpt et bra kompktkamera.
Et mindre kamera kan jo også ligge "fast" i stellebag første tiden. Tar jo ikke plass. Så har man det tilgjengelig stort sett alltid

Jeg er en fotograf så har hele 3 speireflekskameraer :p aldri eid kompaktkamera, har mitt kamera alltid med meg i egen fotoveske men er vel mer enn vane :p
hehhe, som fotograf så er du nok over middels inntr i kamera ja :D
Jeg skulle virkelig ønske jeg var flink til å ta bilder, men har lissom ikke helt hatt interessen.

Har derfor lyst på et kamera som tar bedre bilder enn mobil, så jeg kan få noen fine bilder av lille.

Canon povershot g7x :)
En blanding av speilrefleks og kompaktkamera, tar kjempefine bilder :)
Dette ser jo veldig bra ut, takk for tips!
Det er ca i den prisklassen jeg håper å finne noe også. Skal lese litt om dette opp mot andre modeller.

Får nok følge litt med på salg frem mot jul

Vi har kjøpt speilrefleks for å ta av ungene. Vi tar ordentlige bilder av de en gang i halvåret for å se utvikling og forandringer ;) ellers blir det mest brukt ved helligdager, bursdager ol

Har speilrefleks, vanlig kompakt kamera og polaroid kamera. Brukte speilrefleksen mye når mini var under 1 år, nå skal han bare ta den. Så nå bruker eg stort sett mobilen :-)

Fotografen vår på jobben er veldig fornøyd med de mellomstore kameraene med speilrefleks-funksjoner som dere snakker om, men nå kan jeg selvfølgelig ikke huske noen navn :(

Jeg har speilrefleks som jeg har brukt mye, men etter at jeg fikk meg gopro har jeg nesten sluttet å ta med speilrefleksen. Kan anbefale gopro assa! Bittelite, tåler alt, kan brukes under vann, tar både bilder og film i høy kvalitet, og kan festes over alt. Ulempen er at det ikke har blits, og at det tar litt spesielle vidvinkelbilder (hvis man ikke liker det). Jeg har det med en liten skjerm bak, det gjør det enkelt å bruke :)

Jeg har en mobil med godt kamera og speilrefleks :) brukt det masse!

Jeg har et speilrefleks som vi bruker av og til men hvis vi skal gå mye og jeg ikke orker å bære på kameraveska så tar jeg med kompaktkameraet mitt. Det er et Canon powershot G12. Disse type kamera er det som er hakket under speilrefleks på kvaliteten osv. Ikke for stort og veldig kjekt å bruke :)

Anbefaler Panasonic Lumix DMC-GF5!!
Solgte mitt svære speilreflekskamera nettopp fordi det var så stort at jeg orka aldri drasse det med.
Kjøpte dette istedet, strålende fornøyd! :) får det i veska og det er lett og alt :)

Vi kjøpte speilrefleks før eldstefrøkna ble født og det er et av de beste kjøpa vi har gjort! :) Vi har brukt det myyye og har faktisk ikke vært til fotograf siden vi tar alle bilder selv :) Så mye penger spart med å kjøpe seg litt skikkelig utstyr og sette seg inn i hvordan det fungerer :)

Jeg kjøpte det til førstemann kom. Det ble brukt på sykehuset, i dåp og i bursdag... Det er aldri noe man drar med seg så lenge man ikke ALLTID gjør det, og med små barn er det stort sett "in the moment" bilder, så man rekker ikke å finne det frem når det skjer noe.. Kompaktkamera og mobil er mye brukt hos oss!

Back
Topp