Speilrefleks kamera

~ruby~

Forumet er livet
Jeg har planer om å kjøpe nytt kamera nå... Bare MÅ ha!! [:D]

Er det noen her som har gode erfaringer som de vil dele med meg?
Jeg vurderer Canon, er liksom det jeg har hørt mest positivt om.

Jeg tar mye bilder av hunder, og da ofte i fart.. [:)]
Og barna selvfølgelig!

ORIGINAL: Silje og Emilie

Jeg har Canon EOS 450D og er stooorfornøyd!

Så bra! Jeg har titta på det... [:)]

har eos 450 jeg også.... kjempefornøyd[:D]

Mange som har 450 altså? [:D]

Er det bra nok objektiv som følger med?

Jeg har en forkjærlighet for Canon, men har et Nikon D40 nå.

Så lenge du bare skal ha et speilrefleks fordi det gir bedre bilder, og fler muligheter ved fart og lys. Så er det ikke så veldig stor forskjell på speilrefleksene[;)]
Jeg vil nesten anbefale deg å kjøpe etter lommeboka, og heller legge litt penger i et fotokurs hvis du ikke kan bruke et speilrefleks med tanke på blender og lukkertid fra før. For det med disse funskjonene du får frem fordelen med et slikt kamera.
Husk et filter til linsa, så du ikke ødelegger det med riper, fettflekker, vann o.l.

Det sies at Casio er det beste innen kamera, men har aldri brukt det så det kan jeg ikke brekrefte av egen erfaring.

eg har Canon EOS 450D og er stooorfornøyd!
ORIGINAL: Silje og Emilie

Jeg har Canon EOS 450D og er stooorfornøyd!

ORIGINAL: ~ruby~

Mange som har 450 altså? [:D]

Er det bra nok objektiv som følger med?

Vi har 400 d. Kjøpte en liten stund før 450 kom. Men det eneste jeg angrer litt på er at vi ikke bare kjøpte huset og kjøpte større objektiv utenom. Er ikke så veldig mye du kan zoome med det objektivet som følger med... Så hvis du har tenkt til å kjøpe et større objektiv etterhvert så kan det heller være smartere å kjøpe kun hus og velge det objektivet du vil ha selv. Vi har sett litt på et nå som går fra 18 - 250.

Har ikke så mye peiling, men vi kjøpte Nikon D60 i vår.
Er meget fornøyd med kameraet. Blir gode bilder med autofokus.
Ligger på ca 4000,- i pris.

Tusen takk for svar! [:)]

Tror jeg satse på Canon 450 D eller 500 D, og får tak i et større og bedre objektiv i tillegg..
Det kan bli bra! [:D]
Har veldig lyst på Canon 50 D, men det er jo så forferdelig dyrt forhold..... [&:]

Back
Topp