Speilholka og fall

MariMamma

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2019
Mens jeg var på jobb i dag slo været plutselig om, så d fine vinterværet fra morgenen var gått over til regn og speilholka.
Uten brodder klarte jeg seff å falle så lang jeg var, landet på rumpe og albue fikk en skikkelig trykk og har en del vondt i kroppen nå etterpå. :schocked028
Kan dette være fare for lille i magen? Kjenner at jeg blir litt bekymra...

Sjeldent. Vi er lagd for å beskytte babyen. Mange som er mer gravide som har falt og det har gått bra. Men er selv bekymret for å falle nå. Her har det vært holke i flere dager. Håper inderlig det snør snart. Strakk lysken i dag tidlig mens jeg hjalp 3 åringen over isen samtidig som jeg måtte fortelle 5.5 åringen hvor hu skulle gå. Ikke lett med to barn på isen alene nå. Men er man bekymret så burde man alltid spørre en lege. Ikke noe gøy å gå rundt sånn.

Spør lege! Jeg hadde vært bekymret :/

Jeg falt i trappa et par dager etter positiv test. Friket helt ut og la ut på tidenes google-runde. Konklusjonen ble at det er ekstremt usannsynlig at noe tar skade av fall i første trimester. De ligger godt beskyttet der inne, og skal tåle ganske kraftige støt. Dette var for en mnd siden, og jeg er jo fortsatt gravid :) Du kan jo selvfølgelig kontakte lege, men det er fint lite de kan gjøre fra eller til.

Dette har nok gått bra :)❤️

Last edited:
Jeg falt med første mann i første trimester, datt ned ei trapp. Gikk veldig fint :D

Jeg datt også i trappa i mitt første svangerskap. Slo meg kraftig og ble selvfølgelig bekymret, men det gikk bra :)

Jeg tenker at fall nok er farligst lenger ut i svangerskapet. Nå i starten har de fantastisk god støtdemping inni der, og ligger jo til og med beskyttet inni bekkenet.

Jeg hadde et fall på magen (sklei på et svaberg) i uke 23 sist svangerskap. Da ringte jeg føden, og fikk beskjed om å telle bevegelse + se etter eventuell blødning. Jeg fikk en øøørliten blødning og fikk komme inn til ctg og ul, og alt var helt fint. Blødningen kom bare fra min veldig lettblødnende livmorhals. Den kunne blø bare jeg måtte trykke ut en bæsj liksom.

Når det er sagt, om man føler seg urolig er det alltids greit å kontakte lege.

Jeg trynte skikkelig på langrenn i juleferien (landet også på rumpa). Var på ultralyd i går og alt så fint ut :) tror ikke du trenger å bekymre deg :Heartred

Dette har nok fått bra.. men er du veldig urolig så ta kontakt med legen din :Heartred

Sniker fra juli :happy:
Trynet skikkelig på isen 12+6, alt bra med lille! Meg var det verre med som fikk en gul og blå rompe! Den lille ligger bra beskyttet inni der og det skal ganske mye til for at den tar skade av det.

Back
Topp