Spedbarnsinnlegg

FrkBeis

Forumet er livet
VIP
Desemberlykke2017
Har spedbarnsinnlegget til Ergobaby 360, og lille er over 3 måneder , veier 5500 og er 61cm lang . Når skal dette taes ut? Går det på kg eller cm? :happy:
Dere som har brukt dette, når tok dere det ut?

Det står i instruksjonene. Om du ikke har dem lenger finner du dem her: https://ergobaby-production.scdn6.s...wysiwyg/images/pdf/IM_360BCII_160224_V4OT.pdf (fant ved å google)
Det står at det er til 5,5 kg og 4 måneder. Det er jo veiledende. Det mange gjør er at de tar ut selve spedbarnsinnlegget litt før men lar puta under rumpa være litt. Du kan jo prøve deg fram hva som passer best. Jeg husker ikke nøyaktig når vi tok ut spedbarnsinnlegget.

Jeg brukte kun puten under da jeg syntes spedbarnsinnlegget var så knotete og lille fikk bedre plass uten. Pluss at jeg heller brukte hendene til å støtte hodet hennes.

Vi ventet til både kg og måneder var innfridd. Og så brukte vi etterpå puta en stund da vi syns hun satt bedre da.

Til kg OG måneder er nådd. Mange opplever dessverre at man har en periode hvor baby rett og slett er for stor til sele + nyfødtinnlegget før kravene er innfridd, men da anbefaler jeg heller å finne en annen sele imens. Det er en grunn til at ergobaby har de kriteriene, det handler ikke bare om komfort/størrelse, men at de færreste babyer under 4 mnd er sterke nok i hele kroppen til å sitte i selen, ikke bare i nakken. Og er man i tillegg uheldig å snuble etc kan baby i verste fall bli skadd siden selen ikke gir god nok støtte. Gode alternativer er eksempelvis angelpack (lett å kjøpe brukt), lennylamb Lennyup, soulslings anoona, ergobaby adapt og ergobaby omni, ingen av disse trenger nyfødtinnlegg og passer godt til de små :) finnes såklart mange flere, men dette var nå et lite utvalgt. Brukte selv angelpack når min var så liten :)

Ble litt usikker på når man kan fjerne puten? Har 360 etter storebror og vi har klart å rote bort selv puten til spedbarnsinnlegget..

Han blir 6mnd i starten av april, så tipper han snart er klar - men gleder meg mest til å kunne bære på rygg (da var det anbefalt at de kunne sitte selv først?)

Ble litt usikker på når man kan fjerne puten? Har 360 etter storebror og vi har klart å rote bort selv puten til spedbarnsinnlegget..

Han blir 6mnd i starten av april, så tipper han snart er klar - men gleder meg mest til å kunne bære på rygg (da var det anbefalt at de kunne sitte selv først?)
Gleder meg også til at han blir så stor at han kan bæres på ryggen:D Begge storebrødrene likte ryggbæring best og det gjør jeg og :smug:

Gleder meg også til at han blir så stor at han kan bæres på ryggen:D Begge storebrødrene likte ryggbæring best og det gjør jeg og :smug:

Er så redd for å bli lugget når hun bæres på rygg jeg. 9 mnd og bærer fortsatt foran. Har Ergobaby 360. Veldig glad i å røske i håret om hun får tak i. [emoji30]

Er så redd for å bli lugget når hun bæres på rygg jeg. 9 mnd og bærer fortsatt foran. Har Ergobaby 360. Veldig glad i å røske i håret om hun får tak i. [emoji30]
Hehe, husker eldstemann gjorde, måtte pent be han stoppe og gjorde heldigvis det:D

Hehe, husker eldstemann gjorde, måtte pent be han stoppe og gjorde heldigvis det:D

Mulig jeg feiler i oppdragelsen. Når mamma sier nei er det bare latter tilbake. Kjenner jeg ser frem til tenårene allerede [emoji85][emoji85]

Mulig jeg feiler i oppdragelsen. Når mamma sier nei er det bare latter tilbake. Kjenner jeg ser frem til tenårene allerede [emoji85][emoji85]
Hehe, jeg måtte si det endel ganger altså :hilarious:

Mulig 9 mnd er for tidlig å forstå det. Nye morsomme aktiviteten er å bite i tærne. Ikke sine egne, men mine. [emoji20] Håper nei synker inn snart.

Se positivt på det, han får ihvertfall ikke bitt deg i tærne når han sitter på ryggen :P Men ja, nei, jeg har stort sett kun bært på ryggen siden min var 7-8 måneder (tar ham på ryggen om vi skal mer enn 100 meter), og joda, lugging har forekommet, men pleier å kunne distrahere ham greit :) Går an å feste leker på selen eksempelvis, ellers pleier vi å synge og tulle mye og. Og nå er riktignok min snart 2 år, men å kunne vifte med pinner og strå er ganske stas :P

Back
Topp