Spedbarn og barneforsikring

eemmaa

Flørter med forumet
Hei! Jeg ser meg blind på alle forsikringene rundt om kring, jeg selv er forsikret gjennom NSF og barnefar er forsikret i gjensidige og Storebrand gjennom jobb. NSF har ikke så god barneforsikring, så da er spørsmålet om vi skal tegne forsikring gjennom gjensidige eller Storebrand. Men er så usikker på hva vi trenger osv.

Hvilen forsikring har dere/tenker dere å ha? :)

Last edited:
For å si det sånn, jeg er SÅ glad mine foreldre hadde en god barneforsikring på meg !!! For jeg ble syk og ung uføre og takk og lov for erstatningen, om ikke hadde jeg aldei kommet meg ut på boligmarkedet. Vi forsikret førstemann i Storebrand, superforsikringen der :) de er veldig ålreite !

Nei.

Det er kun forsikringsbransjen selv som mener det er viktig (fordi de tjener på det).

Se denne: https://www.nrk.no/norge/pappaen-til-tobias-_2__-barneforsikringen-var-bortkastet-1.12237695

Vi har valgt det bort av samme grunn. Når du står der, og virkelig trenger forsikringspengene, har de så mange forbehold og unntak, at man plutselig ender opp med ingenting uansett.

Syntes det er synd dere tar alle saker under en smekk altså.. viktig forsikre, jeg er levende bevis på det! JA, det var kamp og ja vi måtte ga advokater, men takk og lov for at jeg var forsikret med barneforsikring !

Syntes det er synd dere tar alle saker under en smekk altså.. viktig forsikre, jeg er levende bevis på det! JA, det var kamp og ja vi måtte ga advokater, men takk og lov for at jeg var forsikret med barneforsikring !

Da var dere heldige. Jeg vet om mange slike saker der barnet har fått store skader, og der forsikringsselskapet har snodd seg unna. Jeg er ikke interessert i lang kamp og advokater for å få det jeg har betalt for, faktisk. Har kranglet nok med forsikringsselskaper i forbindelse med dødsfall i svært nær familie, og jeg vil heller bruke tid, penger og krefter på å være sammen med barnet mitt, om noe skulle skje. Mulig jeg er naiv, men jeg er faktisk 100% sikker på at vi kommer til å klare oss.

Vi har valgt det bort av samme grunn. Når du står der, og virkelig trenger forsikringspengene, har de så mange forbehold og unntak, at man plutselig ender opp med ingenting uansett.

Nja, det kommer vel litt an på.
Vi vurderte barneforsikring våren 2016. men slo det fra oss, fordi som dere sier, så tjener forsikringsselskapene på dette. Og om barnet vårt skulle bli ufør så har vi støtte i foreldrene våre og vi var begge i jobb. Så vi regnet med at vi skulle klare å hjelpet barna våre. Det gjør vi fortsatt

Året etter fikk eldstemann kreft. Vi angret på at vi ikke hadde forsikring i ca 2 min. Den enste forskjellen er at vi hadde fått en engangs utbetaling på ca 500 000 + 1000 døgnet han er innlagt på sykehus. Det hadde blitt mye penger. Men han får jo samme behandling som alle andre, og støtte fra staten får vi fordi vi har et alvorligt sykt barn.

Vi har møtt mange foreldre som har forsikring, og det har ikke vært noe problem med å få utbetalt forsikringssummen for dem. Det kommer kanskje an på situasjonen og hvilket selskap man bruker.

Så nei, vi kommer ikke til å forsikre de andre barna våre.

Men vil anbefale det til folk som kanskje ikke har resursstreke foreldre å lene seg på om noe skulle gå galt.

Etter, og ha slost for meg selv, og sett hvordan det virkelig er når du skal ha igjen det du har krav på pluss sett hvordan dem opererer så har jeg/vi droppet det etter jeg hadde på dem store i flere år...
Jeg slost i flere år, og har møtt så mange løyner, svada svar, og dritt fra dem at jeg har null tillit.
Ble ikke bedre når jeg leste 3 gode grunner for å droppe barneforsikringen.

Off så usikker jeg blir! Er vanskelig, for en vil jo gjøre det som er riktig og viktig, men i forhold til helsenorge så har vi jo et veldig godt utgangspunkt uten forsikring også. Har dere noe som helst forsikring på barnet?

Off så usikker jeg blir! Er vanskelig, for en vil jo gjøre det som er riktig og viktig, men i forhold til helsenorge så har vi jo et veldig godt utgangspunkt uten forsikring også. Har dere noe som helst forsikring på barnet?

Eneste grunnen til å velge forsikring etter min mening. Er om barnet skulle bli ufør og dere ikke er i en posisjon til å være økonomisk støtte for barnet resten av livet.

Blir barnet alvorlig sykt, så har dere rettigheter, og barnet får samme behandling. Er selvfølgelig kjekt med "gratis" penger. Men jeg snakker av erfaring når jeg sier at de pengene ikke hadde gjort en forskjell på hans behandling. Vi hadde hatt mindre huslån og han en liten kjekk slump på kontoen sin.

Nå er det endringer av kvoten for pleiepenger, som kan ha noe å si om barnet blir langvarig syk. Men det er det foreldre som kjempe for nå. Og forhåpentligvis er det en lovendring til neste år, slik at foreldre får pleiepenger så lenge de har behov for det. Nå får de bare i 3 år. (ble endret til å gjelde flere, men i en begrenset periode i okt 2017)

Back
Topp