Spedbarn med hoste

Makr

Forelsket i forumet
❤️Mailykke 2022❤️
Lille har nå blitt forkjølet, men leste et sted at det ikke er vanlig at spedbarn hoster. Det har holdt på et par dager nå med tett/rennende nese og hoste. Ingen feber. Stemmer det at spedbarn ikke skal hoste? Bør vi gå til legen? Hun er fire uker gammel.

Min hoster [emoji28]

Min har også hostet litt, men har ingen feber og spiser godt. Du kan jo ringe legen og høre?

Sykehuset sa at baby kan hoste når de har vondt i magen. Jeg ville gått til lege om baby hostet bare for å sjekke at crp er fin.

Min hostet :p ringte både legevakten å fastlegen. Fikk beskjed at om allmenntilstanden var fin var det ikke noe å bekymre seg for, så små får ikke noe medisiner elle noe heller. Går ammingen/spisingen som vanli, tissebleier, basjebleier og sover som normalt (ikke unormalt merr) er det nokk bare en liten forkjølelse. Men er du bekymret så ring :) bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite

Min hostet :p ringte både legevakten å fastlegen. Fikk beskjed at om allmenntilstanden var fin var det ikke noe å bekymre seg for, så små får ikke noe medisiner elle noe heller. Går ammingen/spisingen som vanli, tissebleier, basjebleier og sover som normalt (ikke unormalt merr) er det nokk bare en liten forkjølelse. Men er du bekymret så ring :) bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite

Regner egentlig med det bare er vanlig forkjølelse. Hun spiser godt, har både tisse - og bæsjebleier. Hun har sovet litt mindre enn vanlig i natt pga tett nese da, men bruker saltvannsløsning og nesesuger. Ingen feber heller. Ble bare bekymret når jeg leste at spedbarn ikke hoster..

Her er nesen tidvis tett/rennende, det hostes og harkes. Men allmenntilstand er fin og normalt ellers :)

Min hoster, gjerne et par ganger til dagen bare, men like fullt. Almenntilstanden er som den skal, ingen feber etc, så jeg tillegger det litt feilsvelget gulp osv.

Hoste her også om dagen:p

Frøkna mi har vært forkjølet i over en uke nå. Hun har tett nese, hoster og sliter med en del slim som gjør at hun tidvis brekker seg og spyr opp slim. Men allmentilstanden hennes er fin. Hun spiser godt og er blid og fornøyd når hun er våken. Hvordan går det med din baby?

Frøkna mi har vært forkjølet i over en uke nå. Hun har tett nese, hoster og sliter med en del slim som gjør at hun tidvis brekker seg og spyr opp slim. Men allmentilstanden hennes er fin. Hun spiser godt og er blid og fornøyd når hun er våken. Hvordan går det med din baby?

Hun har fortsatt litt slim innimellom, men etter noen runder med saltvannsløsning og nesesuger er hun mye bedre[emoji4]

Min er potte tett.
Spiser mindre.
Mye slim.

Back
Topp