Babymagen1990
Førstegangsgravid
Tenkte vi skulle ta en kjærestetur mot slutten av graviditeten til det samme spahotellet som babyen ble unnfanget på for ca. 5 måneder siden
. Dette er et spahotell med bla. boblebad og en varmegrotte (stort basseng med ca. like varmt vann som i boblebad, bare uten bobler.) Da vi var der så jeg mange gravide, både i de veldig varme bassengene og boblebadene, badstuene og i det vanlige bassenget. Jeg har hørt og lest mange steder at man skal holde seg unna boblebad når man er gravid, både fordi babyen kan bli varmet opp og pga. bakterier. Andre steder hører jeg at dette bare er tull og fanteri. Det er altså delte meninger om det. Legen min frarådet det mens jordmor mente det ikke gjorde noe, så igjen - delte meninger! Jeg tenkte jeg skulle henvende meg til dere og høre om deres erfaringer. Jeg har ingen glede av å reise hit om jeg ikke kan bade. I utgangspunktet tror jeg ikke det er fare for overoppheting av barnet om man er flink til å begrense tiden til maks 10-15 minutter i de varme badene, og passer på å avkjøle seg rett etterpå i en kald dusj eller i et vanlig basseng. Det må da ta lenger tid enn det før fostervannet blir varmet opp, etterfulgt av babyen, og disse bassengene er jo bare 1-2 grader varmere enn kroppstemperaturen? Så jeg skjønner ikke helt det argumentet. Bakterier er jeg ikke bekymret for da det skal mye til for at de klarer å krype gjennom badetøyet, opp skjeden, forbi slimproppen, gjennom fostervannet og bort til