sparketester???????

annelise og feliks

Forelsket i forumet
når er det vanlig å kjenne liv hver dag????????????????????????????
var en liten periode som jeg kjente masse harde spark hver dag, men i to dager har det nesten ikke vært noe i det hele tatt???
begynner å bli bittelitt bekymret[:o]

var hos legen for et par uker siden og alt var i sin skjønneste orden, men ble så #bortskjemt# de dagene det var masse liv!!!!!!!

ringer å hører på mandag hvis det ikke tar seg opp.......

Fra og med uke 24 sier de at man skal kjenne liv hver dag.
Forsøk å drikke noe kaldt, eller noe veldig søtt (gjerne en kombinasjon, cola?) og så venter du et par timer. Hvis du ikke kjenner noe etter det, så bør du ta kontakt med legen eller JM, eller gjerne gynekologisk poliklinikk der du bor. De vil gjerne at du tar kontakt en gang for mye enn en gang for lite.....

hei snuppa..prøv å spis/drikk noe sterkt,som sterk saft og dytt litt godt på magen så skal du nok få et lite hint tilbake om at alt er i den skjønneste orden[:D] men hadde det sånn jeg også..helt til jeg kom til uke 30,da blei det liv i gutten skal jeg si deg[:D] skulle det mot formodning ikke fungere så ringer du legen/føden.

jeg også......men har ikke hørt noe mer om det jeg heller[;)]
kanskje man skulle bare skrive opp når på døgnet man kjente spark ,hver dag???!!!!!
aner ikke desverre[8D]

kanskje det er noen andre osm vet???

skal i hvertfall prøve ut triksa jeg fikk[;)][;)]

thanks[:)][:)][:)][:)][:)]

Jeg fikk et skjema på sykehuset da vi tok UL i uke18. Sparkeskjema, skal krysses av hver dag fra uke 28.

Jeg har fått VELDIG streng beskjed av Jordmor om at fra SENEST uke 24 SKAL man kjenne liv hver dag! Og hvis jeg ikke gjør det, så skal jeg ringe med en gang. heller en gang for mye enn en gang for lite....

Mange som drar til jordmor eller føden for det samme "problemet", men som regel er alt i orden da [:)] 

Jeg har kjent liv hver dag nå i iallefall ca 3 uker. Men vet ikke noe om når det er vanlig... Ville hørt med jordmor hvis jeg var deg! Har du babywatcher?

jeg har kjent liv hver dag nå i strekk og håper at det fortsetter sånn...

ORIGINAL: anne-lise(glisshje)

når er det vanlig å kjenne liv hver dag????????????????????????????
var en liten periode som jeg kjente masse harde spark hver dag, men i to dager har det nesten ikke vært noe i det hele tatt???
begynner å bli bittelitt bekymret[:o]

Prøv å drikke kaldt vann eller spis noe sukkertøy, Det funker hos meg.. da begynner hun å sparke ganske mye, du får kontakte legen for sikkerhetsskyld hvis du ikke kjenner han...
Ikke bekymre deg for mye, han har det sikkert bra[;)]

de sier fra uke 24, ja!
men her har jeg nok en litt rolig liten frida inni magen, så jeg har måttet ringe jordmor og kk 4 ganger siden uke 21. i uke 21/22 hadde det gått en hel uke uten liv, og uke 24 gikk det 2 døgn, uke 26 gikk det ca 12 timer, og sist gang jeg var der var i forigårds når det hadde gått ca 14,5 timer. alle gangene har de sagt at det er helt rett at jeg skulle ringe, og egentlig at jeg burde ringt FØR jeg gjorde!
så jeg ville nok ringt var jeg deg, men mest sannsynlig er det nokbare det at lille nurket ditt er litt rolig eller har funnet en yndlingsstilling hvor beina står nedover eller innover sånn at du ikke kjenner det så godt[:)] men kjenner til bekymringen din!

Jeg mener at jordmoren min har sagt at de skal ha et ganske fast mønster i når de beveger på seg fra uke 30.Hun sa da at jeg bare måtte ringe føden hvis det plutselig ble drastiske endringer i dette mønsteret.
mammaijuli

Jeg har også blitt litt bortskjemt med masse spark i det siste. Var helt øm i magen den ene dagen. Så de siste to dagene har det vært mindre aktivitet. I dag har jeg bare kjent henne 2-3 ganger og det er ganske sjelden til å være lillejenta mi. Kan jo hende hun ligger med føttene inn mot ryggen eller noe da kanskje? Men hvor lite spark er for lite? Er det sånn at kjenner man litt spark så er det fint? Har ikke lyst til å bli hysterisk heller...

Back
Topp