sparkeskjema

Kaisa1

Gift med forumet
lurte egentlig på litt om hvordan det fylles ut?

har skrevet at jeg teller mellom 19 og 21 (bare gjort det i 2 dager ). Står da masse minutter nedover på siden:

0-5  .....
6-10...x.                       minutter
11-15...

det jeg lurer på er om: Hvis babyen sparker de 10 sparkene med engang , feks de første ti min, så fører jeg dette da i rubrikk 6-10 min på første time, men hvis han ikke begynner og sparke før 20:30 feks, regner med at dette da skal føres ned i neste rubrikk, altså andre time... har aldri vært borte i noe sånt, greit og vite om dette er korrekt utfylling, har tolket det slik i følge bruksanvisning

Jeg vet ikke, har ikke fylt ut sånn skjema.....??

jøss snodig, lå en diger bunke på skranken når jeg var til ul i uke 19, hunn dama som puttet det sammen med papirene mine...

jeg har fått sån skjema, men jeg fyller det ikke ut....

Har et sånt skjema jeg også,men syns det var så mye styr ved å fylle det ut...
Du fører opp fra du kjenner første spark,så hvis du ikke kjenner spark før halv ni,så tar du det der i fra.
Lykke til!!!

Hadde fått noia hvis bebisen sparket bittelitt mindre en dag akkurat på det klokkeslettet.. Tror man kan bli litt for opphengt i å telle spark og. Det viktigste er vel at man kjenner spark og bevegelser flere ganger i løpet av dagen, at alt kjennes som normalt.

signerer den[:)]

lurer på om jeg føler litt samme følelsen. i går sparket han ikke før etter 1 time, fikk litt panikk....ikke bra...[:'(]

Har sånt skjema jeg og.
Trudde du skulle ta tiden fra det første sparket og hvor lang tid det tar før du har telt til ti. Det er jo ikke alltid den lille sparker på akkurat samme klokkeslett.. ? ( den lille hos meg har som regel en sparkerunde om morgenen, mlm 05.30 og .07.00, men varierer også når den runden starter innenfor det, og noen dager ikke i det tidsrommet i det hele tatt, men kanskje noen timer senere...)  Skulle egentlig ha notert på skjema i dag, men skriver oppstartdato i morgen. Har hatt i oppdrag av jordmor å følge med litt på "rutinene" til den lille og så hvis jeg vil kan jeg føre på skjemaet fra og med denne uken..

har faktisk droppet og fylle det ut, føler meg egentlig tryggere og kjenne etter selv, han sparker masse på morgenen og masse på kveld, beveger seg litt midt på dagen, men skulle det bli forandringer ringer jeg og får ul tvert........[:)]

Hei. Jeg fyller ut skjemaet mitt, synes det er en grei måte å bli litt bevisst på hvor mye han beveger seg, for jeg merker at han beveger seg ganske mye, men legger ikke så mye merke til det nå som før.. (hvertfall ikke de mindre bevegelsene..) har liksom blitt litt vant til det.. Du skal telle til en fast periode på dagen. jeg teller mellom 20.00 og 22.00. Så nå klokka er 20 så begynner jeg å kjenne litt nøyere etter bevegelser. Noen ganger beveger han seg ikke mellom 20 og 21, så da begynner jeg å telle kl. 21. Så skal man se på klokka når man kjenner den først bevegelsen, og se hvor lang tid det tar før en kjenner 10 bevegelser. Det er bare hvis det tar mer enn en time fra den første bevegelsen at du skal fylle ut i den andre rubrikken. Så hvis du begynte å telle 20.30 og kjente 10 bevegelser inne f.eks. 20 min så skal du føre det opp i første timen. Det de vil at en registrerer er hvor lang tid det tar før du kjenner 10 bevegelser. I tillegg vil de jo at vi teller til va samme tid på døgnet, en tid hvor vi kanskje vet at de(babyene) er våkne, for at det skal kunne være sammenlignbart, for barnet har jo gjerne en døgnrytme, og det er lettere å se avvik i forhold til bevegelser når en teller til ca samme tid på døgnet gjennom siste del av svangerskapet.. Dette ble et laaaaaaaaaaaaaannnggt svar, men håper det var oppklarende. Lykke til:) Skjønner de som ikke orker å telle, men det er bra for forskningen at noen gjør det[;)]

Back
Topp