Sparker seg ut snart

Her merker jeg mye mer med jenta nå enn med gutten forrige svangerskap, selv om begge er veldig aktive :)

Sniker fra september. Her og holder gutten på å gjøre meg gal! Han sparker til tider så mye at jeg er øm både i navlen og siden (han ligger på tvers). Trodde han skulle roe seg ned nå når han er større og har liten plass, men tydeligvis ikke..

Jeg har kjent masse kraftige bevegelser, men denne uken har han vært veldig bedagelig. Tror han har snudd seg, for jeg kjenner små dult og bevegelser, men bare ikke like hyppig. Kjenner at jeg klarer ikke heeelt å bekymre meg så veldig, da jeg kjenner liv hver dag :-)

Myye liv i våkenperiodene her også! Så mye at jeg kan bli uvel av det til tider...prøver å nyte og lagre det i minnet siden dette er siste barnet vårt:Heartred

Masse masse liv.. Klarer helt klart og kjenne en fot som flytter seg med hånden.. Kjempe spesielt, men helt fantastisk! Kjenner det bedre når jeg har hånden på magen :)

Er det noen der som kjenner vonde sparkene nederst på magen? :) jeg håper det er Hun som beveger seg der fordi av og til smerter er ganske ubehagelige. Plutselig blir jeg ganske bekymret om vondt faktisk er pga sparking :(

Sniker fra november :) Er nå i uke 26, og vi har fått vite to ganger at vi venter ei jente :) Kjente de første sparkene i slutten av uke 17, og siden har det bare blitt mer og mer intenst. Hun liker best å ligge på tvers, så nå kjenner jeg kraftige spark på begge sider av magen temmelig ofte. Var en liten stund sikker på at det var to der inne :p Hun er ofte aktiv om kvelden/natten til det punktet at jeg kan bli uvel. Har vært flere ganger jeg har våknet om natten og nærmest blitt irritert over hvor mye hun sparker :hilarious: Kjenner en tydelig fot i siden til tider, og hun har såpass styrke at sparkene kan være skikkelig ubehagelige. Ellers kjenner jeg jevnt med liv hele tiden, men det er bare innmari koselig å vite at alt står bra til med vesla <3

Har en liten ramp som liger å holde meg våken for tiden! Mistenker at han jobber med å snu seg, eventuelt stuper kråke der inne :-P Voldsomt til aktivitet, og ikke lett å sovne da..

Den siste uken har det blitt mer ubehagelig. Har hele tiden hatt en akrobat som jeg har merket godt, men i morgen er jeg 31+0 og merker kanskje tydelig at han har blitt større.

Nå sparker og bokser han like mye, men med mye større kraft og det virkelig buler ut i spenn. Føles relativt ubehagelig og på grensen til vondt til tider. Har kontinuerlig vondt i ribbeina på jobb hvor jeg må sitte i en stilling.

Den siste uken har det blitt mer ubehagelig. Har hele tiden hatt en akrobat som jeg har merket godt, men i morgen er jeg 31+0 og merker kanskje tydelig at han har blitt større.

Nå sparker og bokser han like mye, men med mye større kraft og det virkelig buler ut i spenn. Føles relativt ubehagelig og på grensen til vondt til tider. Har kontinuerlig vondt i ribbeina på jobb hvor jeg må sitte i en stilling.
Samme her! Av og til tror jeg han er på vei ut gjennom navlen min, føles som han dytter i fra med full kraft! Klarer ikke å tyde hvilken kroppsdel det er når jeg kjenner på magen, men må være fot eller hånd. Kjenner bare hvordan det streeekker i huden, ganske sprøtt! Håper han har tenkt å bruke de musklene til å jobbe seg litt fort ut under fødselen ;p

Her er gutten forholdsvis rolig av seg ;) kjenner liv, men det har enda ikke vært vondt. Litt ubehagelig når han treffer midt i blæra (kjennes det ut som) men ellers mest åling og dytting.. :) tror han ligger å sparker innover da, så det kan jo endre seg selvfølgelig :p

Her er det mye spark og full fart ofte, mer og mer til faste tider og spesielt på kvelden og tidlignatta :p

Jepp mye på kvelden /natta her og...sånn etter kl 20-21 og utover. Ikke noe godt tegn når det kommer til nattesøvn etter babyen er kommet ut:nailbiting:

Jepp mye på kvelden /natta her og...sånn etter kl 20-21 og utover. Ikke noe godt tegn når det kommer til nattesøvn etter babyen er kommet ut:nailbiting:
Da er det bra at babyen ikke har noe forhold til natt og dag inne i magen :-) Det vil de jo få når de kommer ut, etterhvert :-)

Kaller jenta vår for lille hval for virker ut som jeg har en giga store hval i magen som desperat prøver å komme seg ut!
Joda koselig med bevegelse men nå er der som oftes ganske ubehagelig :p
Og hun er veldig aktiv, ikke veldig mange rolige stunder!
Heldigvis sover jeg veldig tungt så merker hun holder liv de gangene jeg er oppe og tisser men klarer å sovne og sove igjennom stormen ;p

Jeg vet at det igjennom tiden har blitt mange tråder om sparking men jeg må bare få ut litt frustrasjon og spørsmål..

Nå har lillgutt altså sparket og rullet og turnet og ja..alt inni der så lenge det har vært mulighet for meg å kjenne det. Han er helt besatt. Er ikke rolig et sekund av døgnet heller.. Nå har han blitt såpass sterk at det har kommet til det punktet at det er direkte ubehagelig. Det holder meg oppe om natta og når jeg går kjennes det av og til ut som om han skal sparke seg ut av magen:nailbiting: (drømte det faktisk en natt).. Samboer er så bekymret for meg når jeg sitter der og holder på magen og sier au hele tiden eller stopper opp midt utpå gata og auer eller ser ut som jeg har smerter. Nå når han sparker på visse områder kjennes det sårt ut på innsiden og det høyre ribbeinet kjennes ut som jeg har fått slått en god del på..

Noen flere som har det slik eller er det bare jeg som har et sånt ekstremt tilfelle? Jordmor sier at det bare er et godt tegn på at han er frisk.. Men hva om han faktisk sparker igang rier eller tar hull på fostersekken?o_O føler meg så rådvill og usikker på om dette er rett..

Jeg har det også slik du beskriver, og ligger mye våken. Hadde det likt sist gang og da gikk jeg maks på overtid så bekymrer meg ikke for at han skal sparke i gang noe ;-) Han er vel bare veldig aktiv og sover lite han og. Kan bli travelt fremover ;-) :-)

Gutten her er nok ganske bedagelig av seg. Kjenner liv støtt og stadig, men det er lite av de harde vonde sparkene. Han har noen veldig rolige dager, også er det en dag iblant hvor det er mer liv. Med eldstemann kjentes det som å ha en kickbokser i magen, og han er superaktiv og veldig sterk som 6-åring også. Jenta var mer bedagelig, og det er hun fremdeles :p er moro at man kan merke sånt allerede mens de er i magen. Men har jo hørt om flere der det ikke har stemt også da.

Back
Topp