Sparker seg ut snart

Lilleostepopp

Elsker forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Oktoberlykke 2019
Jeg vet at det igjennom tiden har blitt mange tråder om sparking men jeg må bare få ut litt frustrasjon og spørsmål..

Nå har lillgutt altså sparket og rullet og turnet og ja..alt inni der så lenge det har vært mulighet for meg å kjenne det. Han er helt besatt. Er ikke rolig et sekund av døgnet heller.. Nå har han blitt såpass sterk at det har kommet til det punktet at det er direkte ubehagelig. Det holder meg oppe om natta og når jeg går kjennes det av og til ut som om han skal sparke seg ut av magen:nailbiting: (drømte det faktisk en natt).. Samboer er så bekymret for meg når jeg sitter der og holder på magen og sier au hele tiden eller stopper opp midt utpå gata og auer eller ser ut som jeg har smerter. Nå når han sparker på visse områder kjennes det sårt ut på innsiden og det høyre ribbeinet kjennes ut som jeg har fått slått en god del på..

Noen flere som har det slik eller er det bare jeg som har et sånt ekstremt tilfelle? Jordmor sier at det bare er et godt tegn på at han er frisk.. Men hva om han faktisk sparker igang rier eller tar hull på fostersekken?o_O føler meg så rådvill og usikker på om dette er rett..

Jeg vet at det igjennom tiden har blitt mange tråder om sparking men jeg må bare få ut litt frustrasjon og spørsmål..

Nå har lillgutt altså sparket og rullet og turnet og ja..alt inni der så lenge det har vært mulighet for meg å kjenne det. Han er helt besatt. Er ikke rolig et sekund av døgnet heller.. Nå har han blitt såpass sterk at det har kommet til det punktet at det er direkte ubehagelig. Det holder meg oppe om natta og når jeg går kjennes det av og til ut som om han skal sparke seg ut av magen:nailbiting: (drømte det faktisk en natt).. Samboer er så bekymret for meg når jeg sitter der og holder på magen og sier au hele tiden eller stopper opp midt utpå gata og auer eller ser ut som jeg har smerter. Nå når han sparker på visse områder kjennes det sårt ut på innsiden og det høyre ribbeinet kjennes ut som jeg har fått slått en god del på..

Noen flere som har det slik eller er det bare jeg som har et sånt ekstremt tilfelle? Jordmor sier at det bare er et godt tegn på at han er frisk.. Men hva om han faktisk sparker igang rier eller tar hull på fostersekken?o_O føler meg så rådvill og usikker på om dette er rett..
Jeg har også en liten tass som sparker mye og hardt hele døgnet. Og han presser mye og snur og strekker. Tidvis skvetter jeg skikkelig til om han får inn en fulltreffer, og i går satt kollegene på andre siden av bordet i lunsjen og lo fordi de så hvordan magen hoppet og danset. Det kjennes ofte ut som han har tenkt seg ut gjennom navlen min sånn som han dytter og styrer på. Har noen ganger gått så langt at jeg har begynt å lure på om han er stresset for noe, og det er jo ikke så hyggelig.. Men min jordmor sier også at det er bare bra med en aktiv og sterk baby og at bevegelsene vil bli litt mindre brå og voldsomme etter hvert som det blir mindre boltreplass :) jeg trøster meg med at det hadde vært verre å ikke kjenne så mye, og at jeg sikkert hadde vært mye bekymret om jeg ikke stadig blir påminnet om at han lever i beste velgående! Og at det er bra han får trent musklene sine litt til fødselen ;) men det kan være ganske vondt og litt freaky!

Her er vel sparking på et "normalt" nivå for det meste. Men jeg hadde det sånn som du beskriver i hele går og ble helt satt ut av det.. Det var ikke ro i magen et sekund hele forrige døgnet omtrent og selv om jeg synes det er koselig å kjenne på spark så var det rett og slett slitsomt med konstant aktivitet i går.

Prøvde å tenke om jeg spiste noe spesielt i går, for de reagerer jo på sukker f.eks men tror ikke det var noe spesielt som trigget det for vår del.
Kan det være du får i deg mye sukker og at det er derfor det er så mye aktivitet?

Tviler på det er noen fare uansett, både barnet og organer etc er nok rimelig bra polstret inni der :)

Det er nok ikke noen fare med det, som de andre også sier ;) Men skjønner godt at det kan bli for mye av det gode også, blir jo veldig ømt og ubehagelig når det blir for mange kraftige spark og dytt :/ Nå har ikke jeg det så ubehagelig selv om han er tidvis meget aktiv, tror morkaka som ligger foran er med på å dempe en del (noe jeg ikke var så glad for tidligere, så det snur seg jo det da :) ). Men merker at det blir ømt når han sparker om og om igjen på samme plass lenge :P :) Ser at det har en del å si hvilken side jeg ligger på om natta, ifht om det gjør vondt eller ei :P :)

Jeg kjenner mye liv fra prinsessa, men hun er utrolig forsiktig så som regel er det bare stryking og at hun sakte men forsiktig poker meg i magen :-P
Hun får noe illebefinnende av og til der hun roller seg rundt og herjer, men kan ikke si det er ubehageligt :-P
Nå var også storesøster ganske forsiktig når hun lå inni magen og syns aldri det var vondt eller ubehageligt når hun heller sparket :-)

Mine ligger i sete begge to og med ryggene ut, så de sparker inn mot midten, i tillegg har jeg morkake både foran og bak. Sparkene er derfor ikke så kraftige, men jeg kan få skikkelig vondt når de flytter på seg og vrir på seg. Kjennes ut som huden skal revne over hodene innimellom og jeg blir helt øm lenge etterpå.

Sånn er det til meg også! Nevnte senest i går til mannen at jeg tror jeg begynner å få blåmerker på innsiden.. Direkte vondt enkelte ganger, og det holder på hele døgnet. Er selvfølgelig glad for å kjenne så mye liv, men han trenger jo ikke å bruke alle kreftene han har ved hvert spark/dytt;)

Med guttene var det slik - ribbeina var så ømme at jeg trodde de var bristet :P

Med denne lille frøkna er det mye roligere, men kjenner heldigvis masse liv hver dag :)

Samme her altså. Det buler ut over alt og jeg skvetter til rett som det er fordi det kommer et skikkelig kraftspark.:woot: Jeg må innrømme at jeg har vært innom tanken om at det umulig kan være normalt å være så aktiv. ..og spurt JM om det har en sammenheng med aktivitet inne- og utenfor magen senere. Det var det visstnok ikke :p

Ligger, as we speak, i sofaen og blir sparket for harde livet innvendig. :wtf:

I går skulle JM kjenne leie, og etter å ha tatt tak i han, så sparket han så mye at jeg måtte sitte delvis liggende i stolen resten av timen :rolleyes: Godt dog å høre at det flere som har veldig aktive barn i magen. ;)

Med guttene var det slik - ribbeina var så ømme at jeg trodde de var bristet :P

Med denne lille frøkna er det mye roligere, men kjenner heldigvis masse liv hver dag :)
Av og til lurer jeg på om jenter er roligere i magen enn gutter! :-O
Jeg har bare gått gravid med jenter, men begge har vert utrolig forsiktig i bevegelsene til tross for at de beveger seg mye, men har en del venniner som klaget utrolig over at guttene i magen deres sparket dem i ribbebeina, rullet seg rundt i magen osv til alle døgnets tider og at det rett og slett var ubehageligt/vondt når di sparket xD

Idag fikk jeg også noen skikkelige ubehagelige spark opp i ribbeina for første gang. Måtte legge hånda på å dytte litt imot, men hun tok i og dyttet hardt tilbake :p
Så forresten et innlegg fra september forumet, hvor babyen faktisk hadde knekt ribbeinet hennes :o Trodde ikke det var mulig!

Jeg har bare gått gravid med jenter, men begge har vert utrolig forsiktig i bevegelsene til tross for at de beveger seg mye, men har en del venniner som klaget utrolig over at guttene i magen deres sparket dem i ribbebeina, rullet seg rundt i magen osv til alle døgnets tider og at det rett og slett var ubehageligt/vondt når di sparket xD

Lurer på det selv. Har bare to venninner med barn, begge jenter, og ingen av de kjenner seg igjen i min hverdag. :rolleyes:

Her er vel sparking på et "normalt" nivå for det meste. Men jeg hadde det sånn som du beskriver i hele går og ble helt satt ut av det.. Det var ikke ro i magen et sekund hele forrige døgnet omtrent og selv om jeg synes det er koselig å kjenne på spark så var det rett og slett slitsomt med konstant aktivitet i går.

Prøvde å tenke om jeg spiste noe spesielt i går, for de reagerer jo på sukker f.eks men tror ikke det var noe spesielt som trigget det for vår del.
Kan det være du får i deg mye sukker og at det er derfor det er så mye aktivitet?

Tviler på det er noen fare uansett, både barnet og organer etc er nok rimelig bra polstret inni der :)

Har prøvd dager uten sukker og han er like spinnvill uansett. Er nok at han rett og slett er en veldig aktiv gutt som trives litt vel mye inni der :wtf: prøver å tenke at det er et friskhetstegn men man må jo bare lure av og tilo_O

Interessant at du sier det for når jeg gikk med jenta mi i magen var det noe helt annet. Hun rørte seg mye og men med mer forsiktige bevegelser.. Kan jo være en sammenheng med kjønno_O

Idag fikk jeg også noen skikkelige ubehagelige spark opp i ribbeina for første gang. Måtte legge hånda på å dytte litt imot, men hun tok i og dyttet hardt tilbake :p
Så forresten et innlegg fra september forumet, hvor babyen faktisk hadde knekt ribbeinet hennes :eek: Trodde ikke det var mulig!
Hjelp! Da burde kanskje jeg være takknemlig for at det ikke har skjedd enda :nailbiting:

Det har jeg tenkt og - har to venninner som venter gutter med termin noen uker før meg og de har "klaget" siden lenge før sommeren på spark hele døgnet :)

Vesla i magen sparker og åler rundt morgen, kveld og natt (ikke konstant da), men det er veldig sjelden ubehagelig/hardt. Bare koselig. Tenkte at det kjentes så forsiktig pga mye fostervann, men kanskje det rett og slett er kjønnsavhengig. :-)

Jeg merker knapt noe til jenta mi.. Blir nesten et luksusproblem når det er mye liv:) Yngstesønnen holdt på å ta knekken på ribbeina mine flere ganger.. :p

Merker mye til disse to jentene.
Merket mye til gutten vår også da jeg var gravid med han.

Mye liv.

Må si jeg setter pris på det da :) Hadde bekymret meg hvis det var lite liv!

Her er det ekstrem sparking !! Var ikke sånn med de to første mine

Back
Topp