Spark?

A2010

Betatt av forumet
Når kan førstegangsføde ca kjenne tydlige spark? :)
Noen som allerede har opplevd det? [:D]

Det er veldig individuelt, men jeg kjente i uke 16 forrige gang. Denne gangen kjente jeg litt tidligere. Ca uke 14.

Jeg har ikke kjent noen ting enda..
men denne diskusjonen har vært oppe før og noen må vente til uke 20 (kanskje lenger om man har foranliggende morkake)
andregangsfødende kjenner det ofte tidligere enn førstegangs også..
Så tar det heelt med ro og gleder meg bare til jeg endelig kjenner noe som helst der inne:)

*lykke til*

Tror ikke jeg kjente noe før etter UL'en, så da må jeg ha nærmet meg 21 uker, faktisk. Da kunne jeg i hvert fall med 100% sikkerhet si at det var bebisen jeg kjente, og ikke bare normale "uroligheter" der nede.

Når jeg la meg i går kveld kjente jeg noe i magen, akkurat som om noen prikket med veeeldig forsiktig med fingeren tre ganger... Jeg er førstegangsfødende, og er bare 14 uker, så aner ikke om det kan være baby'n eller om det var noe annet... Har hatt mye bobler og bevegelser i magen som ikke er baby'n men dette var liksom anderledes... Hmmm... Får nok bare vente å se, merker det tidsnok tenker jeg [;)]

Men som de andre her sier, er det nok veldig individuelt hvor mye man kjenenr, og hvor tidelig man kjenner det [:)]

Med førstejenta kjente jeg det i uke 15+5... Nå med andremann har jeg kjent d hver dag fra uke 13... ikke kjempesterke spark, bare sånne små dult...

Eg og har kjent noe som prikker eller bobler på ene siden, nede med hoftebeinet, men vet ikkje om det er babyen. Er også førstegangs [;)]

Men det onkelen til samboeren min sa når vi var på kontroll der var at rundt uke 16 kunne jeg begynne å kjenne etter liv, og da var det lurt å roe ned og ligge på sofaen eller i sengen, før jeg la meg eller før jeg stod opp evt da det i starten kunne være vanskelig å kjenne det. Jeg har prøvd å gjøre det innimellom, oftest om kvelden og det var da jeg følte at jeg kjente noe, men vet jo ikkje. Er mellom 13 og 15 uker på vei så ikke godt å si [&:]

Det er jaffal verdt ett forsøk for de som er kommet så langt at de kan kjenne liv [:)]

Tusen takk for mange fine svar :-) Syns jeg har kjent noe, litt sånn bobling. Men vet ikke om det er babyen. Gleder meg sånn til å kjenne tydlige spark[:D][:D]

ORIGINAL: Embriks mam

jeg kjente tydelige spark i uke 23 sist

eg og[:D][:D] på dagen 23...

med første var det i uke 19 eller noe..
Nå kjenner jeg allerede[:)] men ikke så mye enda

Back
Topp