Spark

Ekornmamma

Ønsker oss en liten en
Julikulene 2020
Jeg har kjent liv i snart to uker nå. Men i går kveld, rett før jeg sovnet sparket lillegutt meg så hardt i siden at jeg skvatt til! 2 ganger til klarte han å "skremme" meg med plutselige spark så jeg nøkket skikkelig til og vekket samboeren. Lille rampegutten altså! Klarer jo ikke la være å smile når jeg kjenner de misfornøyde dultene hver gang jeg snur meg. Det er så gøy å kjenbe at han er der altså! Men den skvettinga kan bli en utfordring etterhvert :P

Jeg har kjent liv i snart to uker nå. Men i går kveld, rett før jeg sovnet sparket lillegutt meg så hardt i siden at jeg skvatt til! 2 ganger til klarte han å "skremme" meg med plutselige spark så jeg nøkket skikkelig til og vekket samboeren. Lille rampegutten altså! Klarer jo ikke la være å smile når jeg kjenner de misfornøyde dultene hver gang jeg snur meg. Det er så gøy å kjenbe at han er der altså! Men den skvettinga kan bli en utfordring etterhvert :P
Hehe skjønner hva du mener :D Det er en god følelse da !

Kjenner meg også veldig godt igjen :) Merker forskjell fra uke til uke hvor mye sterkere og "velrettede" sparkene blir :P

Kjente for 2 dager siden spark utafor og mannen kjente og. Det var koselig, har kun kjent små spark innimellom. Men nå i 2 dager kjenner det er mer og mer. Så koselig :)

Åååå, heldige dere er... Jeg har morkaken foran så kunne ta lang tid før jeg kjente noe ...:)

Åå, så bra at det er "normalt"! :-P
Her en kveld når vi la oss holdt samboer på magen og plutselig skvatt jeg til (som om jeg fik støt) og spurte litt kvasst om han TRYKKET meg på magen! Han ble helt forfjamset og sikkert litt lei seg for at jeg trodde det :-/ men da det hendte igjen kjente jeg jo at det kom innifra :-P har ikke kjent det slik hverken før eller etter, så tenkte det var lille knøttet som hilste på pappaen sin <3 :-)

Jeg kjenner liv og synes det er sååå deilig! :D
Men ser på mannen at han blir litt trist for hver gang jeg kjenner noe, og han ikke kjenner det!
Er overvektig + har morkaken forran så er redd for at han aldri kommer til å kjenne noe... :( erfaringer?

Jeg kjenner liv og synes det er sååå deilig! :D
Men ser på mannen at han blir litt trist for hver gang jeg kjenner noe, og han ikke kjenner det!
Er overvektig + har morkaken forran så er redd for at han aldri kommer til å kjenne noe... :( erfaringer?
Kommer til å kjenne. Samme som deg forrige graviditet, i tillegg til at jeg er veldig lite sensitiv, men det kjennes godt utenpå etterhvert, altså.

Jeg hadde morkaken forran forrige svangerskap og bak denne gangen. Mannen kjennte det utenpå rundt uke 21 i begge svangerskap. Men baby nr en var en enorm sparker, veldig aktiv i magen med lange kraftige sparkeseanser som derfor var lette å kjenne tidlig også på utsiden. Nr to n er roligere, strekker litt på seg og tumler rundt men sparker og slår foreløpig langt mindre.

Så barnets aktivitetsnivå er også med på å avgjøre hvor lett vi kjenner dem, de er definitivt forskjellige. Jeg er i uke 22 og i går kunne mannen tydelig se bevegelsene i magen, ganske morsomt. Bevegelsene i andre trimester er fantastiske, mot slutten blir de mer slitsomme gitt.

Jeg har foran, men både jeg og mannen har kjent i rundt 3 uker. Fikn beskjed på OUL at han hadde sterke spark (så det også selv forøvrig). Han krummer liksom ryggen sin og gir alt han har haha... For meg kom det helt plutselig en dag. Kjente ikke noe popcorn eller sommerfugler. Og da kjente begge samme dag. Det kommer nok snart ;)

Plutselig har han her startet å sparke meg nesten i underlivet hehe.. Har ganske lav mage føler jeg, så han trives vel der nede. Veldig distraherende disse sparkene. Blir bare liggende å kjenne :)

Er 20+4 og kjenner fortsatt spark daglig :) Er så koselig og fint!! Magen vokser bare mer og mer og det betyr vel at jenta mi blir større og større :D

Hehe i dag kjente jeg et skikkelig kraftig spark for første gang, mens jeg drev og svømte vell og merke! Skvatt sånn at jeg svelga masse vann og begynte å hoste haha! Gøy å kjenne den lille krabbaten da..! 20+3

Åååå, heldige dere er... Jeg har morkaken foran så kunne ta lang tid før jeg kjente noe ...:)

Jeg har også morkaka foran, men plutselig kjente jeg det da jeg kom i uke 21 :)

Jeg kjente og så spark utenpå for første gang i går, 18+6. Såå koselig, selv om jeg ikke trodde det var mulig så tidlig. Lillemann er vel en skikkelig kickbokser eller fotballspiller, for det er nok kraft i han :p

Back
Topp