Spark

prizz94

Betatt av forumet
Hei! Jeg er 21+1 idag og har to spørsmål..

Det første er; har noen andre merket at sparkene går fra å kjennes sterke ut til å kjennes svakere? Og har lest at nå begynner babyen å få en egen døgnrytme og dette kjennes på sparkene, men de skal da ikke kjennes svakere ut enn de gjorde i uke 17?

Og spørsmål nr. 2 er; Noen flere enn meg som ikke kjenner sparkene så godt, men likevel ser tydelig at magen flytter seg ved spark?

Jeg er 21+3, og jeg har kjent spark daglig siden uke 17. Jeg merker at dem blir sterkere, men det er ikke alltid de er like sterke. Noen ganger er dem veldig svake! Og nå kjenner jeg det oftere enn før, men noen ganger går det veldig lang tid mellom hver gang jeg kjenner noe.. Tror det blir mer stabilt etterhvert :)

Jeg er 21+3, og jeg har kjent spark daglig siden uke 17. Jeg merker at dem blir sterkere, men det er ikke alltid de er like sterke. Noen ganger er dem veldig svake! Og nå kjenner jeg det oftere enn før, men noen ganger går det veldig lang tid mellom hver gang jeg kjenner noe.. Tror det blir mer stabilt etterhvert :)

Håper det blir mer stabilt og tar seg opp etterhvert :) Akkurat nå er jeg inne i en periode hvor jeg kun føler at de blir svakere :( Men ligger med influensa også da, og har hosta på meg masse kynnere... Kanskje det kan være derfor?

Jeg satt også å tenkte at sparkene var blitt noe svakere, men vil tro dette varierer litt :) Husker ikke fra sist

Jeg tror det kommer an på hvordan babyen ligger og evt plassering av morkaken.

Jeg tenker at babyer også har aktive dager og ikke fullt så aktive dager :) Og så har det nok en del å si hvordan den lille ligger inni magen :D

Jeg opplever det ganske likt. Jeg synes sparkene avtok i styrke en stund, men nå har de komt tilbake for fullt. Mye aktivitet!! Kjenner det bare såvidt utenpå magen enda, håper snart mannen kan kjenne sparkene

Jeg opplever det ganske likt. Jeg synes sparkene avtok i styrke en stund, men nå har de komt tilbake for fullt. Mye aktivitet!! Kjenner det bare såvidt utenpå magen enda, håper snart mannen kan kjenne sparkene
Håper det tar seg opp noe himla :D Det er jo halve kosen med å gå gravid. Sambo har allerede kjent og sett nå :D

Her er det mest dager med rabalder så hele magen danser, mens andre dager må jeg dulte i henne for å få respons i det hele tatt. Hun er ekstra aktiv når mannen er hjemme (han jobber borte 14 dager av gangen), da han dro nå sist gikk det fra heftig romstrering til noen smådult over natten :P

Jeg har kjent bevegelse fra uke 16, men det var da veldig svakt og ikke som spark. Nå kjennes det noen ganger som en tørketrommel som går for fullt, noen ganger ett og ett spark og ellers bare lette stryk. Det varierer veldig :)
Måtte spørre jordmor sist jeg var hos henne fordi det da var gått flere dager med lite aktivitet og fikk da beskjed, som noen andre over her også skriver, at de rett og slett har dager med mer aktivitet enn andre. Men skulle du være bekymret så ville jeg bare tatt en tur innom for å lytte/se at alt er OK. Heller en gang for mye enn en gang for lite :)

Er det noen som har kjent den lille hikke? Lurer så på hvordan det føles :Heartred

Jeg har kjent bevegelse fra uke 16, men det var da veldig svakt og ikke som spark. Nå kjennes det noen ganger som en tørketrommel som går for fullt, noen ganger ett og ett spark og ellers bare lette stryk. Det varierer veldig :)
Måtte spørre jordmor sist jeg var hos henne fordi det da var gått flere dager med lite aktivitet og fikk da beskjed, som noen andre over her også skriver, at de rett og slett har dager med mer aktivitet enn andre. Men skulle du være bekymret så ville jeg bare tatt en tur innom for å lytte/se at alt er OK. Heller en gang for mye enn en gang for lite :)

Er det noen som har kjent den lille hikke? Lurer så på hvordan det føles :Heartred
Neida, kjenner liv hver dag, så er på en måte ikke bekymret :) Skal til jordmor neste uke, så kan jo spørre henne om det da også :)

Her er det mest dager med rabalder så hele magen danser, mens andre dager må jeg dulte i henne for å få respons i det hele tatt. Hun er ekstra aktiv når mannen er hjemme (han jobber borte 14 dager av gangen), da han dro nå sist gikk det fra heftig romstrering til noen smådult over natten :p
Så gøy! :) Tro om det er stemmen hans som trigger mer bevegelse?

husk at babyen snur masse på seg enda. Tidligere har sparkene her vært vanvittig sterke og veldig veldig masse, hele dagen. Nå, de siste dagene har den sikkert snudd seg, så jeg kjenner de mye svakere, og tydeligvis ikke alle da det er sjeldnere. Sånn var det med meg forrige gang også til hun la seg med hodet ned, så ingenting å bekymre seg for :) Jeg har forresten morkaka forran, og tror ikke det er mye forandring i leiet som skal til før jeg kjenne mindre..

husk at babyen snur masse på seg enda. Tidligere har sparkene her vært vanvittig sterke og veldig veldig masse, hele dagen. Nå, de siste dagene har den sikkert snudd seg, så jeg kjenner de mye svakere, og tydeligvis ikke alle da det er sjeldnere. Sånn var det med meg forrige gang også til hun la seg med hodet ned, så ingenting å bekymre seg for :) Jeg har forresten morkaka forran, og tror ikke det er mye forandring i leiet som skal til før jeg kjenne mindre..
Sparkene var bare så mye sterkere sist når jeg var like langt på vei, så derfor jeg lurte :) Han sparker mye i løpet av dagen og det begynner å ta seg opp igjen heldigvis :)

Følr jeg ligger så langt etter dere med min flotte nyttårstermin (31.12) men har kjent spark. Og styrken varierer egentlig fra gang til gang. Jeg må dytte litt på an for å sjekke at det er liv innimellom.

Følr jeg ligger så langt etter dere med min flotte nyttårstermin (31.12) men har kjent spark. Og styrken varierer egentlig fra gang til gang. Jeg må dytte litt på an for å sjekke at det er liv innimellom.
Morsom termin ja :P Har termin lille julaften, jeg. Er ikke kjempe kult det heller :P Jeg dytter også flere ganger til dagen for å sjekke at det er liv :)

Tenk om det blir årets (ehm, neste års) nyttårsbaby da! Så spennende :)

Back
Topp