Spark

Lykkelig2016

Flørter med forumet
Hei

Hørt at spark fra babyen på dette stadiet (16 uker) kan føles som om en luftboble sprekker i magen. Hvordan vet man om det er et spark eller rett og slett luft i magen?

Hilsen spent førstegangsfødende
:) :) :)
 
Jeg har ikke kjent noenting! Er også førstegangs.

Hva er egentlig grunnen til at dere som har født før kan kjenne det tidligere? Er det bare fordi dere vet hvordan det kjennes, eller er det faktisk tydeligere også?
 
Jeg er 15+5 i dag og er andre gangs. Jeg har kjent noe annerledes enn hva jeg er vant med, men er selv veldig usikker. Prøver å kjenne etter ol innimellom, men kjenner ingenting da :)
Tror at hvis man merker noe, så kjennes det annerledes ut, og da vet du på en måte, er sånn jeg føler det ;-)
 
Jeg har ikke kjent noenting! Er også førstegangs.

Hva er egentlig grunnen til at dere som har født før kan kjenne det tidligere? Er det bare fordi dere vet hvordan det kjennes, eller er det faktisk tydeligere også?

Tror det er fordi vi kjenner det igjen... Når man er førstegangs så er det jo ikke så lett å vite forskjell på luft og spark i begynnelsen :p Dessuten er det (for meg i alle fall) ulikt noe annet jeg noen gang har kjent før. Husker sist, og merker tendensene allerede nå, at jeg kunne bli litt uvel når det var full fest i magen. Etterhvert som baby blir sterkere så er det jo bokstavelig talt noen som roter rundt med tarmer og div inni magen, og det blei jeg litt uvel av til tider. Skal sies at jeg hadde en veldig sterk og aktiv kid inni der da... Men merker som sagt tendensene allerede, når det er skikkelig polkafest liksom.

Men uansett, luft lager ofte (ikke alltid da men) lyd også, det gjør ikke sparkene (heldigvis!). Så hvis man har lydløs luft som beveger seg "i tarmene" og ikke kommer ut innen noen minutter i form av en skikkelig fis, så er det nok spark du kjenner ;)
 
Tror det er fordi vi kjenner det igjen... Når man er førstegangs så er det jo ikke så lett å vite forskjell på luft og spark i begynnelsen :p Dessuten er det (for meg i alle fall) ulikt noe annet jeg noen gang har kjent før. Husker sist, og merker tendensene allerede nå, at jeg kunne bli litt uvel når det var full fest i magen. Etterhvert som baby blir sterkere så er det jo bokstavelig talt noen som roter rundt med tarmer og div inni magen, og det blei jeg litt uvel av til tider. Skal sies at jeg hadde en veldig sterk og aktiv kid inni der da... Men merker som sagt tendensene allerede, når det er skikkelig polkafest liksom.

Men uansett, luft lager ofte (ikke alltid da men) lyd også, det gjør ikke sparkene (heldigvis!). Så hvis man har lydløs luft som beveger seg "i tarmene" og ikke kommer ut innen noen minutter i form av en skikkelig fis, så er det nok spark du kjenner ;)

Likte forklaringen din hihi :)
 
Hos meg kjennes det ut som det dyttes inne i magen min, så har det blitt oftere midt på og ikke på sidene. Mye lettere for meg å kjenne at det virkelig ikke er luft :p Nå begynner sparkene å bli så tydelige at om jeg spiser lunsj/middag blir det masse spark i magen - det er liksom ikke tvil :)
 
Gleder meg til det kjennes uten tvil hos meg også. . :)
 
Jeg er 17+2 idag jeg kjente bobler og svak spark førigje uke men jeg kjenner ikke noe nå i de siste dagene . Jeg har blitt litt bekymret
 
Hei

Hørt at spark fra babyen på dette stadiet (16 uker) kan føles som om en luftboble sprekker i magen. Hvordan vet man om det er et spark eller rett og slett luft i magen?

Hilsen spent førstegangsfødende
:) :) :)

Jeg synes det var veldig vanskelig og skille og:). Nå kjenner jeg små søte dult og vet det er baby:). Er 19 uker:)
 
Jeg kjenner så si daglig nå, 17+1
 
Hos meg kjennes det ut som det dyttes inne i magen min, så har det blitt oftere midt på og ikke på sidene. Mye lettere for meg å kjenne at det virkelig ikke er luft :p Nå begynner sparkene å bli så tydelige at om jeg spiser lunsj/middag blir det masse spark i magen - det er liksom ikke tvil :)

Åhh jag längtar tills jag känner, hur långt har du kommit nu? :)
 
Etter tidlig ultralyd er jeg 18 uker i morgen og etter menstermin er jeg 17+2 nå :) Jeg er andregangs så det er litt lettere for meg å skille hva som er hva denne gangen, men fra uke 14-16 var det veldig vanskelig å vite forskjell :)
 
Jeg kjente det fra 17+2 er førstegangs selv. Merket først romstering i magen når jeg lå, og hadde da en mistanke om at det var baby som kanskje rørte på seg så jeg la hånda mi over der jeg merket det. Og jammen hadde jeg ikke rett, der fikk jeg plutselig to spark etterhverandre. Etter det har jeg kjent både spark og bevegelser hver dag:)
 
Jeg er enig i som det skrives over at man vet litt mer hva man skal kjenne etter. :) Jeg huske første gangen jeg kjente noe denne gangen så tenkte jeg: oi, dette har jeg kjent før og det er ikke luft! ;-) første gang jeg var gravid var jeg over 18 uker før jeg kjente noe. For min del kan jeg ikke sammenligne det med "fiskehale som slår" eller "luftboble som sprekker". Heller som små dult eller leamus i magen. Når luften beveger seg høres det også ofte lyder i tillegg innenfra, og det gjør det ikke når det er baby. :)
 
Jeg tror jeg kjente et spark utenpå magen i går. Er 17+1 nå. Har kunnet kjenne litt dulting halvannen uke nå, når jeg legger meg om kvelden og trykker litt på magen;) (kjennes forresten ikke ut som fiskehaler hos meg, eller bobler som sprekker) men det i går mener jeg må ha vært babyen.

Første svangerskap kjente jeg ikke etter, visste jo ikke hvordan det kjentes og morkaka lå i tillegg foran. Da var det etter uke 19 en gang jeg begynte å kjenne.

Spennende tid<3
 
Jeg er 17+2 idag jeg kjente bobler og svak spark førigje uke men jeg kjenner ikke noe nå i de siste dagene . Jeg har blitt litt bekymret
ikke vær bekymret <3 morkaka kan ligge forran, den kan ligge å sparke inn mot ryggen, og det er SÅÅÅ mange grunner til at du ikke kjenner boblene/sparkene nå :) den lille har det helt sikkert helt toppers der inne :D
 
Jeg er 17+2 idag jeg kjente bobler og svak spark førigje uke men jeg kjenner ikke noe nå i de siste dagene . Jeg har blitt litt bekymret

Jeg har kjent det lenge, men med veldig ujevne mellomrom. Noen ganger går det ei uke mellom, noen ganger kjenner jeg det flere ganger om dagen. Så ikke vær bekymret for det :)
 
Jeg har kjent det lenge, men med veldig ujevne mellomrom. Noen ganger går det ei uke mellom, noen ganger kjenner jeg det flere ganger om dagen. Så ikke vær bekymret for det :)

Ohhh Takk. Så bra at jeg er ikke alene . Jeg har en sønn som er snart 9 jeg husker ikke noe av førigje svangerskapet. Alt var så enkelt og jeg var ikke bekymret for noe. Denne gangen tok det lang tid å bli gravid med flere SA så jeg er bekymret litt
 
Back
Topp