Spark

♥Tullerusk♥

Surrehue
Januarskatter 2015
Synes det er så fryktelig rart at jeg skal kjenne SÅ mye spark fra lille nå. Har vært heldig og kjenne 3 spark på utsiden :) :D

Hvorfor jeg synes det er rart er fordi jeg har moralen på fremsiden, altså mot magen. Blir litt av en fotballsparker dette :P

Spm til dere andre som har morkaken på fremsiden, kjenner deretter spark og bevegelser?

Synes det er så fryktelig rart at jeg skal kjenne SÅ mye spark fra lille nå. Har vært heldig og kjenne 3 spark på utsiden :) :D

Hvorfor jeg synes det er rart er fordi jeg har moralen på fremsiden, altså mot magen. Blir litt av en fotballsparker dette :P

Spm til dere andre som har morkaken på fremsiden, kjenner deretter spark og bevegelser?
Jeg har også morkaken på fremre vegg og er positivt overraska over hvor mye bevegelse jeg kjenner. Har faktisk kjent bevegelser hver dag i tre uker nå (er 23+4), oftest på morgenen og kvelden når jeg ligger i senga, og litt av og på på dagtid, men det er mer varierende. (Jeg teller ikke antall dult/spark, er fornøyd bare jeg kjenner litt aktivitet.) Mannen min kjenner av og til spark/boks/knuff på utsiden når jeg ligger på ryggen, selv om noen av bevegelsene kjennes lenger inne og nedover, dem kjenner han ikke. I går kveld kjente vi begge to noe veldig kraftig, lurte på om lillemor sparka med begge beina samtidig. :D Artig at du også kjenner mye. Tenker at de må være ivrige når de klarer å markere seg så tydelig selv med morkaka foran, ja! :)

Last edited:
Jeg har også morkaken på fremre vegg men kjenner daglig spark spesielt rett etter jeg har spist eller når jeg er i ro. Kjenner da sparkene lengst nede i magen og på siden. Mannen har også kjent spark Spilte litt musikk her en dag og da begynte babyen skikkelig å sparke

Jeg har på morkaken fremme vegg og kjenner en hel masse! :) her har mannen kjent spark på utsiden nesten daglig siden uke 20, og du kan se det på magen at mini sparker :) er nå 25 + 3, og har kjent spark daglig siden uke 18, men også noen ganger før det. Syns jeg kjenner denne bedre enn førstemann og da lå morkaken mot ryggen... :)

Jeg har også morkaken på fremre vegg, men langt til høyre

Jeg kjenner spark veldig godt på venstre side, men de siste to ukene har jeg begynt å kjenne de ganske godt på høyre side også. Jeg har kjent liv siden uke 18 og samboer siden uke 20 ☺

Jeg har også morkaken på fremsiden, men jeg kjenner spark ofte og har gjort det i ca. 2 uker nå :) er 22 uker i dag. Ho jeg var hos på ultralyd for omtrent 3 uker siden, sa at jeg mest sannsynlig ikke ville kjenne bevegelse før noen uker. Men jeg kjenner ho beveger seg og sparker flere ganger til dagen :)

Jeg har også på fremre vegg og kjenner masse liv og spark. Forskjellen på oss og de andre er bare at vi ikke kjenner det like tidlig, fordi ungen ikke er sterk nok.
Vi har en liten støtdemper... Nå begynner det å bli hardt nok til at vi kjenner det slik som alle andre.

Jeg har også på fremre vegg og kjenner masse liv og spark. Forskjellen på oss og de andre er bare at vi ikke kjenner det like tidlig, fordi ungen ikke er sterk nok.
Vi har en liten støtdemper... Nå begynner det å bli hardt nok til at vi kjenner det slik som alle andre.

Sant det :). Men kan ikke huske at jeg kjente like bra med nr 2 :P Og i dag fikk til og med samboeren kjenne spark utenpå også :D :)

Jeg har og morkaka på fremrevegg, kjent svake spark siden uke 20, er 25+5 idag, har ikke blitt sterkere og det kjennes ikke på utsiden :(

Jeg har morkaken på framsiden, begynte å kjenne innvendig spark for rundt en uke siden, og idag tidlig jeg kjenne du første sparkene på utsiden :) Samboeren ble helt henrykt da han fikk kjenne :) er 22+2 dager idag :)

Jeg har og morkaka på fremrevegg, kjent svake spark siden uke 20, er 25+5 idag, har ikke blitt sterkere og det kjennes ikke på utsiden :(

Tror kanskje det har litt å si hvor på fremsiden morkaka ligger også jeg. For med jr her så ligger den helt øverst i livmoren, men med nr 2 lå den lavt til midt på. Og jeg kjente vel ikke så mye spark på utsiden med henne. Kanskje ikke før uti 3 trimester, men jeg kjente masse bevegelser da :)

Så lenge du kjenner noe på innsiden så kommer det nok etterhvert :)

Mine 3 svangerskap har vært helt like ifht å kjenne liv, og hadde morkaka foran kun i det ene svangerskapet. Så trenger ikke å ha noe å si;)

Jente2009, 2011 og 2015:)

Termin 15.01.2015

her er den også langt nede på fremre vegg, men kjenner likevel sparkene kraftig :)

Sist var den foran, nå er den halvveis forran, har kjent dytt fra uke 13-14 faktisk denne gangen:) sist kjente jeg ikke før rundt uke 18-19:)

Er førstegangs gravid og har kjent spark helt siden uke 17 med morkake foran magen.
Siden uke 18 ble det en rutine i sparkingen, morgen og kveld når jeg lå i sengen.
Nå, 23 uker på vei, er det mer som om han sparker hver gang jeg sitter rolig og ikke snakker :p
Tror nok ikke denne morkaken holder småkrypene fra å vise aktivitet, nei ;)

Back
Topp