Spark.

mklu83

Gift med forumet
Mailykke 2018
Dere som er flergangsgravide... Evt dere som venter deres første..

Når er det normalt å kjenne spark når en venter nummer to..

Med nr 1 kjente jeg første bevegelse i uke 12. Kjente daglig fra uke 15 og kunne sees og kjennes utenpå fra uke 17 :) denne gangen kjenner jeg allerede små fiskesprell inni der :) gjort i en ukes tid nå :)

det man kjenner nå, er nok bare luftbobler i tarmene! kan kjennes veldig ut som bittesmå spark, men! 

husker ikke helt når jeg begynnte å kjenne sist! kjente det kilte veldig neders, akurat som om den lå å sprella på blæra mi :P det var vel rundt uke 15! lurer på når det kommer nå :)

Som førstegangs kjente jeg det veldig tidlig egentlig.. fra uke 13 var det små bobler, sprell, og var ikke helt sikker. Rar følelse..  På dagen 15 uker kom det første sparket, og de neste to dagene skikkelige dult, så var ikke i tvil da. Uke 17 kjente pappaen spark utenpå. (slo akkurat opp i til mor-til far-boka mi fra den gangen for å dobbeltsjekke, der har jeg alt nedskrevet, veldig koselig å lese nå) Morkaka mi lå helt bak, så for meg var det veldig lett å kjenne. Lurer på hvordan det blir denne gangen. :)

Ja lurte på når jeg skulle kjenne det denne gangen.. Håper det blir tidligere enn forrige gang.. Utålmodig etter å kjenne at den lille faktisk er der inne.. :)

TulleHøna skrev:
det man kjenner nå, er nok bare luftbobler i tarmene! kan kjennes veldig ut som bittesmå spark, men! 

husker ikke helt når jeg begynnte å kjenne sist! kjente det kilte veldig neders, akurat som om den lå å sprella på blæra mi :P det var vel rundt uke 15! lurer på når det kommer nå :)

Jeg har ingen tarmer rett over skambeinet nå :P Er nok en liten fisk som spreller :)

Jeg syns jeg kjente noe i går kveld da jeg skulle sove, men slo det fra meg og tenkte det bare var innbilning.

Andre gangen kjente jeg det i uke 14. Denne gangen kjente jeg det fra uke 12 eller noe slikt. Veldig tidlig, men det er ikke luftbobler eller noe. Helt sikker på at det er knøttet.

jeg har lurt på dette så mange ganger! kjenner flere som sier de kjenner liv i alt fra uke 11!
jeg har spurt flere jordmødre. veninna mi spurte til og med læreren sin som er ekspert på alt rundt graviditet! de sier alle at hvis man kjenner liv før uke 15, så er det tarmsystemet som lurer deg! 
så jeg vet ikke, jeg. jeg er overhode ikke ekspert og skal ikke si det er umulig. men jeg tro det er lite sansynlig

med førstemann var det i uke 15.. Føler at jeg kjenner noe nå men vet ikke hva det er..Kjenner egentlig veldig mye rart, spesiellt om kvelden.. Om det er babyen eller ikke liksom :) Er 11+1 i dag så er kanskje enda litt tidlig..

Lurer på om man kjenner tidligere hvis det er tvillinger? Tvillinger forfølger meg om dagen, ser de overalt og fikk vite om en bekjent som skal ha tvillinger også.. 
Håper ikke på det altså men hadde jo vært litt kult :)

Back
Topp