Spark?

Silje87

Andre møte med forumet
Lurer på om det er flere som ikke har kjent noe bevegelse?? Jeg er 21+0 i dag. Har morkaken forran og vet det kan ta lenger tid på grunn av det.

Er du førstegangs?

Jeg er femtegangs, og jeg kjente ingenting før i uke 19 (har også foranliggende morkake) - så jeg tror ikke du skal bli bekymret enda =)

Plutselig når som helst nå, så kommer lille i magen til å gi fra seg skikkelig kraft spark =)

Jeg kjente det forresten skikkelig hos jordmor første gangen. Mens hun lyttet til hjertelyden - noe mini ikke syns var så kult. Da spratt magen skikkelig til - og side har jeg kjent spark hver eneste dag =)

Håper bebisen din også finner ut å vise at den er der snart =)

Er førstegangs. Synes det er lenge og vente. Håper jeg snart kan kjennen noe. :)

Dette varierer kjempe mye fra kvinne til kvinne , noen kjenner spark allerede i uke 16 , og noen kjenner ikke noe før langt ut i 20 talls ukene. Før uke 21-22 kjente jeg bare bobbling i magen , som jeg på det tidspunktet ikke skjønte at var spark , men trodde det bare var magen som var litt urolig ;-b

Etter at jeg kom over på uke 23 så har jeg kjent tydelige spark daglig :-) Jeg er førstegangsfødende med tvillinger.

Er veldig individuelt, ja.

Selv begynte jeg å kjenne så smått litt daglig siden uke 16. Blitt mye mer og kraftigere de siste ukene og man kan nå kjenne spark utenpå hver dag og også se magen 'rykke litt' når den lille sparker. er 21+2 (og førstegangs), og blitt mye sterkere siste ukene og blir sterkere dag for dag, så vil tro du kjenner noe snart! :)
Jm sa ingenting om morkaka mi på ul, så vil da tro den ligger bak og oppe = veldig sansynlig siden jeg kjente spark så tidlig. 
Kan det være du har kjent noe, men ikke tenkt over det eller tenkt det kan være den lille?

Håper og tror du kjenner noe snart og godt å vite at morkaken ligger foran, da har du en forklaring på hvorfor du må vente litt ekstra :) 

Denne gangen kjenner jeg mye liv og har gjort det siden uke 17, men med førstemann begynte det ikke før rundt 19-20 uker. Hadde også morkaka foran på magen. Du kjenner nok noe om ikke lenge nå :)

jeg begynte å kjenne fra uke 21,førstegangs fødene

Jeg er også førstegangsfødende, og kjente første ordentlige spark når jeg var 21+1 og har etter det kjent spark hver dag som bare blir kraftigere for hver dag. Vil tro du vil kjenne liv ganske så snart =)

Hei! 

Jeg er og førstegangsfødende, er nå uke 22+ 6 og jeg har kjent spark siden nyttårsaften. Var selvsagt litt usikker på hva det var for noe, men har kjent det hver dag siden så det er ingen tvil. Jeg har også morkaken foran. Du vil nok kjenne liv om ikke så lenge:-)

Hvis du har den foran og hvis du i tillegg er førstegangs så kan det ta tid ja, sier de. Ei venninne hadde det som deg og kjente ikke noe før i uke 23.
Selv så har jeg dager hvor ho sparker helt villt inni der :) Mens andre dager er det veeeeldig rolig. Da sa jm at hvis ho hadde snudd litt på seg og sparket innover mot morkaka så ville jeg ikke kjenne noe, så selvom ho virket rolig var det ikke nødvendigvis at jeg kjente noe...

Back
Topp