spark

Mailykke2

Forelsket i forumet
Jeg er førstegangsgravd og lurer på når sånn ca jeg vil kunne kjenne liv og hva det føles som?

Jeg hadde vibreringer nederst i magen i dag på jobb og lurer på om det kanskje kan ha vært babyen, eller innbiller jeg meg noe?

Hvor langt på vei er du nå da?

Med førstemann var jeg ca 13/14 uker på vei første gangen.
Andremann kjente jeg når jeg var akkurat 11 uker, mens jeg nå merket lillegull (troooor jeg) når jeg var 10+4

Er vel uansett ikke noe fasitsvar på dette, kommer nok an på mye vil jeg tro.

Glemte å si hvordan det føles da *ler*

Førstemann kjente jeg som en ganske stor boble som brast på en måte.
Andremann var en piiitteliten fiskehale som slo, denne (om det nå var den) var som pittesmå bobler som brast.

Første mann kjente jeg det når jeg var 12/13 uker og denne gangen kjente jeg det når jeg var 10 uker. Er helt sikker på at det var spark fordi det var akkurat samme følelsen som jeg fikk sist:)

gleder meg så mye til å kjenne spark <3 er 14 uker, men kjenner ingenting, kanskje jeg ikke bruker nok tid til å kjenne etter...

Kjente første tegn til liv i uke 16 forrige gang. Det føltes som små bobler liksom. Har lest at de fleste førstegangsgravide ikke kjenner liv før rundt uke 20. Er nok veldig vanlig å kjenne noe før det, men det står sikkert fordi det er normalt å ikke kjenne noe tidligere og fordi man ikke skal bli bekymret.:-)

Jeg leste en gang (husker desverre ikke hvor, men var mens jeg gikk med ho første) at veldig tidlig var det vanlig med leamus i mageregionen. Noe som man senere kjente igjen som spark. Jeg kjente spark i uke 18 forrige gang. Står jo også at det er først rundt 17-18 at fosteret begynner å bli sterkt nok til at man kjenner det helt sikkert. Husker at det kjentes ut som små bobler/leamus rykninger ganske langt nede i magen. Og i begynnelsen var det litt sånn som å stille klokka etter når sparka kjentes. Var nesten på samme tid hver dag. FØr det begynte å bli hyppigere:) Å som jeg gleder meg :)

Back
Topp