SPARK

Mai gull

Forelsket i forumet
Kjenner dere mye sparking? Klarer dere å telle ti spark på ca. 15 min????????

Jeg har aldri telt sparka jeg, men jeg kjenner ujevnt med spark hver dag, noen dager er det mye spark og andre dager er det lite spark...

Noen dager er det mest bare snuing og andre dager er det ordentlige spark!!!

Så det er ujevnt over med bevegelser der inne!!!

Ja, slik føler jeg det også. men leste at en skulle klare å telle ca. 10 spark på ca 15. min. det klarer ikke jeg. Jeg får et spark i hytt og vær, og heller mer snuing og olling.....så dette er normalt?

Ja det er nok normalt... Jeg tror litt at denne tellinga bare kan forvirre mer enn det er godt... Så lenge man kjenner liv er alt helt fint!!!

Så bra, takk [:)] Jeg er bekymret for mitt lille gull....[:)]

Det var jeg forrige helg, da var det veldi stille i et par dager, men jeg kjente at det var liv, den var bare kjempestille... Og så etter to dager så var det så mye liv at det var helt vondt... De kan jo sove i perioder ganske lenge enda så det er nok bare en god søvn barnet ditt har...

Ja, jeg håper at hun bare har seg en god lur =) Merker jo at hun er der. Presser veldig på blæren min, men sparker lite...[:D]

Husk at det begynner å bli mindre plass også!!!

ORIGINAL: Mai gull

Så bra, takk [:)] Jeg er bekymret for mitt lille gull....[:)]

Kjenner meg igjen.. Bekymret ofte, og for ingenting da..[&:]
Krabaten min sparker gjerne 10 spark på 5-10 min, men ikke alltid!
Du tenker på den Tell Trivselen-kampanjen..der man skal kunne telle 10 spark innen to timer på døgnet ( du velger selv et tidspunkt hvor babyen din som regel er mest aktiv, samme tidspunkt hver dag)  Har ikke satt meg godt nok inn i dette, så jeg vet ikke helt hva de vil oppnå med denne undersøkelsen... Man skal hvertfall fylle ut et skjema og dessuten gi opplysninger om hvordan fødselen din var... Kanskje man skal se om det er noen sammenheng mellom eventuelle komplikasjoner/tilstanden til babyen og hvordan aktiviteten til babyen var under svangerskapet...?? Aner ikke...

Tror det finnes en nettside du kan lese om dette

Ja, det var der jeg leste det....Skal til legen på onsdag, skal prøve å ikke tenke mer på de sparkene frem til da..Blir bare forvirret og bekymret. Jeg kjenner jaffal liv, det er vell det viktigste...[:)] Men takk uansett...[;)]

Ja det er så mye informasjon overalt at man kan bli tullete for ingenting!!!!!!!! Vi må ikke ta all den informasjonen til oss. Så lenge du kjenner liv, så er det ikke noe å bekymre seg for. Det er ikke alle som har jevnt mønster! Kos deg med magen og babyen din du[;)] Klem

Takk[:)] Det hjelper bare å få ut mine tanker av og til[:D]

Ja, det var der jeg leste det....Skal til legen på onsdag, skal prøve å ikke tenke mer på de sparkene frem til da..Blir bare forvirret og bekymret. Jeg kjenner jaffal liv, det er vell det viktigste...[:)] Men takk uansett...[;)]

Bare du kjenner liv så er det et bra tegn da!! [8D][:)] Ujevnt med spark og bevegelse hos meg også, men kjenner liv hver dag (spes etter at jeg har lagt meg om kvelden, da starter "maskineriet" [:)])
I begynnelsen( uke 28-29) talte jeg trivselen, å da gikk d som oftest 5-15 min før jeg hadde talt 10 spark, men nå gidder jeg rett å slett ikke telle lenger.. har ikke funnet helt ut av søvn/våken mønsteret hans enda, å da varierer det veeldig når han er aktiv!![:)]

ORIGINAL: Bennie

Bare du kjenner liv så er det et bra tegn da!! [8D][:)] Ujevnt med spark og bevegelse hos meg også, men kjenner liv hver dag (spes etter at jeg har lagt meg om kvelden, da starter "maskineriet" [:)])
I begynnelsen( uke 28-29) talte jeg trivselen, å da gikk d som oftest 5-15 min før jeg hadde talt 10 spark, men nå gidder jeg rett å slett ikke telle lenger.. har ikke funnet helt ut av søvn/våken mønsteret hans enda, å da varierer det veeldig når han er aktiv!![:)]

Signerer[;)]

Jeg har en ekstremt aktiv baby. Teller ti spark på 1-2 minutter... Men, er stor forskjell på babyene våre, og det er vi som kjenner dem best. Noen bruker 15-20 minutter på 10 spark, og andre kortere eller lengre tid. Men, en bør kontakte lege/føden dersom du kjenner store endringer i babyens bevegelser forhold til det som er "normalt" for ditt barn.

jeg kan nok ha ti spark på 15 min en gang iblandt, men det er isåfall tilfeldig. mest snuing her. Min er rolig i laange perioder, er vel egentlig en ganske rolig gutt, men når han setter igang buler magen alle veier. Og han begynner å få fast rytme på når han er aktiv. Så lenge vi kjenner liv hver dag er alt bra [:)]

ORIGINAL: Trine82

jeg kan nok ha ti spark på 15 min en gang iblandt, men det er isåfall tilfeldig. mest snuing her. Min er rolig i laange perioder, er vel egentlig en ganske rolig gutt, men når han setter igang buler magen alle veier. Og han begynner å få fast rytme på når han er aktiv. Så lenge vi kjenner liv hver dag er alt bra [:)]

Signerer

Så bra å høre hvordan dere har det[:)] Tidligere i dag tok jeg et glass med is biter og vann og la meg ned på gulvet, da kunne jeg telle ti spark ganske kjappt[:D]

Føler ikke det er så mye sparking lenger.. Hun har vel så liten plass inni magen etterhvert.
Føles mer som hun strekker seg , presser rompa utover ol. [:)] 

Back
Topp