Spark utenpå?

Timian

Elsker forumet
I dag morges kjente jeg noe merkelig da jeg snudde meg i senga.
Var en kraftig "bobling" på en måte, så kraftig at jeg kunne kjenne det utenpå.

Funderer på om det kan ha vært livstegn fra den lille, men det var så høyt opp, over navlehøyde og ganske langt ut på høyre side. For en uke siden var kanten på livmora rett over navlen. Så føler liksom at det var på feil sted.. Dessuten har jeg morkaka foran, og har ikke kjent noe jeg kan si med sikkerhet er spark innvendig. Men på den annen side... hva annet kan det ha vært? Er jo ikke noe særlig med indre organer der som kan finne på rare ting.

Er det noen her som har kjent noe utenpå før de kjente det innvendig?

Har ikke kjent utvendig enda, men har kjent innvendig <3

Jeg kjente ikke noe før jeg kjente det utvendig i forrige svangerskap:) Da hadde jeg også morkaken foran, så jeg kjente ikke liv før uke 22 den gangen:)

Obs obs... de indre organene er ikke helt på sin vanlige plass lengre.. for der er det en baby! :-D Så det er ikke godt å si hvor de befinner seg.

Obs obs... de indre organene er ikke helt på sin vanlige plass lengre.. for der er det en baby! :-D Så det er ikke godt å si hvor de befinner seg.
Haha, godt poeng! Men tarmene, som er de livligste organene, blir stort sett klemt bakover, så jeg tror ikke de befinner seg der.

Jeg kjente ikke noe før jeg kjente det utvendig i forrige svangerskap:) Da hadde jeg også morkaken foran, så jeg kjente ikke liv før uke 22 den gangen:)
Jeg hadde liksom ikke forventet å kjenne noe før såpass sent jeg heller.. så kanskje dette bare var noe helt annet.

Kan jo være babyens bevegelse du kjente? På morgenkvisten i dag våknet jeg av bevegelser fra den lille. La hånden på magen og fikk mange kraftige dult <3 holdt på i flere minutter og styre der inne :)

Er 17+2

Mamma til to store, og har lille attpåklatt i magen

Kan jo være babyens bevegelse du kjente? På morgenkvisten i dag våknet jeg av bevegelser fra den lille. La hånden på magen og fikk mange kraftige dult <3 holdt på i flere minutter og styre der inne :)

Er 17+2

Mamma til to store, og har lille attpåklatt i magen
Ja, jeg håper jo det :) Har jo sett at den rører på seg når man dulter til den, så er kanskje ikke så rart om den rører på seg når man skifter liggestilling?

Så moro :)
I mitt første svangerskap kjente jeg og pappan det likt - innvendig og utvendig i uke 21, med morkaken foran.
Nå, i mitt andre, kjente jeg tydelige spark innvendig i uke 16, og utvendig først i går - uke 19+2 :)

Jeg så et par bump nederst til venstre på magen, og et nedenfor navlen i dag! Prøvde å filme 5-6 ganger i flere minutter, men da ble det ikke mer :P typisk :)
Gleder meg til mer synlig aktivitet. :)

Jeg kjente det ordentlig innvendig for første gang for ca to uker siden, men har kjent det utvendig i et par dager nå :) Sambo kjente det for første gang igår :)

Hååååper så at det var den lille! Gleder meg veldig til å kjenne bevegelser uten at det er noen tvil..

Kjente skikkelig spark i går føltes som hele magen flyttet på seg, men så aldri om det var utvendig :P

Back
Topp